Τον πανικό που έζησαν τα λεπτά που κατάλαβαν ότι ο συρμός του ΗΣΑΠ δεν επρόκειτο να σταματήσει αποκαλύπτουν οι διάλογοι των εργαζομένων, που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η εκπομπή «Live News».

Είναι τα τελευταία εφιαλτικά δευτερόλεπτα της ζωής του τεχνικού που σκοτώθηκε όταν πήδηξε στο κενό από το μπροστινό βαγόνι σε μια απέλπιδα προσπάθεια να σωθεί.

Το χρονικό του τραγικού δυστύχηματος

Είναι 04.08 το πρωί στις 16 Νοεμβρίου του 2021 όταν οι 4 τεχνικοί που βρίσκονται στο μπροστινό βαγόνι της μηχανής, ενημερώνουν τον έναν και μοναδικό συνάδελφό τους που βρίσκεται στο πίσω μέρος, ότι δεν έχουν τον έλεγχο.

Τεχνικός στο μπροστινό βαγόνι: Βασίλη το μηχάνημα δεν σταματάει ετοιμάσου να πηδήξεις.

Τεχνικός στο πίσω μέρος: Τι λες ρε;

Τεχνικός στο μπροστινό βαγόνι: Αυτό που σου είπα.

Όπως φαίνεται στο βίντεο, και οι πέντε τεχνικοί είναι εγκλωβισμένοι, αφού στα βαγόνια τους υπάρχει τοίχος και οι ίδιοι δεν έχουν περιθώρια να μετακινηθούν.

Το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας ενημερώνεται και τονίζει πως η μηχανή έχει μπροστά της διαδρομή, που σημαίνει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος να εκτροχιαστεί.

Τα ηχητικά ντοκουμέντα εκείνα τα δραματικά δευτερόλεπτα δείχνουν ένα μέρος του πανικού.

Τεχνικός ΣΤΑΣΥ: Αν ακούει το κέντρο ο συρμός δεν σταματάει με τίποτα!

Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας: Έχετε διαδρομή, έχετε διαδρομή, όλο προς τα κάτω έχετε διαδρομή.

Ο αδικοχαμένος τεχνικός και οι συνάδελφοί του καταλαβαίνουν πως πρέπει μόνοι να προσπαθήσουν να σώσουν τις ζωές τους.

Ο 40χρονος σκαρφαλώνει στο μπροστινό τμήμα της μηχανής και καταγράφεται από κάμερα ασφαλείας σε σταθμό του ΗΣΑΠ να περιμένει την κατάλληλη ευκαιρία για το άλμα, ένα άλμα που όλοι κάνουν τα επόμενα λεπτά, με τον 40χρονο να σκοτώνεται.

Οι συνάδελφοί του που κατάφεραν να σωθούν ενημερώνουν πως δεν έχουν επαφή με τον 40χρονο.

«Ακριβώς μέσα στον σταθμό υπάρχει χειριστής από το δυαδικό που μάλλον έχει πηδήξει. Για τους υπόλοιπους χειριστές δεν ξέρω, μπροστά μάλλον δεν υπάρχει κανείς, μάλλον έχουν πηδήξει. Εγώ ήμουν στο πίσω μέρος, μάλλον είμαι καλά, δεν έχω κάτι, είμαι όρθιος».

Το μηχάνημα για τη λείανση των γραμμών άρχισε να κινείται με σπασμένα φρένα, με τους υπεύθυνους να φοβούνται ότι λόγω της κατηφορικής κλήσης της διαδρομής θα αποκτήσει μεγαλύτερη ταχύτητα.

Έτσι, αποφασίστηκε η τοποθέτηση ενός συρμού λίγο από τον σταθμό του Αγίου Νικολάου. Τα 4 άτομα που βρίσκονταν στο μπροστινό βαγόνι αποφάσισαν να πηδήξουν για να σωθούν.

Ο 40χρονος που εργαζόταν τα τελευταία 16 χρόνια στην επιχείρηση και είχε ξεχωρίσει για το ήθος και την εργατικότητά του, άφησε την τελευταία του πνοή σε ένα δυστύχημα που είχε παγώσει ολόκληρη τη χώρα.

Τι προκύπτει από τους διαλόγους των εργαζομένων

Από τα ηχητικά ντοκουμέντα προκύπτει ότι ο ένας ζητούσε να τοποθετηθεί συρμός για να ανασχεθεί η πορεία της λοκομοτίβας προκαλώντας τεχνητή σύγκρουση.

Στην δραματική έκκλησή του απαντούν από το κέντρο ότι αυτό προσπαθούν.

Επιπλέον, από τους διαλόγους των εργαζομένων προκύπτει ότι για πολύ ώρα δεν είχαν βρει τη σορό του άτυχου 40χρονου. Η σορός εντοπίστηκε 40 λεπτά αργότερα, ώρα κρίσιμη όπως αποδείχτηκε.