Τα φάρμακα που αυξάνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης αλλεργιών

Η μελέτη έλαβε στοιχεία από το σχεδόν 97% του πληθυσμού μιας χώρας για τέσσερα χρόνια


ΥΓΕΙΑ
22:14
31/07/2019
Τα φάρμακα που αυξάνουν τον κίνδυνο ανάπτυξης αλλεργιών
loading

Με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης αλλεργιών συνδέονται Τα φάρμακα που συνταγογραφούνται για να μειώσουν την οξύτητα του στομάχου, σύμφωνα με νέα έρευνα, την οποία επικαλείται ο Guardian.

Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύτηκαν στην επιστημονική επιθεώρηση «Nature Communications», έδειξαν πως τα άτομα στα οποία είχαν χορηγηθεί αναστολείς αντλίας πρωτονίων (proton-pump inhibitors - PPIs) είχαν αυξημένες πιθανότητες να πάρουν και αντιαλλεργικά φάρμακα στο μέλλον. Ο κίνδυνος ήταν ακόμη μεγαλύτερος για τις γυναίκες άνω των 60 ετών...

Ο Μουνίρ Πιρμοχάμεντ, ένας καθηγητής μοριακής και κλινικής φαρμακολογίας στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, δήλωσε ότι παρά τους περιορισμούς της μελέτης, αυτή προσφέρει ένα σημαντικό μήνυμα: τα φάρμακα που χρησιμοποιούνται συχνά για την καταπολέμηση του έλκους, μπορεί να έχουν απροσδόκητες παρενέργειες. Έτσι, αυτά θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο όταν υπάρχει πραγματική ανάγκη, για τη μικρότερη δυνατή περίοδο και στη μικρότερη δυνατή δόση.

Οι μελετητές, με επικεφαλής την Έρικα Γιένσεν-Γιαρόλιμ, από το Ιατρικό Πανεπιστήμιο της Βιέννης, εξέτασαν δεδομένα από τα ιατρικά αρχεία 8 εκατομμυρίων ατόμων στην Αυστρία -το 97% του πληθυσμού- για μια περίοδο τεσσάρων ετών.

Τα φάρμακα αυτά συνταγογραφούνται ευρέως για μήνες ή για χρόνια, παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη έρευνα δείχνει πως ακόμα και η χρήση τους για 6 μέρες το χρόνο μπορεί να προκαλέσει αλλεργικές αντιδράσεις.

Αν και το ανθρώπινο ανοσοποιητικό σύστημα συνήθως αντέχει τις διάφορες ουσίες που βρίσκονται στα τρόφιμα και στο περιβάλλον, ορισμένες φορές γίνεται υπερευαίσθητο και προκαλεί αλλεργίες. Μέρος της αρχικής διαδικασίας πέψης περιλαμβάνει καταστολή της στομαχικής οξύτητας και διάσπαση των πρωτεϊνικών μορίων.

Τα φάρμακα για τα γαστρικά έλκη μειώνουν την οξύτητα του στομάχου για να απαλύνουν τα δυσάρεστα συμπτώματα, καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις οι χημικές αντιδράσεις της πέψης δεν λειτουργούν αρκετά καλά, έτσι, μεγάλα πρωτεϊνικά μόρια και άλλες δυνητικά επιβλαβείς ουσίες μπορούν να περάσουν στο έντερο, κάτι που μπορεί να πυροδοτήσει αλλεργική αντίδραση του ανοσοποιητικού.

Ο Στέφαν Έβανς, καθηγητής φαρμακοεπιδημιολογίας στη Σχολή Υγιεινής και Τροπικής Ιατρικής στο Λονδίνο, υπογραμμίζει ότι μπορεί να είναι άλλα τα φάρμακα που συνδέονται με την εμφάνιση αλλεργιών, καθώς πολλοί αναστολείς αντλίας πρωτονίων συνταγογραφούνται παράλληλα με ασπιρίνη ή αλλα μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη (NSAIDs) τα οποία έχουν κατηγορηθεί για την πυροδότηση αλλεργιών.

Oι PPIs συνταγογραφούνται πάρα πολύ συχνά, η Γιένσεν ελπίζει ότι η μελέτη της θα συνεισφέρει στη συνειδητοποίηση των προβλημάτων που προκαλούν και θα αποτελέσει έναυσμα ώστε οι επαγγελματίες υγείας να απομακρυνθούν από αυτή την πρακτική.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει