Σε διευκρινίσεις για το δυστύχημα που σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης (16/11) στη γραμμή του ΗΣΑΠ (ηλεκτρικός), το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας 41χρονος εργαζόμενος προχώρησε μέσω νεότερης ανακοίνωσής της η ΣΤΑΣΥ.

Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ ΜΠΕ, το εργατικό ατύχημα που σημειώθηκε τα ξημερώματα στοίχισε τη ζωή στον 41χρονο εργοδηγό της ΣΤΑΣΥ Πέτρο Γιάμαλη. Επίσης με σοβαρά τραύματα νοσηλεύεται και ο οδηγός της μηχανής λείανσης, υπάλληλος της αναδόχου εταιρείας.

Σημειώνεται πως η μηχανή ξεκινώντας από την Κηφισιά παρουσίασε βλάβη στα φρένα, και άρχισε να κατεβαίνει ανεξέλεγκτα προς τον Πειραιά προτού τελικά συγκρουστεί με τον συρμό, ο οποίος και είχε τοποθετηθεί ως ανάχωμα μεταξύ των σταθμών «Αττική» και «Άγιος Νικόλαος», προκειμένου να σταματήσει την πορεία του.

Σύμφωνα με την ΣΤΑΣΥ, λοιπόν, διερευνάται για ποιο λόγο δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης του μηχανήματος λείανσης ενώ θα αναζητηθούν ευθύνες στον ιδιώτη ανάδοχο του έργου.

Η εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο λείανσης του τροχιόδρομου είναι γερμανική Schweerbau GMBH & CO KG. Το μηχάνημα λείανσης ανήκει στην εν λόγω εταιρεία, και στις συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας, είναι μεταξύ άλλων και η συντήρηση και ο έλεγχος των μηχανημάτων, αναφέρει.

Δυστύχημα στον ΗΣΑΠ

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ

«Αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα, που σημειώθηκε το πρωί στη Γραμμή 1 του Μετρό και ενώ είναι σε εξέλιξη έρευνα που διενεργείται από τις αρμόδιες Αρχές σε συνεργασία με τη ΣΤΑ.ΣΥ. Μον. Α.Ε., διευκρινίζεται, ότι:

  • Στο μηχάνημα λείανσης επέβαιναν 5 συνολικά εργαζόμενοι, 2 υπάλληλοι της ΣΤΑ.ΣΥ. και 3 αλλοδαποί, υπάλληλοι της Γερμανικής εταιρείας που εκτελεί το έργο. Ο εκλιπών είναι υπάλληλος της ΣΤΑ.ΣΥ., ένας υπάλληλος της Αναδόχου εταιρείας νοσηλεύεται με σοβαρά τραύματα και οι λοιποί τρεις επιβαίνοντες είναι καλά στην υγεία τους.
  • Οι υπάλληλοι της ΣΤΑ.ΣΥ. μετακίνησαν σταθμευμένο στο σταθμό “Αττική” συρμό στον τροχιόδρομο μεταξύ των σταθμών “Αττική” και “Άγιος Νικόλαος”, ούτως ώστε να προκληθεί ελεγχόμενη σύγκρουση εκτός του σταθμού, με τις μικρότερες το δυνατό υλικές ζημιές.
  • Διερευνάται ο λόγος για τον οποίο δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης του μηχανήματος λείανσης της Αναδόχου εταιρείας.
  • Το έργο λείανσης του τροχιόδρομου ανέλαβε εταιρεία, πιστοποιημένη στο εν λόγω αντικείμενο, μετά από διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού. Στις συμβατικές υποχρεώσεις τις εταιρείας, είναι μεταξύ άλλων και η συντήρηση και ο έλεγχος των μηχανημάτων.
  • Το τραγικό συμβάν αποδίδεται σε αίτια που αφορούν στον εξοπλισμό της Αναδόχου και η ΣΤΑ.ΣΥ. θα αναζητήσει κάθε είδους ευθύνες για αυτό».