Για το άνοιγμα των σχολείων στην Ελλάδα αλλά και την πορεία του ιού στη χώρα μίλησε ο καθηγητής λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής, Νίκος Σύψας στον ΑΝΤ1. Ο καθηγητής  σημείωσε ότι σε κάθε περίπτωση πρέπει να αποφευχθεί ο συνωστισμός έξω από τα σχολεία και ότι οι αποφάσεις θα λαμβάνονται κάθε εβδομάδα.

Συγκεκριμένα ανέφερε ότι «ο ιός δεν έχει φύγει. Ο ιός είναι εδώ. Και όχι μόνο αυτό. Ο ιός αυτή τη στιγμή συντρίβει χώρες. Τη Βρετανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία. Έχουμε εικόνες κολάσεως που εξελίσσονται σε αυτές τις χώρες. Δεν πρέπει να είμαστε ανέμελοι στην Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή ο ιός κρατιέται σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο. Μην παίζουμε με αυτό».

Αναφερόμενος στο άνοιγμα των σχολείων ο καθηγητής λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής σημείωσε ότι σε κάθε περίπτωση πρέπει να αποφευχθεί ο συνωστισμός από τους γονείς και τους συνοδούς των παιδιών. «Το άνοιγμα των σχολείων θα έχει επίδραση στην επιδημία, το ξέρουμε. Αλλά όμως έχουμε εκτιμήσει ότι το όφελος που θα έχουν τα παιδιά είναι πολύ μεγαλύτερο από τον κίνδυνο από το άνοιγμα των σχολείων. Σε κάθε όμως περίπτωση οι γονείς θα πρέπει να είναι προσεκτικοί. Κυρίως δεν θα πρέπει να συνωστίζονται γύρω από το σχολείο» σημείωσε.

«Δεν πλησιάζουμε την πόρτα του σχολείου και αποφεύγουμε τις κοινωνικές επαφές έξω από το σχολείο για να μην υπάρξει διασπορά του ιού» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σύψας. Και πρόσθεσε: «Οι ηλικιωμένοι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να πλησιάζουν την πόρτα του σχολείου με κόσμου».

Υπάρχει το ενδεχόμενο να ξανακλείσουν τα σχολεία. Δυστυχώς στην περίοδο που μπαίνουμε, Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου τουλάχιστον, θα παίρνουμε αποφάσεις βδομάδα τη βδομάδα. Κάθε βδομάδα θα παίρνουμε διαφορετικές αποφάσεις. Αυτό δε σημαίνει πισωγύρισμα. Αυτό σημαίνει ότι προσπαθούμε να είμαστε λίγο μπροστά από την επιδημία» είπε χαρακτηριστικά. Ενώ συμπλήρωσε ότι μπαίνουμε σε μία περίοδο με κυλιομένα lockdown και μέτρα ακορντεόν.

Τέλος για τον εμβολιασμό σημείωσε ότι δεν είναι τρομακτικά αισιόδοξος και εκτιμά ότι μέχρι τον Ιούνιο θα μπορούσαμε να εμβολιάσουμε τις ευπαθείς ομάδες.