Τα νέα δεδομένα για τους συνδρομητές κινητής και σταθερής τηλεφωνίας

Τι αλλάζει σε συμβόλαια, χρεώσεις, καταγγελίες σύμβασης - Απαγορεύεται το τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής


ΕΛΛΑΔΑ
10:17
02/10/2018
Τα νέα δεδομένα για τους συνδρομητές κινητής και σταθερής τηλεφωνίας
16
loading

Σημαντικές αλλαγές σημειώθηκαν από χθες, 1η Οκτωβρίου στις υποχρεώσεις των παρόχων ηλεκτρονικών επικοινωνιών, με στόχο την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνδρομητών σε τηλεφωνία και Διαδίκτυο.

Από χθες τέθηκε σε ισχύ το δεύτερο στάδιο των ρυθμίσεων που προβλέπονται στον Κανονισμό Γενικών Αδειών της ΕΕΤΤ, ο οποίος είχε δημοσιευθεί τον Δεκέμβριο του 2017.

Οι σημαντικότερες υποχρεώσεις που επιβάλλονται με το δεύτερο στάδιο ρυθμίσεων, μεταξύ άλλων, συνοψίζονται στα ακόλουθα θέματα:

Μεγαλύτερη διαφάνεια ως προς τους συμβατικούς όρους: Στην πρώτη σελίδα της σύμβασης πρέπει να αναφέρονται με σαφήνεια, η ημερομηνία υπογραφής, η τελική τιμή χρέωσης του παγίου και οι υπηρεσίες που περιλαμβάνονται σε αυτό, το ύψος τυχόν επιδότησης και η απόσβεσή της, καθώς και τυχόν τέλος για διακοπή/καταγγελία σύμβασης ορισμένου χρόνου.

Επίσης, πρέπει να παρέχονται στον συνδρομητή δυνατότητες, όπως η άμεση ενεργοποίηση της σύνδεσης, ο καθορισμός ανώτατου ορίου χρέωσης για την ενεργοποίηση φραγής εξερχομένων, η εξαίρεση του αριθμού από τηλεφωνικούς καταλόγους.

Μεγαλύτερη προθεσμία για καταγγελία σύμβασης: Αυξάνεται η προθεσμία για την καταγγελία σύμβασης ορισμένου/αορίστου χρόνου αζημίως, σε περίπτωση μονομερούς τροποποίησης των συμβατικών όρων ή των τιμολογίων από τον πάροχο.

Ενημέρωση για υπέρβαση ορίου κατανάλωσης προγραμμάτων κινητής τηλεφωνίας: Ο συνδρομητής κινητής τηλεφωνίας ενημερώνεται υποχρεωτικά, όταν υπερβαίνει το 80% των λεπτών ομιλίας/SMS/MB του προγράμματός ή πακέτου προπληρωμένων υπηρεσιών. Ειδικά, για τα MB ενημερώνεται επίσης, υποχρεωτικά, και όταν καταναλώσει το 100% του όγκου.

Αυτόματη πίστωση λογαριασμού για βλάβες: Εφόσον η βλάβη υπερβαίνει τις δύο εργάσιμες ημέρες από την ημέρα δήλωσής της, πρέπει να πιστώνεται αυτόματα και εντός τετραμήνου στον λογαριασμό του συνδρομητή, το τμήμα του παγίου που αντιστοιχεί στη χρονική περίοδο διακοπής των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Δωρεάν γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών από οποιοδήποτε δίκτυο: Σε περίπτωση βλάβης, ο συνδρομητής μπορεί να καλεί, χωρίς χρέωση, από όλα τα δίκτυα σταθερής και κινητής τηλεφωνίας τη γραμμή εξυπηρέτησης βλαβών που διαθέτει ο πάροχος.

Μεγαλύτερη ευελιξία στον τρόπο υποβολής καταγγελίας σύμβασης: Ο συνδρομητής μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση, είτε στα καταστήματα του παρόχου, είτε με αποστολή επιστολής/τηλεομοιοτυπίας ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Η παροχή υπηρεσιών πρέπει να διακόπτεται εντός δύο εργάσιμων ημερών για την κινητή τηλεφωνία και οχτώ για τη σταθερή (εκτός εάν ο καταναλωτής έχει ζητήσει συγκεκριμένη ημερομηνία).

Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας. Επίσης, απαγορεύεται να επιβάλει τέλος ανανέωσης για νέα σύμβασης ορισμένου χρόνου σε υφιστάμενο συνδρομητή με σύμβαση αορίστου χρόνου.

Υπενθυμίζεται ότι το πρώτο στάδιο ρυθμίσεων, που έχουν ήδη τεθεί σε εφαρμογή από τον Δεκέμβριο του 2017, με την έκδοση του Κανονισμού, περιλαμβάνει τα εξής:

Συμβάσεις ορισμένου χρόνου: Ο πάροχος δεν έχει δικαίωμα, στη διάρκεια του ορισμένου χρόνου της σύμβασης, να αυξάνει το πάγιο ή να μειώνει τον χρόνο ομιλίας/όγκο δεδομένων του προγράμματος υπηρεσιών.

Αποστολή λογαριασμών: Σε όλες τις νέες συμβάσεις, συμπεριλαμβανομένων και των ανανεώσεων υφιστάμενων συμβάσεων, ο συνδρομητής επιλέγει εξαρχής εάν επιθυμεί να λαμβάνει τον λογαριασμό σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή. Σε περίπτωση που ο συνδρομητής δεν επιλέξει και, εφόσον η σύνδεσή του περιλαμβάνει υπηρεσίες Διαδικτύου, ο λογαριασμός αποστέλλεται ηλεκτρονικά ή έντυπα κατ’ επιλογή του παρόχου. Ο συνδρομητής έχει τη δυνατότητα να αλλάζει οποιαδήποτε στιγμή τον τρόπο αποστολής του λογαριασμού.

Το επόμενο και τελικό στάδιο ρυθμίσεων αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή τέλος Δεκεμβρίου του 2018.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

16
σχόλια
  1. avatar Zamira

    Ένα πράγμα θα πω μόνο. Μαζευτειτε όλοι από όλα τα δίκτυα μέσο Twitter Facebook και τα λοιπά social media και αποσυνδεθειτε, απενεργοποιεστε, παρατειστε, κλείστε τα Smartphone, Tablet όλα, για Ένα μήνα μονάχα και θα δείτε τη θα γίνει. Γιατί αυτή ή Mafia αυτό το Καρτέλ της Κινητής τηλεφωνίας μόνο έτσι θα βάλει Φρένο στη τρομερή όρεξη που έχουν Για Τα Χρήματα Μάς, βέβαια με την ευλογία του ΕΕΤ

  2. avatar Νάνσυ

    Εχω μεγάλο πρόβλημα με την εταιρεία τους και τώρα το πιο τελευταίο επειδή άλλαξα σπίτι μου επιβάλουν να ξαναπληρωσω 80 ευρώ για να μου ξανακάνουν την ίδια γραμμή ενώ υπάρχει ήδη τηλέφωνο και γραμμή ίντερνετ.. κλέφτες εντελώς και έχω χρόνια που βρίσκομαι σε αυτούς αν φύγω πρέπει να τους πληρώσω 220 ευρώ και είμαι στο πρόγραμμα της wind triple play.. κλέφτες τελείως

  3. avatar Φάνης Χριστου

    Αυτη η αναρτηση απευθυνετε στους συλλογους προστασιας καταναλωτων! Μην κλεινετε αλλο τα μάτια ! Στην Ελλαδα ΟΛΕΣ οι εταιριες ειναι αδικως πανακριβες!!
    Ειμαι κατοικος Γαλλιας επι 35 χρονια. Μεχρι το 2010 οι γαλλικες εταιριες [France Telecom - Orange, SFR ...] εκαναν οπως οι ελληνικες. Yπερ-χρεωσεις σε ολα.
    Το 2010 μια εταιρια μέ το ονομα FREE εσπασε τις τιμές. Η μηνιαια συνδρομη κινητης τηλεφωνιας επεσε στα 19,90€ χωρις κανενα περιορισμο στις εσωτερικες κλησεις κινητου και σταθερου, sms/mms + 25G internet !! ( vαι διαβασατε σωστα 25G οχι 25Μ)!!
    Αυτο αναγκασε ολες τις αλλες εταιριες να ακολουθησουν την πτωση τιμων, γιατι χασανε πανω απο 50% των πελατων τους.
    Μαλιστα η FREE 2 χρονια αργοτερα, εδωσε ΔΩΡΕΑΝ +25 μέρες τον χρονο για κλησεις απο το εξωτερικο (ο συνδρομητης μιλαει με Ελληνικα και με Γαλλικα νουμερα ΔΩΡΕΑΝ).
    Για να καταλαβετε, μεχρι τοτε, εγω πληρωνα εξτρα 150€-250€ για 20 -30 μερες να μιλησω στην ελληνικη και γαλλικη μου οικογενεια και φιλους (αφου καποτε το λεπτο ηταν μεχρι και 4€)! Απο την αρχη του 2018 αυτο πλεον εγινε και ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ με ΝΟΜΟ της ευρωπης, για ολο το χρονο χωρις περιορισμο. Μαλιστα ο νομος αυτος απαγορευει πλεον και το roaming - διπλοχρεωση. Ετσι ολοι οι ευρωπαιοι οταν βγαινουν εξω, καλουν με το κινητο τους ολη την ευρωπη 100% δωρεαν. Αφου λοιπον o συναγωνισμός κατεβασε τοσο κατω το κοστος στην Γαλλια, αυτο σημαινει οτι στην Ελλαδα, οι εταιριες "τα βρισκουν" μεταξυ τους για να ΜΗΝ κατεβασουν τις τιμες!
    Γεια σας

    1. avatar Παριλαος

      Αγαπητε Φανη,
      Να εισαι καλα που μπαινεις στον κοπο να μας ενημερωσεις.

