Ελπίδα σε όσους άντρες αντιμετωπίζουν προβλήματα γονιμότητας δίνει μια νέα επιστημονική κατάκτηση.

Ερευνητές από το Ινστιτούτο Βιολογίας Βλαστοκυττάρων και Αναγεννητικής Ιατρικής του πανεπιστημίου του Stanford κατάφεραν να δημιουργήσουν σπερματοζωάρια από το δέρμα αντρών, οι οποίοι ήταν στείροι εξαιτίας ενός γενετικού ελαττώματος.

Κανένας από τους άντρες που συμμετείχε στην έρευνα δεν ήταν ικανός να παράγει αρκετό φυσικό σπέρμα, που να μπορεί να γονιμοποιήσει ένα ωάριο.

Οι ερευνητές, όπως αναφέρει δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Daily Mail, πιστεύουν ότι στο μέλλον η τεχνική αυτή θα μπορούσε να δώσει ελπίδα σε όσους άντρες αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα.

Προς το παρόν, προσφέρει στους ερευνητές ένα νέο εργαλείο για τη μελέτη της ανάπτυξης του σπέρματος και των θεραπειών κατά της ανδρική υπογονιμότητας.

«Τα αποτελέσματα της έρευνάς μας παρέχουν για πρώτη φορά ένα πειραματικό μοντέλο για έρευνα επάνω στην ανάπτυξη του ανδρικού σπέρματος. Ως εκ τούτου, υπάρχει η πιθανότητα να αναπτυχθούν κυτταρικές θεραπείες για την παραγωγή καλύτερης ποιότητα και ποσότητας σπέρματος. Θα μπορούσαμε ακόμη να προχωρήσουμε και στη μεταμόσχευση βλαστικών κυττάρων των γεννητικών κυττάρων, απευθείας στους όρχεις των ανδρών που αντιμετωπίζουν προβλήματα γονιμότητας» ανέφερε ο επικεφαλής της έρευνας Dr Reijo Pera.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Cell Reports.