Άμεση και αποτελεσματική ήταν η ανταπόκριση της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στην αντιμετώπιση της πανδημίας που ζήσαμε και συνεχίζουμε να ζούμε το 2020.

Συνέντευξη στον Αλέξανδρο Ζέρβα

Σε αποκλειστική συνέντευξη που παραχώρησε στο Newsbeast η Αλίκη Γκοβοσδή, HR Manager της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, μίλησε μεταξύ άλλων για το επιχειρησιακό σχέδιο, τη διαχείριση του ανθρωπίνου δυναμικού αλλά και τα επόμενα βήματα της εταιρείας.

– Πρώτα απ’ όλα, πείτε μας αν υπήρχε ένα επιχειρησιακό σχέδιο για κάτι σαν κι αυτό που ζήσαμε ή δημιουργήθηκε λόγω των συνθηκών;

Αυτό που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε ήταν σίγουρα κάτι πρωτόγνωρο για όλους μας. Ωστόσο, η εταιρεία μας κινητοποιήθηκε άμεσα, κάτι για το οποίο είμαστε πραγματικά υπερήφανοι, σύμφωνα με ολοκληρωμένο και αναλυτικό επιχειρησιακό σχέδιο διαχείρισης της κατάστασης που αφορούσε σε όλο το φάσμα της λειτουργίας μας και σε όλα μας τα sites. Προτεραιότητά μας ήταν εξαρχής η υγεία και η ασφάλεια των ανθρώπων μας. Γι΄ αυτό και λάβαμε από πολύ νωρίς, προληπτικά, ενισχυμένα μέσα προστασίας στα εργοστάσιά μας, στα κέντρα διανομής μας και σε όλους τους χώρους γραφείων. Στη συνέχεια, προχωρήσαμε σε καθεστώς τηλεεργασίας για το 80% περίπου του προσωπικού μας, συμπεριλαμβανομένων και των εργαζομένων στα τμήματα πωλήσεων της εταιρείας. Γενικότερα, υπήρχε καθημερινή ενημέρωση για όλες τις εξελίξεις και αμεσότητα στις αντιδράσεις μας, ώστε να συνδυαστεί η ασφάλεια του προσωπικού μας με τη συνέχιση της λειτουργίας μας. 

– Θα θέλαμε να μας μιλήσετε για τις πρακτικές ευαισθητοποίησης και κοινωνικής ευθύνης που αναλάβατε και υλοποιήσατε το τελευταίο τρίμηνο.

Με την επιβολή των περιοριστικών μέτρων, ξεκινήσαμε τη διαδικτυακή πρωτοβουλία «Μαζί στο Σπίτι», ενισχύοντας το μήνυμα των αρμόδιων αρχών, παρέχοντας στους καταναλωτές δημιουργικό περιεχόμενο μέσα από τις σελίδες των προϊόντων μας. Παράλληλα, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε σε δωρεά προς το ΕΣΥ για την κάλυψη αναγκών δημόσιων νοσοκομείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης που ήταν στην πρώτη γραμμή, στηρίζοντας έμπρακτα τη συλλογική προσπάθεια για την προστασία της δημόσιας υγείας. 

– Σε πρακτικό επίπεδο, πώς επηρέασε η πανδημία την παραγωγή, τη διαχείριση του εργατικού δυναμικού αλλά και τα κέρδη της εταιρείας; 

Έχοντας λάβει από νωρίς και τηρώντας πιστά όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας, η εταιρεία μας κατάφερε να συνεχίσει κανονικά την παραγωγή και διανομή των προϊόντων της, καθώς και την εξαγωγική δραστηριότητά της. Σαφώς και οι προκλήσεις ήταν αρκετές, ωστόσο, τόσο η Διοίκηση της εταιρείας όσο και το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, διατηρήσαμε ανοιχτά κανάλια επικοινωνίας και φροντίσαμε για τη συνεχή ενημέρωση όλων των εργαζομένων, ανεξαρτήτως πόστου και τοποθεσίας εργασίας, σχετικά με τις εξελίξεις, τα μέτρα προστασίας και τους περιορισμούς, παρέχοντας οδηγίες και συμβουλές για την ασφαλή συνέχιση της εργασίας τους κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων, αλλά και για τη σταδιακή επάνοδό μας στην «κανονικότητα». Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε και να ευχαριστήσουμε τους ανθρώπους μας που συνέχισαν να εργάζονται υποδειγματικά όλο αυτό το διάστημα, ώστε τα προϊόντα μας να συνεχίσουν να βρίσκονται σε κάθε τραπέζι.

– Ως HR Manager πώς αντιμετωπίσατε το φόβο και την ανησυχία που σίγουρα θα κατέλαβε το εργατικό σας δυναμικό; Η ευθύνη ήταν και παραμένει μεγάλη. Νιώθετε πως βγήκατε πιο δυνατή μέσα από αυτό;

Το άγχος απέναντι σε έναν άγνωστο ιό, η εμφάνιση του οποίου επέφερε απροσδόκητες αλλαγές στην καθημερινότητά μας, είναι εύλογο και αναμενόμενο. Η μέριμνά μας εκτείνεται και στην ενίσχυση της ψυχικής υγείας και ευεξίας όλων των ανθρώπων μας. Στο πλαίσιο αυτό, ξεκινήσαμε το πρόγραμμα συμβουλευτικής υποστήριξης εργαζομένων, μέσω του οποίου παρέχεται ανώνυμα και εμπιστευτικά δωρεάν υποστήριξη και καθοδήγηση σε όλους τους εργαζομένους και τα μέλη των οικογενειών τους 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα. Παράλληλα, πραγματοποιήσαμε αρκετά εκτεταμένη έρευνα μεταξύ των εργαζομένων σχετικά με την ψυχολογία και την προσαρμογή τους στις νέες εργασιακές συνθήκες που επέφερε η πανδημία, με στόχο να αξιολογήσουμε και να αναγνωρίσουμε περαιτέρω ενέργειες που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν. Η επιτυχής διαχείριση των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημίας από την εταιρεία και τους ανθρώπους της είναι σίγουρα πηγή βαθιάς ικανοποίησης σε επαγγελματικό και προσωπικό επίπεδο.

– Ποια είναι τα επόμενα βήματα της εταιρείας για να καλύψει το χαμένο έδαφος αλλά και πώς προετοιμάζεστε για το ενδεχόμενο δεύτερου κύματος πανδημίας; 

Παραμένουμε αισιόδοξοι και συνεχίζουμε, όλοι μαζί, να εργαζόμαστε, δημιουργώντας εμπειρίες και στιγμές απόλαυσης για τους καταναλωτές. Έχοντας την εμπειρία της διαχείρισης κατά τη διάρκεια των προηγούμενων μηνών, αξιολογούμε τα μέτρα και τους νέους τρόπους (συν)εργασίας που εφαρμόστηκαν και αναζητούμε τις βέλτιστες πρακτικές, ώστε να είμαστε ακόμη καλύτερα προετοιμασμένοι σε περίπτωση που υπάρξει ένα δεύτερο κύμα, κάτι το οποίο όλοι απευχόμαστε. 

– Ο κλάδος της εστίασης με τον οποίο έχετε άμεση σχέση δοκιμάστηκε αρκετά τον καιρό με το lockdown ποιες ήταν οι ενέργειες υποστήριξης από τη μεριά σας;  

Η εστίαση και η αγορά της μπύρας πάνε μαζί. Γι’ αυτό και η εταιρεία μας προχώρησε από πολύ νωρίς σε συγκεκριμένες και πολύ στοχευμένες εμπορικές ενέργειες για τη στήριξη των πελατών και των συνεργατών μας στην πράξη. Ταυτόχρονα, έχοντας υπόψη τις τάσεις και τις νέες συνήθειες που διαμορφώνονται, δρούμε συμβουλευτικά ως προς την προσαρμογή στις νέες συνθήκες. Απευθυνθήκαμε, παράλληλα, και στους καταναλωτές, καλώντας τους να επισκεφθούν και πάλι τα αγαπημένα τους μαγαζιά, μέσω της πρόσφατης καμπάνιας μας για τη HO.RE.CA., με κεντρικό μήνυμα «Τα λέμε εκεί!».

– Βλέπετε κάποια θετική πλευρά σε όλο αυτό; Νέες πρακτικές που ίσως να συνεχίσετε να υιοθετείτε ή εντονότερος δεσμός μεταξύ της επιχείρησης και των συνεργατών, υπαλλήλων και πελατών της; 

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αποδείξαμε για ακόμη μια φορά, έμπρακτα, την έμφαση που δίνουμε ως εταιρεία στην υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων, αλλά και στη στήριξη των συνεργατών και των πελατών μας. Το γεγονός αυτό ενισχύει την εμπιστοσύνη, η οποία είναι ένα κεφάλαιο με μακροπρόθεσμη απόδοση για την εταιρεία. Οι συνθήκες κρίσης αποτελούν πρόκληση, αλλά μπορούν να μετατραπούν και σε ευκαιρία για την περαιτέρω ενίσχυση των σχέσεων μίας εταιρείας με τα κοινά ενδιαφέροντος.