  4. avatar Ζαμιρα

    Για το Internet daily δεν υπάρχει κανένα σχόλιο που μας κλέβουν με το έτσι θέλω?
    Είναι χοντρό ψέμα ότι η εφαρμογές τραβάνε ίντερνετ όταν τα δεδομένα κινητής και το ροαμινγ (Q) είναι απενργοποιμενα κανένα δίκτυο δεν έχει δικαίωμα να ενεργοποιούν το ίντερνετ daily χωρίς την άδεια μας.

  5. avatar Stefanos64

    Αν διακόψω τη σύνδεσή μου τώρα που δεν έχουν τελειώσει τα δύο χρόνια συμβόλαιου, θα πληρώσω αυτό το πόσα 150-200 ευρώ που λέγανε μέχρι τώρα; Η καταργήθηκε αυτό;

    1. avatar sakisthess

      Στις συμβάσεις ορισμένου χρόνου, ο συνδρομητής δεσμεύεται να παραμείνει στον πάροχό του για συγκεκριμένο διάστημα (π.χ. 12, 18 ή 24 μήνες). Συνεπώς, σε περίπτωση που διακόψει ή καταγγείλει τη σύμβαση πριν την παρέλευση του ορισμένου χρόνου, ο πάροχος έχει δικαίωμα να επιβάλει το τέλος διακοπής/καταγγελίας. Σημειώνεται ότι, από την 1η Οκτωβρίου 2018, το συγκεκριμένο τέλος πρέπει να αναγράφεται, με σαφήνεια, στην πρώτη σελίδα όλων των συμβάσεων που συνάπτονται.
      ολα δικα τους , εχω τεραστια προβληματα με το ιντερνετ της vodafone ,δεν κανουν τιποτα και πρεπει να τους πληρωσω για να φυγω

  6. avatar Κουτιού Γεωργία.

    Τα γυρίζουν όπως τους βολεβη. Κόβετε το ρεύμα τηλ. σταθερό στοπ από που να καλέσεις βλάβες. Για να βάλουν ίντερνετ επρεπε σταθερό δεν έχει ίντερνετ αργή δεν έχεις σταθερό.πιος φτεη?
    Κουτριου Γεωργία.

  7. avatar Sitof

    ΔΕΝ ΣΑΣ ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΟΤΙ Η ΧΡΕΩΣΗ ΣΤΟ ΠΕΡΙΜΕΝΕ ΓΙΑ ΒΛΑΒΕΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΤΙΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑΤΙ ΣΕ ΧΡΕΩΝΟΥΝ; ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΟΤΙ ΟΙ ΓΡΑΜΜΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΣΧΟΛΗΜΕΝΕΣ.

  8. avatar Γς

    Υπάλληλος σε εταιρεία είσαι και ενδιαφέρεσαι τόσο;
    Άλλη δουλειά και προβλήματα δεν έχει ο κόσμος με την τηλεφωνία ασχολείται.
    Ο μόνος λόγος που θα καλέσει κάποιος θα είναι γιατί δεν του παρέχουν αυτά που πρέπει και τον κοροϊδεύουν.

  9. avatar ΧΑΝΙΑ ΚΟΥΜ

    Η ΕΛΛΑΣ ΟΝ ΛΙΝΕ , ΕΔΩ ΚΑΙ ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΧΡΕΩΣΕ ΜΗΝΙΑΤΙΚΟ ΕΠΕΙΔΗ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΣΥΧΝΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΔΙΑΣΤΗΜΑ!!!!!

  10. avatar Βλημαphone

    Επιτέλους κλήσεις για βλάβες χωρίς χρέωση!! Που ακούστηκε να φταίνε αυτοί για κάποια βλάβη και να σε χρεώνουν ..Τα ίδια και με την εξυπηρέτηση πελατών που για μια ερώτηση μας κατακλέβουν !!!

    1. avatar Στέλιος200018

      Έλα, ας είμαστε ειλικρινείς: πόσες φορές δεν κάλεσε κάποιος για βλάβη σε κάποιον provider όταν απλά είχε κλειστό το router, ή είχε φάει κόλλημα ο υπολογιστής του?...

    2. avatar fdsf

      Απο την αλλη αν δεν εχει χρεωση παιρνει ο καθενας ολη τη μερα και αυξανει το φορτο χωρις να εχει νοημα ορισμενες φορες. Πρεπει να βρεθει μια μεση λυση, αλλα στο ελλαντα μονο ακρα.

      1. avatar που ζεις;;;

        Είσαι εντελώς άσχετος. πλέον μεσω ίντερνετ μπορείς με έναν υπολογιστή κινητο ταμπλετ να επικοινωνείς με όποιον θες δωρεάν και γιαυτό οι εταιρείες παρέχουν δωρεάν αστικά τηλεφωνηματα και πολλές φορες προς κινητά

  11. avatar Νοα

    Επιτέλους ! Άντε με τα [...] στην wind μας έχουν φάει τα συκώτια τόσα χρόνια

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει