«Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους»

Δείτε το ηχηρό μήνυμα ενός πολίτη στο άγαλμα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη


ΕΛΛΑΔΑ
11:40
26/03/2012
«Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους»
47
loading

Την ώρα που το κέντρο της πρωτεύουσας ασφυκτιούσε από τις αστυνομικές δυνάμεις μοιάζοντας στην κυριολεξία με απόρθητο φρούριο αφού περισσότεροι από 7.000 αστυνομικοί βρίσκονταν ακροβολισμένοι σε διάφορα σημεία και με τους επισήμους να κυκλοφορούν υπό το άγρυπνο βλέμμα της αστυνομίας σε χώρο που θύμιζε κάτι από την πράσινη ζώνη που είχαν δημιουργήσει οι αμερικανοίστρατιώτες στο Ιράκ, κάποιος άγνωστος πολίτης επισκέφθηκε το άγαλμα του Κολοκοτρώνη στη Βουλή.

Δίπλα στα στεφάνια των επίσημων φορέων κατέθεσε ένα μικρό συμβολικό στεφάνι στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα από το παρελθόν, γραμμένο σε λευκό χαρτί.

«Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους. Γέρος του Μοριά» 1821-2012.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

47
σχόλια
  1. avatar skygreenplus

    χαχαχαχαχ..α ρε φαντάσματα!

  2. avatar Νικολας

    BURN THE WITCH !

  3. avatar Nisgia

    ρε φίλε δεν διάβασα τα λεγόμενα σου γιατί είμαι 10 λεπτα πριν το σχόλασμα και τα μάτια μου μισοκλείνουν. αλλά φτιάξε ένα blog και γράψε οτι θές εκεί γιατί οι απαντήσεις σου είναι άρθρα όχι σχόλια και απλά γράψε το λίνκ εδώ.
    βέβαια μπορείς και να με αγνοήσεις, απλά δεν κρατιόμουν να μην το γράψω..

  4. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

    (3 από 3) Αυτό δείχνει ότι το πρόβλημα είναι μόνο των πολιτικών αλλά και των πολιτών. Και αν δεν κάνουμε την αυτοκριτική μας και δεν διορθωθούμε τότε η φαύλη κατάσταση θα συνεχιστεί και θα νομίζουμε ότι θα αλλάξουν τα πράγματα επειδή τα δύο μεγάλα κόμματα άλλαξαν αρχηγό ή φρασεολογία υποσχέσεων. Ενώ κάποιοι άλλοι θα συνεχίσουν να τρέφουνε τις δικές τους ψευδαισθήσεις ότι αν πότε μας κυβερνούσαν τα λεγόμενα μικρά κόμματα τότε τα πράγματα θα πάνε πολύ καλύτερα. Προσωπικά δεν τρέφω ούτε τις πρώτες ούτε τις δεύτερες ψευδαισθήσεις για τα κόμματα. Αλλά για έμενα δεν φταίνε μόνο τα κόμματα ούτε οι πολιτικοί για την κατάσταση που βιώνουμε σήμερα στην Ελλάδα αλλά συνυπεύθυνοι είναι όλοι οι άνθρωποι που έχουν απομακρυνθεί από τον Θεό της Αγίας Γραφής, από την τιμιότητα και δικαιοσύνη που θέλει ο αληθινός Θεός από εμάς τους ανθρώπους. Ευθύνη για την κατάσταση φέρουν όλοι εκείνοι που δεν πιστεύουν στην ανάσταση του Ιησού Χριστού (και ας αυτό είναι επιβεβαιωμένο ιστορικό γεγονός γι αυτούς που μπαίνουν στο κόπο να ερευνήσουν τα ιστορικά στοιχεία και τις μαρτυρίες που έχουμε) και αυτό τους κάνει πονηρούς κακούς και πλεονέκτες. Το μόνο που μπορώ να σας διαβεβαιώσω με σίγουρη και βεβαιότητα είναι ότι αλλά όλα αυτά που σήμερα βιώνουμε μια μέρα (και δεν νομίζω ότι αργεί πολύ αυτή η ημέρα) όλα θα τελειώσουν και τότε μια νέα μέρα θα έρθει γι αυτούς που πιστεύουν στον Ιησού Χριστό που είναι ο Θεός εν σαρκί και υπακούν στο Ευαγγέλιο της σωτηρία τους. Το Βιβλίο των Βιβλίων η Αγία Γραφή αυτήν την ημέρα την ονομάζει « ημέρα ειρήνης δικαιοσύνης και χαράς εν Πνεύματι Αγίω» (Δες προς Ρωμαίους επιστολή του αποστόλου Παύλου 14:17) .

    1. avatar Kανενας

      «Ευθύνη για την κατάσταση φέρουν όλοι εκείνοι που δεν πιστεύουν στην ανάσταση του Ιησού Χριστού»
      Δεν πιστευω να παρεξηγεισαι. Διοτι ο Κυριος ειναι ο Βοσκος και εσυ ο αμνος του. Και σαν αμνος λοιπον που εισαι βελαζεις χαρουμενα και ξεγνοιαστα , διοτι ο Κυριος ειναι ο Ποιμενας σου και σε οδηγει.
      "και ας αυτό είναι επιβεβαιωμένο ιστορικό γεγονός γι αυτούς που μπαίνουν στο κόπο να ερευνήσουν τα ιστορικά στοιχεία και τις μαρτυρίες που έχουμε"
      Ακομα γελαω. Μπορείς σε παρακαλώ να παραθέσεις τις πηγές σου;

      1. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

        13
        Οι πρώτοι διασπορείς του Χριστιανισμού καλωσόρισαν την ολοκληρωμένη εξέταση των διαπιστευτηρίων του μηνύματός τους. Τα γεγονότα που διακήρυτταν δεν είχαν γίνει - όπως είπε ο Παύλος στον Βασιλιά Αγρίππα - σε κάποια γωνιά, αλλά μπόρεσαν να δεχτούν όλο το φως που μπορούσε να πέσει επάνω τους. Το πνεύμα των πρώτων αυτών Χριστιανών θα έπρεπε να εμψυχώσει τους σύγχρονους απογόνους τους. Γιατί, στη γνωριμία με το σχετικό υλικό, δεν θα ήσαν μόνο να απαντούν σε όλους εκείνους που ρωτούν, για την αιτία της ελπίδας που υπάρχει μέσα τους, αλλά, και σαν τον Θεόφιλο, θα γνώριζαν με μεγαλύτερη ακρίβεια και ασφάλεια τη βάση της πίστης, την οποία έχουν διδαχθεί[Συγκρ. F.F. Bruce, Jesus and Christian Origins Outside the New Testament (1974), σελ.19-31]
        ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
        Είναι άραγε αξιόπιστα;
        F.F. Bruce Καθηγητής Πανεπιστημίου

        1. avatar harris

          φίλε ή φίλη δεν παίζεσαι,χωρίς βέβαια να έχω διαβάσει όλα όσα έγραψες αλλά από τα λίγα μπορω να καταλάβω το γενικότερο ύφος σου,καταρχήν θέλω να πω ότι ενώ αρχικά τοποθετείσαι ενάντια στον προσυλιτσμό παρόλαυτα στην πορεία βλέπω μια αξιόλογη προσπάθεια να κανείς κάτι τέτοιο,ελπίζω οι φίλοι που είναι εδώ να είναι αρκετά νοήμονες και η προσπάθεια σου να έπεσε στο κενό πράγμα φυσιολογικό άλλωστε αν λάβει κανείς υπόψιν ότι αυτό για το οποίο προσπαθείς να τους πείσεις είναι τόσο αληθινό όσο και το ότι η κυβέρνηση προσπαθεί για το καλό μας και να βγάλει την χώρα από την κρίση.
          Στο θέμα μας τώρα,
          ο χριστιαννισμός όπως και κάθε θρησκεία είναι ένα ψέμα,το καλύτερο που έχεις να κανείς λοιπoν είναι να πιστέψεις στο ψέμα τον προγοννων σου το οποίο είναι απείρως καλύτερο και ευγενεστρερο από αυτό των εβραίων

          1. avatar harris

            πρέπει όμως να πούμε ότι ο χριστιαννισμός έχει και καλά στοιχεία τα οποία όμως έχει "δανειστεί" από τους αρχαίους έλληνες φιλοσόφους οι οποίοι πρώτοι ενέπνευσαν τον κόσμο με αυτά και για να μην παρεξηγηθώ,σε καμία περίπτωση δεν κατακρίνω τον δανεισμό,αυτό το οποίο όμως κατακρίνω είναι η ευθυνoφοβία και ο μοιραλατρισμός,στοιχεία τα οποία δεν υπάρχουν στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό.Ευτυχώς για εμάς και δυστυχώς για εσένα και τους εβραίους,οι έλληνες είναι αυτοί που διέδωσαν πολιτισμό και ιδεώδη σε αντίθεση με τους πολεμοχαρούς και αιμοσταγείς φίλους σου

      2. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

        Σύμφωνα με τις πληροφορίες που είχε, βεβαιώθηκε με το να εξετάσει μερικούς απ' αυτούς κάτω από άσκηση βασανιστηρίων:
        «Συνήθιζαν να συγκεντρώνονται μια συγκεκριμένη, μέρα, πριν να ξημερώσει, δοξολογούσαν τον Χριστό σαν Θεό και δένονταν μ' ένα όρκο (sacramentum) να μη κάνουν καμιά κακή πράξη, ν' απέχουν από κάθε απάτη, κλεψιά και μοιχεία, ποτέ να μη καταπατούν το λόγο τους ή ν' αρνιούνται, κάποια ευθύνη, όταν τους γινόταν η τιμή να τους ανατεθεί. Έπειτα, χώριζαν, για να ξανασυναντηθούν και πάλι παίρνοντας μέρος σ' ένα συμπόσιο, που είχε όμως ένα καθορισμένο και αγνό χαρακτήρα» [Επιστολές, Χ/96. Τα τελευταία λόγια της περικοπής υπαινίσσονται την κατηγορία τελετουργικής ανθρωποκτονίας, που στην αρχαιότητα αποδιδόταν στους Ιουδαίους (συγκρ. Ιώσηπος, Κατ' Απίωνος ΙΙ/8) και τους Χριστιανούς (συγκρ. Τερτυλλιανός, Απολογία, 7, κλπ.)].
        Ο,τιδήποτε κι αν σκεφτεί κανείς για τις μαρτυρίες των αρχαίων Ιουδαίων και Χριστιανών συγγραφέων, όπως περιληπτικά αναφέρονται σ' αυτό αλλά και στο προηγούμενο κεφάλαιο, θεμελιώνουν χωρίς άλλο, για κείνους που αρνούνται τη μαρτυρία των Χριστιανικών έργων, τον ιστορικό χαρακτήρα του ίδιου του Ιησού. Μερικοί συγγραφείς ίσως να παίζουν με την ψευδαίσθηση ενός «Χριστού-μύθου», αλλά, δεν μπορούν να κάνουν κάτι τέτοιο, βάσει των ιστορικών μαρτυριών. Η ιστορικότητα του Χριστού είναι για τον απροκατάληπτο ιστορικό το ίδιο αξιωματική, όπως και η ιστορικότητα του Ιούλιου Καίσαρα. Δεν είναι ιστορικοί όσοι προπαγανδίζουν τις θεωρίες του «Χριστού-μύθου» [Για μια σύντομη εξέταση των θεωριών για το «μύθο-Χριστό» δες το έργο του H.G. Wood, Did Christ Really Live? (1938). A.D. Howell Smith, Jesus not a Myth (1942)].

      3. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

        Δεν είναι σίγουρο ποιος ήταν ο Chrestus. Φαίνεται όπως πως οι ταραχές μεταξύ των Ιουδαίων της Ρώμης, οφείλονταν στην πρόσφατη είσοδο του Χριστιανισμού στους Ιουδαϊκούς κύκλους της Ρώμης, και ο Σουετώνιος βρίσκοντας κάποια μαρτυρία για τις διαμάχες των Ιουδαίων με θέμα τον Chrestus (μια διαφορετική αναγραφή της λέξης Χριστός στους ειδωλολατρικούς κύκλους), πληροφορεί λανθασμένα πως το πρόσωπο αυτό βρισκόταν στην πραγματικότητα στη Ρώμη, την εποχή του Κλαύδιου. Όπως και νάχουν τα πράγματα, αυτή η πρόταση έχει ενδιαφέρον για μας, γιατί διαβάζουμε στις Πράξεις 17/1 επ. πως όταν ο Παύλος πήγε στην Κόρινθο (πιθανότατα το 50 μ.Χ.), βρήκε εκεί κάποιον Ακύλα, και τη γυναίκα του, την Πρίσκιλλα, που μόλις είχαν έρθει από τη Ρώμη, γιατί ο Κλαύδιος είχε διατάξει όλους τους Ιουδαίους να εγκαταλείψουν τη Ρώμη. Αυτό το ζευγάρι έπαιξε ρόλο στην αρχαία Χριστιανική ιστορία. Μπορεί και να ήσαν ιδρυτικά μέλη της εκκλησίας της Ρώμης.
        Ένα άλλο σημείο επαφής, ανάμεσα στο έργο του Σουετώνιου «Ο Βίος του Κλαύδιου» και στις Πράξεις, είναι η πρόταση που υπάρχει στο έργο αυτό (XVIII/2) ότι η βασιλεία του Κλαύδιου σημαδεύτηκε από «συνεχείς άκαρπες εποχές» (assiduae sterilitates), που μας θυμίζει την προφητεία του Άγαβου στις Πράξεις 11/28. ότι «έμελλε να γείνη μεγάλη πείνα καθ' όλην την οικουμένην∙ ήτις και έγεινεν επί Κλαυδίου Καίσαρος».
        Το 112 μ.Χ. ο Plinius Secundus (Πλίνιος ο Νεότερος), κυβερνήτης της Βιθυνίας στη Μικρά Ασία, έγραψε μια επιστολή στον Αυτοκράτορα Τραϊανό, ζητώντας τη συμβουλή του, πως να μεταχειριστεί μια προβληματική θρησκευτική ομάδα Χριστιανών που ήσαν ενοχλητικά πολλοί σ' αυτή την επαρχία. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που είχε, βεβαιώθηκε με το να εξετάσει μερικούς

      4. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

        Η γλώσσα του όμως είναι πολύ περιληπτική, ώστε να κάνει κάποια τέτοια παραπομπή. Όμως, πρέπει να προσέξουμε ένα σημείο: Εκτός απ' τους Ιουδαίους και τους Χριστιανούς συγγραφείς, ο Τάκιτος είναι ο μόνος αρχαίος συγγραφέας που αναφέρει τον Πιλάτο. Είναι ίσως ειρωνεία της ιστορίας ν' αναφέρεται από έναν Ρωμαίο ιστορικό ο Πιλάτος, μόνο σε συνδυασμό με τον ρόλο που έπαιξε στην εκτέλεση του Ιησού! [Υπάρχει μια αναφορά στον Χριστιανισμό, σ' ένα που ίσως είναι απόσπασμα των Ιστοριών του Τάκιτου, το οποίο ασχολείται με το κάψιμο του ναού της Ιερουσαλήμ, το 70 μ.Χ., και το οποίο διασώθηκε απ' τον Sulpicius Severus (Χρον. ΙΙ/30,6)].
        Η Μεγάλη Πυρκαϊά της Ρώμης αναφέρεται επίσης απ' τον Σουετώνιο, ο οποίος γύρω στο 120 μ.Χ. έγραψε τις βιογραφίες των πρώτων δώδεκα Καισάρων, απ' τον Ιούλιο Καίσαρα και μετά. Στον «Βίο του Νέρωνα» (XVI/2) λέει:
        «Επιβλήθηκε τιμωρία στους Χριστιανούς μια τάξη ανθρώπων που ήσαν αφοσιωμένοι σε μια νεοτεριστική και επιβλαβή δεισιδαιμονία».
        Μια άλλη πιθανή αναφορά στο Χριστιανισμό, βρίσκεται στον Βίο του Κλαύδιου (ΧXV/4) για τον οποίο λέει:
        «Καθώς οι Ιουδαίοι δημιουργούσαν συνεχώς ταραχές με την υποκίνηση του Χριστού, (Chrestus) τους έδιωξε από τη Ρώμη».

      5. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

        «Έτσι, λοιπόν, για να καταπνίξει τη φήμη, ο Νέρωνας κατηγόρησε ως εμπρηστές και τιμώρησε με τον πιο σκληρό τρόπο, για τάξη ανθρώπων, που ήσαν μισητοί για τα ελαττώματά τους, τους οποίους το πλήθος ονόμαζε Χριστιανούς. Ο Χριστός, απ' τον οποίο πήραν το όνομά τους είχε εκτελεστεί με εντολή του προκουράτορα Πόντιου Πιλάτου, όταν αυτοκράτορας ήταν ο Τιβέριος. Η ολέθρια αυτή δεισιδαιμονία, στην αρχή ελεγχόταν, για να ξεσπάσει ολόφρεσκη, όχι στην Ιουδαία, την πατρίδα αυτής της επιδημίας, αλλά στην ίδια τη Ρώμη, όπου όλα τα τρομερά κι αισχρά πράγματα του κόσμου μαζεύονται και βρίσκουν πατρίδα» [Χρονικά, XV/44].
        Αυτή η διήγηση δεν φαίνεται να προέρχεται από Χριστιανικές πηγές, αλλά ούτε από Ιουδαίους πληροφοριοδότες, γιατί οι τελευταίοι δεν θ' αναφέρονταν ποτέ στον Ιησού ως Χριστό. Για τον ειδωλολάτρη Τάκιτο, ο Χριστός ήταν απλά ένα κύριο όνομα∙ για τους Ιουδαίους όπως και για τους πρώτους Χριστιανούς δεν ήταν όνομα, αλλά τίτλος, το Ελληνικό αντίστοιχο του Σημιτικού Messiah («Κεχρισμένος»). Οι Χριστιανοί τον ονόμαζαν Χριστό, γιατί πίστευαν πως ήταν ο υποσχόμενος Μεσσίας. Οι Ιουδαίοι, που δεν πίστευαν κάτι τέτοιο, δεν θα του έδιναν ποτέ ένα τόσο τιμημένο τίτλο. Ο Τάκιτος βρισκόταν σε θέση να έχει στη διάθεσή του τις επίσημες πληροφορίες. Ήταν γαμπρός του Julius Agricolla, που κυβέρνησε τη Βρετανία από το 80 μέχρι το 84 μ.Χ. Αν, λοιπόν, ο Πιλάτος έστειλε αναφορά στη Ρώμη, ο Τάκιτος, περισσότερο απ΄ οποιονδήποτε άλλον συγγραφέα, θα έπρεπε να το ξέρει.

      6. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

        Αργότερα, τον τέταρτο αιώνα, εμφανίστηκε μια άλλη παραποιημένη συλλογή των «Πράξεων του Πιλάτου», αυτή τη φορά απ' την πλευρά των Χριστιανών, το ίδιο ελλειπής σε αυθεντικότητα, όπως κι εκείνη του Μαξιμίνου, προς την οποία μάλιστα ίσως να ήρθε σαν ανταπάντηση.
        Είναι ένα έργο εκτεταμένο, που περιλαμβάνει υποτιθέμενες αναμνήσεις της δίκης, του πάθους, και της σταύρωσης του Χριστού, όπως καταγράφηκαν απ' τον Νικόδημο και κατατέθηκαν απ' τον Πιλάτο (Είναι επίσης γνωστό σαν «Ευαγγέλιο του Νικόδημου»). Μια μετάφραση αυτού του έργου δίνεται στο βιβλίο του M.R. James, Apocryphal New Testament, σελ. 94 επ., και παρουσιάζει λογοτεχνικό ενδιαφέρον, πράγμα, βέβαια που δεν μας ενδιαφέρει στη μελέτη μας.
        Ο μεγαλύτερος Ρωμαίος ιστορικός την εποχή της Αυτοκρατορίας ήταν ο Κορνήλιος Τάκιτος, ο οποίος γεννήθηκε μεταξύ του 52 και 54 κι έγραψε την ιστορία της Ρώμης την εποχή των αυτοκρατόρων. Γύρω στα εξήντα του, όταν έγραφε την ιστορία της βασιλείας του Νέρωνα (54-68 μ.Χ.), περιέγραψε τη Ρώμη, το 64 μ.Χ., κι αναφέρει πόσο διαδεδομένη ήταν η φήμη ότι ο Νέρωνας υποδαύλισε τη φωτιά για να κερδίσει έτσι μεγαλύτερα δόξα για τον εαυτό του χτίζοντας την πόλη εκ νέου. Και συνεχίζει:

      7. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

        Όταν η Χριστιανική επιρροή διαδόθηκε με γρήγορο ρυθμό στην Αυτοκρατορία, ένας απ' τους τελευταίους ειδωλολάτρες αυτοκράτορες, ο Μαξιμίνος, δυο χρόνια πριν το διάταγμα του Μιλάνου, προσπάθησε να δυσφημίσει τον Χριστιανισμό, δημοσιεύοντας τις πραγματικές, όπως υποστήριζε, «Πράξεις του Πιλάτου», παρουσιάζοντας τις αρχές του Χριστιανισμού μ' ένα βρώμικο ένδυμα. Αυτές τις «Πράξεις», που ήσαν γεμάτες από προσβλητικά σχόλια για τον Ιησού, έπρεπε να διαβαστούν και ν' απομνημονευθούν από τους μαθητές των σχολείων. Είναι ολοφάνερο ότι είχαν παραποιηθεί, όπως απέδειξε τότε ο ιστορικός Ευσέβιος[Ευσέβιος, Εκκλ. Ιστ. Α/9]. Ανάμεσα στα άλλα , οι χρονολογίες τους ήσαν αρκετά λανθασμένες, επειδή τοποθετούσαν το θάνατο του Ιησού στον έβδομο χρόνο της βασιλείας του Τιβέριου (20 μ.Χ.), ενώ στη μαρτυρία του Ιώσηπου[Αρχαιότητες XVIIΙ/2,2] είναι ξεκάθαρο πως ο Πιλάτος δεν έγινε προκουράτορας της Ιουδαίας πριν απ' το δωδέκατο έτος του Τιβέριου. (Για να μη αναφερθούμε στη μαρτυρία του Λουκά (3/1), σύμφωνα με την οποία ο Ιωάννης ο Βαπτιστής είχε αρχίσει να κηρύττει το δέκατο - πέμπτο έτος της βασιλείας του Τιβέριου). Δεν ξέρουμε με λεπτομέρειες τι περιλάμβαναν οι συγκεκριμένες αυτές «Πράξεις», γιατί, όπως ήταν φυσικό, είχαν απαγορευτεί με την άνοδο του Κωνσταντίνου στο θρόνο. Μπορούμε όμως να υποθέσουμε πως είχαν κάποια σχέση με το Toledoth Yeshu, μια αντιχριστιανική συλλογή, δημοφιλής στους Ιουδαϊκούς κύκλους του Μεσαίωνα[Συγκρ. Klausner, Jesus of Nazareth, σελ. 47 επ.].

      8. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

        Το ότι πράγματι όλα αυτά έγιναν έτσι, μπορείς να το μάθεις από τις «Πράξεις» που καταγράφτηκαν επί Πόντιου Πιλάτου''[Απολ. Ι/35]. Αργότερα λέει: ‘'Για το ότι έκανε αυτά τα θαύματα μπορείς να βεβαιωθείς από τις «Πράξεις του Πόντιου Πιλάτου» [Απολ. Ι/48].'
        Έπειτα, ο Τερτυλλιανός, ο μεγάλος νομικός και θεολόγος της Καρχηδόνας, απευθύνοντας το έργο του Υπεράσπιση του Χριστιανισμού στις Ρωμαϊκές αρχές, (η Καρχηδόνα ήταν Ρωμαϊκής επαρχία της Αφρικής) γύρω στο 197 μ.Χ., λέει: «Ο Τιβέριος στην εποχή του οποίου πρωτοεμφανίστηκε το Χριστιανικό όνομα στον κόσμο, παρουσίασε στη Σύγκλητο νέα από τη Συρία - Παλαιστίνη, που του αποκάλυψαν το θεϊκό χαρακτήρα όλων αυτών και υποστήριζε την κίνηση, αρχίζοντας με τη δική του ψήφο. Η Σύγκλητος την απέρριψε, γιατί η ίδια δεν είχε δώσει τη συγκατάθεσή της. Ο Καίσαρας όμως έμεινε σταθερός στη γνώμη του και απείλησε όσους κατηγορούσαν τους Χριστιανούς» [Απολ. V/2].
        Χωρίς αμφιβολία, θα ήταν ευχάριστο να πιστέψουμε την ιστορία του Τερτυλλιανού, την οποία, είναι ολοφάνερο, πως θεωρούσε αληθινή. Αλλά, είναι μια ιστορία απίθανη κι αταίριαστη μ' όσα γνωρίζουμε για τον Τιβέριο, κι αναφέρεται 170 περίπου χρόνια μετά το γεγονός, κι έτσι δεν μπορεί να θεωρηθεί αξιόλογη για έναν ιστορικό.

      9. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

        Ο Ιουστίνος κι ο Τερτυλλιανός[Ιουστίνος, Απολ. 1/34, Τερτυλλιανός Κατ. Μάρκ IV/9,19] πίστευαν πως η μαρτυρία της απογραφής του Λουκά 2/1, συμπεριλαμβανομένης μάλιστα και της απογραφής του Ιωσήφ και της Μαρίας ήταν δυνατό να βρεθεί στα επίσημα αρχεία της βασιλείας του Αυγούστου, και μάλιστα παρέπεμπαν τους αναγνώστες τους σ' αυτά, για να επιβεβαιωθούν έτσι για τα γεγονότα της Γέννησης του Κυρίου μας. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως οι ίδιοι συμβουλεύτηκαν τα αρχεία, απλώς, ήσαν αρκετά σίγουροι πως οι μαρτυρίες αυτές διατηρήθηκαν μέσα σ' αυτά.
        Σίγουρα, θα θέλαμε να ξέρουμε αν ο Πιλάτος έστειλε στη Ρώμη κάποια αναφορά για τη δίκη και την εκτέλεση του Ιησού, κι αν ναι, τι περιλάμβανε. Όμως, δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι αν ήταν κι υποχρεωμένος να κάνει κάτι τέτοιο. Κι αν το έκανε, εξαφανίστηκε χωρίς να υπάρχουν ίχνη.
        Βέβαια, μερικοί αρχαίοι συγγραφείς πίστευαν πως ο Πιλάτος πράγματι έστειλε τέτοια αναφορά, δεν υπάρχει όμως καμιά μαρτυρία, για το αν κάποιος απ' αυτούς γνώριζε πράγματι πως είχε γίνει κάτι τέτοιο. Γύρω στο 150 μ.Χ., ο μάρτυρας Ιουστίνος, απευθύνοντας το έργο του, Υπεράσπιση του Χριστιανισμού[Σημ.τ.μετ.: Πρόκειται για την Απολογία Α'], στον Αυτοκράτορα Αντωνίνο τον Ευσεβή, τον παραπέμπει στην αναφορά του Πιλάτου, η οποία, υπέθετε ο Ιουστίνος, πως είχε διασωθεί στα αυτοκρατορικά αρχεία. ‘'Τα λόγια μας, όμως, «Κάρφωσαν τα πόδια μου και τα χέρια μου», λέει, είναι μια περιγραφή των καρφιών, που έβαλαν στα πόδια Του και τα χέρια Του στον Σταυρό. Αφού τον σταύρωσαν, πήραν τα ενδύματα Του και τα μοίρασαν μεταξύ τους

      10. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

        Ο λόγος για τις λιγοστές αναφορές του Χριστιανισμού στην κλασική λογοτεχνία του πρώτου αιώνα δεν είναι ανάγκη να αναζητηθεί πολύ μακρυά. Από την άποψη της αυτοκρατορικής Ρώμης, ο Χριστιανισμός στα πρώτα εκατό χρόνια της ύπαρξής του, ήταν μια συγκεχυμένη, κακόφημη και χοντροκομμένη ανατολίτικη διεσιδαιμονία∙ κι αν κάποτε αναφερόταν στα επίσημα αρχεία της αστυνομίας, τα οποία (μαζί με πολλά άλλα έγγραφα του πρώτου αιώνα, που θα θέλαμε να δούμε) έχουν εξαφανιστεί[Η «ξενική δεισιδαιμονία», για την οποία, σύμφωνα με τον Τάκιτο (Χρονικά XIII/32), κατηγορήθηκε το 57 μ.Χ., η Pomponia Graecina, σύζυγος του Aulus Plautius, κατακτητής της Βρετανίας, ήταν πιθανότατα ο Χριστιανισμός. Επίσης, ο Χριστιανισμός φαίνεται πως ήταν το έγκλημα για το οποίο ο Αυτοκράτορας Δομιτιανός εξετέλεσε τον ξάδελφό του, Φλάβιο Κλήμεντα, και εξόρισε τη γυναίκα του, Φλάβια Δομιτίλλα, το 95 μ.Χ. (Σουετώνιος, Η ζωή του Δομιτιανού XV/1. Δίων Κάσσιος, Ιστορία LXVII/14). Όταν επρόκειτο για διακεκριμένους κατηγορούμενους, τα αστυνομικά αρχεία γίνονταν μέρος της ιστορίας. Η πιθανότητα για την Pomponia και την Flavia Domitilla να ήσαν Χριστιανές υποστηρίζεται επίσης κι απ' τη μαρτυρία των πρώτων Χριστιανικών νεκροταφείων στη Ρώμη. Συγκρ. F.F. Bruce, The Spreading Flame, σελ. 137 επ., 162 επ.].

      11. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

        «Τι κέρδισαν οι Αθηναίοι θανατώνοντας τον Σωκράτη; Η πείνα κι οι επιδημίες έπεσαν επάνω τους σαν κρίση για το έγκλημα. Τι κέρδισαν οι άνθρωποι της Σάμου καίγοντας τον Πυθαγόρα; Μονομιάς η χώρα τους καλύφθηκε από άμμο. Τι κέρδισαν οι Ιουδαίοι εκτελώντας το σοφό Βασιλιά τους; Αμέσως μετά, το βασίλειό τους αφανίστηκε. Ο Θεός δίκαια εκδικήθηκε το θάνατο των τριών αυτών σοφών ανθρώπων: Οι Αθηναίοι πέθαναν απ' την πείνα. Οι κάτοικοι της Σάμου αφανίστηκαν απ' τη θάλασσα. Οι Ιουδαίοι καταστράφηκαν κι οδηγήθηκαν μακρυά απ' τη γη τους για να ζήσουν διασπαρμένοι. Όμως, ο Σωκράτης δεν πέθανε. Έμεινε ζωντανός στη διδασκαλία του Πλάτωνα. Ούτε ο Πυθαγόρας πέθανε. Ζωντάνεψε στο άγαλμα της Ήρας. Ούτε ο σοφός Βασιλιάς πέθανε. Ζωντανεύει μες τη διδασκαλία Του».
        Αυτός ο συγγραφέας δεν μπορεί να είναι Χριστιανός, αλλιώς θα έλεγε πως ο Χριστός είναι ζωντανός, επειδή αναστήθηκε απ' τους νεκρούς. Ήταν κατά πάσα πιθανότητα ένας Εθνικός φιλόσοφος, που πρώτος έκανε αυτό που έγινε αργότερα κοινός τόπος, τοποθέτησε δηλαδή τον Χριστό ανάμεσα στους μεγάλους δασκάλους της αρχαιότητας.

      12. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

        [Στις «Πράξεις του Πιλάτου» (ΧΙ/12) του τέταρτου αιώνα, δίνεται απ' τους Ιουδαίους μια παρόμοια εξήγηση για το σκοτάδι].
        Απ' αυτή την αναφορά του Ιούλιου του Αφρικανού συμπεραίνεται ότι: (α) Η παράδοση των Ευαγγελίων, ή τουλάχιστον η παραδοσιακή ιστορία του Πάθους, ήταν γνωστή στη Ρώμη, σε μη-Χριστιανικούς κύκλους περί τα μέσα του πρώτου αιώνα∙ και (β) ότι οι εχθροί του Χριστιανισμού προσπαθούσαν ν' αρνηθούν αυτή την Χριστιανική παράδοση, δίνοντας μια φυσιοκρατική ερμηνεία στα γεγονότα που αναφέρει[Συγκρ. M. Goguel, Life of Jesus, σελ. 63].
        Τα έργα όμως του Θαλλού χάθηκαν. Μας είναι γνωστό μόνο από αποσπάσματά τους που παραθέτουν μεταγενέστεροι συγγραφείς. Εκτός απ' αυτόν κανένας άλλος δεν αναφέρεται συγκεκριμένα στον Χριστιανισμό, σ' οποιοδήποτε εκτεταμένο μη-Χριστιανικό Εθνικό κείμενο του πρώτου αιώνα. Όμως, υπάρχει στο Βρεττανικό Μουσείο ένα ενδιαφέρον χειρόγραφο, το οποίο διασώζει το κείμενο μιας επιστολής που γράφτηκε μετά το 73 μ.Χ., αλλά δεν είναι σίγουρο, πόσο χρόνο μετά. Το γράμμα αυτό το έστειλε ένας Σύριος, ονόματι Μάρα Βαρ - Σεραπίων, στο γιο του Σεραπίωνα. Εκείνη την εποχή ο Μάρα Βαρ - Σεραπίων ήταν στη φυλακή, έγραψε όμως στο γιο του για να τον ενθαρρύνει να κυνηγάει τη σοφία, και τόνιζε πως εκείνοι που θανατώνουν σοφούς άνδρες δυστυχούν. Έφερνε σαν παραδείγματα το θάνατο του Σωκράτη, του Πυθαγόρα και του Χριστού:

      13. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

        Αν σε ενδιαφέρει το θέμα και θέλεις να ερευνήσεις πηγές εκτός από τα ευαγγέλια τα όποια απολύτως αξιόπιστα και τα όποια τα έγραψαν ή τα διηγηθήκαν αυτόπτες μάρτυρες (δες Λούκα Ευαγγέλιο 1:2) των γεγονότων σχετικά με την σταύρωση και την ανάσταση του Ιησού Χριστού μπορείς να βρεις και στο παρακάτω κείμενο που το έχω δανειστεί από κάποιο που εχει κάνει την σχετική έρευνα
        Η ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ
        Ο πρώτος Εθνικός συγγραφέας που μας ενδιαφέρει είναι καθώς φαίνεται, ο Θαλλός, ο οποίος γύρω στο 52 μ.Χ. έγραψε ένα έργο προσπαθώντας να περιγράψει την ιστορία της Ελλάδας και τις σχέσεις με την Ασία, απ' τον Τρωικό Πόλεμο μέχρι τις μέρες του [Τα εκτεταμένα αποσπάσματα αυτού του έργου συγκεντρώθηκαν στο έργο του C. Mueller, Fragmenta Historicum Graecorum III/517επ., και στο έργο του F. Jacoby, Die Fragmente der griechischen Historiker, II, B(Βερολίνο, 1929), σελ. 256]. Ο ίδιος έχει ταυτισθεί μ' έναν Σαμαρείτη που είχε το ίδιο όνομα, κι ο οποίος αναφέρεται απ' τον Ιώσηπο (Αρχ. XVIII/6,4) σαν απελεύθερος του Αυτοκράτορα Τιβέριου.
        Όμως, ο Ιούλιος ο Αφρικανός, ένας Χριστιανός συγγραφέας, που χρονολογείται γύρω στο 221 μ.Χ., ο οποίος γνώριζε τα έργα του Θαλλού, λέει, μιλώντας για το σκοτάδι που έπεσε επάνω στη γη, στη διάρκεια της Σταύρωσης του Χριστού: «Ο Θαλλός, στο τρίτο βιβλίο των ιστοριών του, εξηγεί το σκοτάδι σαν έκλειψη ηλίου - πράγμα παράλογο κατά τη γνώμη μου». (Φυσικά και ήταν παράλογο, γιατί δεν μπορεί να γίνει έκλειψη ηλίου σε περίοδο που το φεγγάρι είναι γεμάτο, πράγμα που συνέβαινε την εποχή του Πασχαλινού ολόγιομου φεγγαριού, όταν πέθανε ο Χριστός) [Στις «Πράξεις του Πιλάτου» (ΧΙ/12) του τέταρτου αιώνα, δίνεται απ' τους Ιουδαίους μια παρόμοια ε

      14. avatar harris

        ο φιλος εχει προβλημα,εσύ πρέπει να γελας ??

    2. avatar Δημήτρης

      ''Ευθύνη για την κατάσταση φέρουν όλοι εκείνοι που δεν πιστεύουν στην ανάσταση του Ιησού Χριστού ''
      Δεν ντρέπεσε α....η να βγάζεις την ουρά σου απέξω?
      Α, καί κάτι άλλο. Αιώνια ζωή υπάρχει αποδεδειγμένα, μόνο μέσω τις τεκνοποίησης.
      Τώρα επέστρεψε στον προσυλιτισμό σου για να νιώσεις ότι έχεις λόγο ύπαρξης.

      1. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

        (3 από 3 για Δημήτρη) Στην Ελλάδα έχουμε λάθος αντίληψη για το τι είναι προσηλυτισμός. Προσηλυτισμός δεν είναι να λέει κάποιος την γνώμη του ή να δηλώνει δημόσια και χωρίς να ντρέπεται τι πιστεύει αλλά θεωρώ ότι προσηλυτισμός είναι επειδή έτυχε να γεννηθείς στην Ελλάδα να σε βαφτίζουν με το ζόρι ορθόδοξο -χριστιανό ενώ αν είχε τύχει είχες γεννηθεί λίγο πιο πέρα στην Ιταλία οι γονείς σου κατά πασά πιθανότητα θα σε βάφτιζαν καθολικό- χριστιανό , άνω αν πάλι είχε τύχει να γεννηθείς στην Τουρκιά ή στην Αίγυπτο οι γονείς σου θα σε ονόμαζαν με το ζόρι μουσουλμάνο (σουνίτη ή σιίτη δεν εχει σημασία) ενώ αν είχες γεννηθεί στην Ινδία εκεί και πάλι οι γονείς σου θα σε έκαναν με το ζόρι βουδιστή ή ινδουιστή. Μόνο στο Ευαγγέλιο που διδάσκει την αλήθεια και πως ο Θεός σέβεται την ελευθερία που ο ίδιος ο Θεός μας εχει δώσει λέει πως για να γίνει κάποιος αληθινός μαθητής του Χριστού (δηλαδή αληθινός χριστιανός) πρέπει πρώτα να πιστέψει στον Ιησού Χριστό σαν Θεό, να δεχτεί το Ευαγγέλιο σαν Λόγο Θεού και να πιστέψει ότι ο Χριστός αναστήθηκε και ότι μια μέρα θα αναστηθούν και όλοι οι νεκροί ( αν έχεις μια Καινή διαθήκη δες τα εδάφια που παραθέτω Πράξεις 16:30-31 Ρωμαίους 10:9-10 και Μάρκος 16: 15-16). Δημήτρη ελπίζω να βοήθησα γιατί δεν θέλω να ακούγονται ψεύδη και ανακρίβειες για μένα και τα όσα πιστεύω.

        1. avatar Δημήτρης

          Πίστευε ότι θέλεις είναι απολύτος δικό σου θέμα καί απόλυτα σεβαστό, αλλά όταν ισχυρίζεσαι ότι όποιος δεν πιστεύει δεν είναι σωστός άνθρωπος (γιατί στην τελική, εκεί καταλήγεις), τότε θα μου επιτρέψεις να κρίνω τα λεγόμενα σου. Δεν μπορείς να έχεις καί την πίττα ολόκληρη καί τον σκύλο χορτάτο αγαπητέ.

          1. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

            (2 από 2) Όχι δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ίδιοι ούτε όλοι κάνουν τις ίδιες αμαρτίες. Όμως πιστεύω ότι όλοι οι άνθρωποι κάπου θα πέφτουν όλο και κάποιος πάθος, καποια δεσμά ή καποια αμαρτίας υπάρχει στην ζωή τους γι αυτό και έχουν ανάγκη τον Χριστό . Τώρα αν ο άνθρωπος δεν υπολογίζει καθόλου τον Θεό και δεν εχει αγάπη στην καρδια του τότε από ότι βλέπω γύρω μου πιστεύω ότι αυτός ο άνθρωπος μπορεί να κάνει τα χειρότερα εγκλήματα και δεν τον νοιάζει. Όσον άφορα το αν ο Χριστός ήταν αυτος που ισχυρίστηκε ότι ήταν κάνε μια ειλικρινή ιστορική έρευνα και θα δεις ότι κανένα άλλο πρόσωπο στην ιστορία δεν έζησε όπως ο Ιησούς και κανένα άλλο πρόσωπο δεν άλλαξε την ζωή εκατομμύριων ανθρώπων με την αγάπη του και το παράδειγμα Του. Προσωπικά το ότι ο Ιησούς Χριστός είναι ζωντανός γιατί αναστήθηκε δεν το πιστεύω μόνο γιατί το λέει η Αγία Γραφή αλλά γιατί έχω εμπειρίες από τον ζωντανό Ιησού Χριστό στην ζωή μου . Αν το ζητήσεις θα το έχεις και εσύ . Πολλοί λενε «ας δω κάποιο θαύμα και θα πιστέψω στον Χριστό. Ο Χριστός όμως λέει ¨πίστεψε σε Μένα και στο Ευαγγέλιο μου και θα δεις όχι ένα αλλά πολλά θαύματα στην ζωή σου¨».

          2. avatar ΚΟΙΝΗ_ΛΟΓΙΚΗ

            Λιβάνιος (9314-393) Έλληνας φιλόσοφος από την
            Αντιόχεια της Συρίας. Σοφιστής και ρητοροδιδάσκαλος. ήταν υπέρμαχος της
            ειδωλολατρίας και αντίθετος των Χριστιανών.
            Αμμιανός Μαρκελλίνος (330-400) Εκρωμαϊσμένος Έλληνας
            Έγραψε σε κακή Ρωμαϊκή γλώσσα , ήταν φίλος του Ιουλιανού και μαθητής του
            Λιβάνιου.
            Ευνάπιος. (346-414) Ιατροφιλόσοφος, από το περιβάλλον
            του Ιουλιανού.
            Ζώσιμος. Έγραψε ανάμεσα στα έτη 415-450. Τελευταίος
            ειδωλολάτρης που μνημονεύει τους Χριστιανούς.

          3. avatar ΚΟΙΝΗ_ΛΟΓΙΚΗ

            Ιουλιανός (361-363) αυτοκράτορα γιος του ανισόρροπου
            Κωνστάντιου, ετεροθαλούς αδελφού του Μέγα Κωνσταντίνου. Ο αυτοκράτορας
            Κωνστάντιος έσφαξε όλα τα άρρενα μέλη της Βασιλικής οικογένειας και συγγένειας,
            ο Ιουλιανός και ο αδελφός του Γάλλος ήταν οι μόνοι που επέζησαν επειδή ήταν
            ανήλικοι. Οι δάσκαλοι του τον έκαναν ειδωλολάτρη και με την σύσταση να συνεχίσει
            να προσποιείται τον χριστιανό. Περιστοιχιζόμενος πλέον από πολλούς μάντεις και
            αστρολόγους , συνομιλούσε πολύ συχνά με τους θεούς και πίστευε για τον εαυτό
            του ότι είναι θεός και γιος του θεού Ήλιου Μίθρα. Μόλις ενθρονίστηκε εκδήλωσε
            την ειδωλολατρική του ιδιότητα. Ανακάλεσε από την εξορία τους ορθόδοξους
            επίσκοπους για να διαμάχονται και να φθείρονται, αλλά δεν έγινε έτσι και γι
            αυτό άρχιζε πάλι τους διωγμούς. Ιδρύθηκε μια νέα ειδωλολατρία, στην θεολογία
            ιρανική με αρκετά κατάλοιπα της ελληνορωμαϊκής και με πολλά νεοπλατωνικά
            στοιχεία στη δε οργάνωση μίμηση της χριστιανικής εκκλησίας. Διοργανώθηκε κλήρος
            κατά τα χριστιανικά πρότυπα, ιδρύθηκαν ιεροδιδασκαλεία και για πρώτη φορά
            υπήρξε η φιλανθρωπία. Ο Ιουλιανός τιμούσε τους ειδωλολάτρες ιερείς , ενώ τους
            στρατηγούς του τους κρατούσε σε απόσταση. Ο Ιοβιανός μόλις πείρε τον θρόνο
            ανέτρεψε τους νόμους του Ιουλιανού, η ειδωλολατρία παύει να είναι η
            προστατευόμενη θρησκεία του κράτους. Σταμάτησε κάθε διωγμό των χριστιανών,
            επαναφέρει όλους του επίσκοπους έγινε ο ίδιος κατηχούμενος, και ετοιμάζεται να
            βαπτιστεί.

          4. avatar ΚΟΙΝΗ_ΛΟΓΙΚΗ

            Λικίνιος , αυτοκράτορας (308-324) για το οποίο έχουν
            ειπωθεί πολλά κατά τον καιρό που εδίωκε την εκκλησία είτε φανερά είτε κρυφά από
            τον Κωνσταντίνο, είχε εξαπολύσει διάφορα διατάγματα εναντίον των Χριστιανών τα
            οποία σήμερα μαρτυριούνται μέσα στο διάταγμα του Μεδιολάνου τρεις φορές, έκανε
            πλύση εγκεφάλου σε χριστιανούς ή μη στρατιώτες μοιράζοντας τους μια προσευχή
            και βάζοντας τους να την επαναλάβουν. Η προσευχή αυτή μπορούσε να ειπωθεί όμως
            και από τις δυο παρατάξεις, χωρίς πρόβλημα. Μετά τον θάνατο του Μαξιμιανού
            επανέλαβε τον σκληρό διωγμό των Χριστιανών και στράφηκε εναντίον του Μ.
            Κωνσταντίνου.
            Κωνσταντίνος (306-337) αυτοκράτορας κάνοντας χρήση
            της δύναμης του υποχρέωσε όπως λέχθηκε το 311 τους Γαλέριο και Λικίνιο να
            συνυπογράψουν το πρώτο χριστιανόφιλο διάταγμα του και το 313 το Λικίνιο να
            συνυπογράψει το περί ανεξιθρησκίας διάταγμα του Μεδιολάνου. Πολλοί πόλεμοι θα
            αποφεύγονταν αν οι άνθρωποι μάθαιναν και αποδέχονταν το διάταγμα αυτό.

          5. avatar ΚΟΙΝΗ_ΛΟΓΙΚΗ

            Πορφύριος. Λεγόταν Μάλχος και ήταν εξελληνισμένος
            Χαναναίος νεοπλατωνικός φιλόσοφος από την Τύρο, μετονομάστηκε σε Πορφύριος
            διότι η πορφύρα ήταν χρώμα και ύφασμα βασιλικό. Έγραψε αρκετά έργα στην
            ελληνική. Οι φιλόσοφοι συμπτύχθηκαν και ταυτίστηκαν με τα διάφορα ιερατεία και
            έγιναν φιλόσοφοι -ιερείς -μυσταγωγοί - θεοσοφισταί. Μερικές φορές οι ίδιοι ήταν
            μάγοι -μάντεις - θαυματοποιοί. Και οι ιερωμένοι φιλόσοφοι συμπτύχθηκαν και με τους
            σοφιστές οι οποίοι είχαν συγκρουσθεί με τους ρήτορες και λογοτέχνες. Έτσι έναν
            θύραθεν σοφιστής-λόγιος ήταν λίγο από όλα, ένας εκπρόσωπος του είδους ήταν και
            ο Χαναναίος Πορφυριος λίγο φιλόσοφος-θεολόγος της ειδωλολατρίας λίγο ιερεύς
            -μυσταγωγός λίγο λογοτέχνης και χορτοφάγος. Είναι φανερό ότι ο Πορφυριος
            δέχεται τον Χριστό σαν έναν υπέροχο και ευσεβέστατο άνθρωπο τον οποίο ο θεοί
            άμειψαν χαρίζοντας του αθανασία ψυχής, αρνείται ρητώς τόσο την θεότητα του Όσο
            και την ανάσταση και αφθαρσία του σώματος του και θεωρεί τους Χριστιανούς
            ανόητους επειδή τον λατρεύουν σαν Θεό.
            Γαλέριος αυτοκράτορας, έδιωξε την εκκλησία μαζί με
            τον Διοκλητιανό και Μαξιμιανό.
            Μαξιμιανός, αυτοκράτορας βασίλεψε στην νότια Ανατολή.
            Ξέπεσε στην δυσμένεια του Γαλέριου επειδή εκδηλώθηκε υπέρ των Χριστιανών. Ο
            Μαξιμιανός αδικήθηκε και στην ιστορία αλλά και στην ζωή του. Στην δε ζωή του
            τον σαμποτάρισαν σαν χριστοιανόφιλο η ειδωλολατρική κυβέρνηση του, στην δε
            ιστορία τον διέβαλαν ως διώκτη των Χριστιανών.

          6. avatar ΚΟΙΝΗ_ΛΟΓΙΚΗ

            Αμέλιος (210-280) νεοπλατωνικός φιλόσοφος καθηγητής
            του Πλωτίνου και διδάσκαλος του Πορφυρίου. Προσπαθεί σε ένα από τα έργα του να
            ερμηνεύσει νεοπλατωνικός στην αρχή του Κατά Ιωάννη Ευαγγελίου , χωρίς να κάνει
            χρήση των ονομάτων Ιησού, Χριστός και Ιωάννης αλλά για τον Ιωάννη γράφει
            βάρβαρος, τον Χριστόν Λόγον.
            Αυριλιανός (270-275) αυτοκράτορας. Ο Αυριλιανός όχι
            μόνο δεν πείραξε τους Χριστιανούς αλλά και τους ευνόησε. Λίγες μέρες πριν τον
            θάνατο του ήταν έτοιμος να κηρύξει διωγμό προς τους Χριστιανούς αλλά τον
            δολοφόνησε ο ειδωλολάτρης απελεύθερος του.
            Φλάβιος Βοπίσκος. ήταν ένας από τους 6 θύραθεν
            λατινόγλωσσους συγγραφείς των αυτοκρατορικών βιογραφιών που συγκροτούν την Historia Augusta.Το 305 Έγραψε την
            βιογραφία του αυτοκράτορας Αυρηλιανού στην οποία παραθέτει την προεξετασμένη
            επιστολή του Αυρηλιανού με την παρεμπίπτουσα Αναφορά των Χριστιανών.
            Διοκλητιανός αυτοκράτορας (285-305, 307-308) Τον
            Μάρτιο ή Απρίλιο του 303 κήρυξε όπως λέχθηκε το συστηματικότερο και σκληρότερο
            όλων των διωγμών εναντίων των Χριστιανών που διήρκησε περίπου 3 χρονιά.
            Μαξιμιανός . αυτοκράτορας (285-305) κήρυξε και αυτός
            διωγμό κατά των Χριστιανών.

          7. avatar ΚΟΙΝΗ_ΛΟΓΙΚΗ

            Δίων Κάσσιος (155-235) Ρωμαίος πολίτης, ύπατος. Έργο του η Ρωμαϊκή Ιστορία. Αναφέρεται στις πράξεις του Δομιτιανού κατά των χριστιανών που τους θεωρούσε Ιουδαίους χωρίς να γνωρίζει το όνομα τους και την πιστή τους.
            Αίλιος Σπαρτιανός (117-284) ένας από τους συγγραφής της συλλογής αυτοκρατορική ιστορία. Αναφέρει την πρώτη συμπεριφορά του αυτοκράτορα Σέπτιμου Σεβήρου προς τους Χριστιανούς που απαγόρευε την κακομεταχείριση τους.
            Αίλιος Λαμπρίδιος, έχει υλικό των βιογραφιών των αυτοκρατόρων Ηλιογάβαλου και του Αλέξανδρου Σεβήρου και συγκεκριμένα Αναφέρεται στα μαθήματα που έδινε η χριστιανική εκκλησία στην Ρωμαϊκή αυτοκρατορία με το παράδειγμα της ευνομίας και της ευταξίας της. Επίσης τον χρυσό κανόνα ηθικής , κάνε στους άλλους ότι θέλεις να κάνουν σε σένα κατά τον Λουκά, ο Αίλιος το αναφέρει πως αυτό ο Σεβήρος το Έγραψε στο παλάτι του και σε δημόσια ιδρύματα.
            Γαλλιηνός (260-268) γιος του αυτοκράτορα Βαλεριανού. Έπαυσε τον διωγμό που διέταξε ο πατέρας του και εξέδωσε δυο διατάγματα. Με το ένα ξαναδίνει σε τρεις επίσκοπους τις εκκλησίες που είχαν πάρει οι ειδωλολάτρες και με το άλλο δίνει σε άλλους 3 επίσκοπους τα κοιμητήρια τους.
            Δίων Κάσσιος (155-235) Ρωμαίος πολίτης, ύπατος. Έργο
            του η Ρωμαϊκή Ιστορία. Αναφέρεται στις πράξεις του Δομιτιανού κατά των
            χριστιανών που τους θεωρούσε Ιουδαίους χωρίς να γνωρίζει το όνομα τους και την
            πιστή τους.
            Αίλιος Σπαρτιανός (117-284) ένας από τους συγγραφής
            της συλλογής αυτοκρατορική ιστορία. Αναφέρει την πρώτη συμπεριφορά του
            αυτοκράτορα Σέπτιμου Σεβήρου προς τους Χριστιανούς που απαγόρευε την
            κακομεταχείριση τους.
            Αίλιος Λαμπρίδιος, έχει υλικό των βιογραφιών των
            αυτοκρατόρων Ηλιογάβαλου και του Αλέξανδρου Σεβήρου και συγκεκ

          8. avatar ΚΟΙΝΗ_ΛΟΓΙΚΗ

            Μάρκος Αυρήλιος, στην αρχή σαν τους προκάτοχους του
            κατά των Χριστιανών. Σε ένα διάταγμα του δηλώνει όμως τις πιέσεις που δέχτηκαν
            και αυτοί και ο ίδιος από τους ειδωλολάτρες εναντίων των Χριστιανών και δηλώνει
            πως οποίος κατηγορήσει Χριστιανό μόνο γιατί είναι χριστιανός θα τιμωρηθεί σαν
            ένοχος. Το διάταγμα μεταφράστηκε στην ελληνική και στάλθηκε στο κοινό της
            Ασίας.
            Λουκιανός (120-190). Εξελληνισμένος Σύρος και Ρωμαίος
            πολίτης, σοφιστής και ρήτορας, διαστρέβλωνε κομμάτια μιας Γραφής ων Χριστιανών
            που έχει στα χέρια του με κομμάτια από την ζωή δυο κυνικών ομάδων μισητών σε
            εκείνο.
            Κέλσος, επικούρειος φιλόσοφος φίλος του Λουκιανού.
            Έγραψε κατά των Χριστιανών. Σαν χριστιανός εκτός από τους ίδιους αναφέρεται και
            στους γνωστικούς, σιβυλλιστάς, σιμωνιανούς κλπ. Και σαν βιβλία των Χριστιανών
            εκτός από την ΠΔ και ΚΔ έχει και τα απόκρυφα Ενώχ και το Ουράνιος Διάλογος.
            ήταν ο πρώτος ειδωλολάτρης συγγραφέας που ξεχώρισε τους Χριστιανούς από τους
            Ιουδαίους και μισούσε και τους δυο. Κακός χρονολόγος.
            Συστρατιώτης του Χριστιανού Αλεξαμένου, Στα ανάκτορα
            του Παλατίνου λόφου της Ρώμης σε θάλαμο οικοδομήματος, βρίσκεται γελοιογραφικό
            ακιδογράφημα που παριστάνει άντρα προσευχόμενο σε ιπποκέφαλο εσταυρωμένο με την
            συνοδευτική επιγραφή ΑΛΑΞΑΜΕΝΟΣ ΨΕΒΕΤΕ ΘΕΟΝ άνω πάνω στο αριστερό χέρι του
            εσταυρωμένου είναι γραμμένο εν Υ. Σε διπλανό θάλαμο βρίσκεται χαραγμένη η
            λατινόγλωσση επιγραφή ALEXAMENOS FIDELIS(Αλεξαμένος
            πιστός).

          9. avatar ΚΟΙΝΗ_ΛΟΓΙΚΗ

            Αδριανός (γράφει το 121) αυτοκράτορας. διάταγμα κατά
            των Χριστιανών που βασίστηκε σε αυτό του Τραϊανού με την διάφορα πως ο Αδριανός
            διέταξε οι χριστιανοί να τιμωρούνται με αν καταγγέλλονται ότι ο οργανισμός
            έχουν διαπράξει κάτι αξιόποινο όχι όμως αν καταγγέλλονται μόνο ότι είναι
            χριστιανοί.
            Σουητιανός. Αρχιγραμματέας της αυτοκρατορικής
            γραμματείας του Αδριανού και σαν ιστορικός ήταν πολύ χαμηλού επιπέδου. Στο έργο
            του Βίοι των καισάρων (βιογραφεί τους 12 πρώτους αυτοκράτορες από τον Ιούλιο
            Καίσαρα ως τον Δομιτιανό) αναφέρεται σε δυο χωρία και κατονομάζει στο ένα τον
            Χριστό και στο άλλο τους Χριστιανούς (που τους θεωρεί κακοποιούς και λέει πως ο
            Νέρων έκανε καλό να καθαρίσει την Ρώμη από αυτούς) χωρίς να αντιλαμβάνεται πως
            και τα δυο έχουν κάποια σχέση . Στον Χριστό αναφέρεται ως Χρηστόν.
            Αντωνίνος Πίος (138-161) θετός γιος Αδριανού, όχι εξ
            αίματος Ρωμαίος. Τήρησε την τακτική του Αδριανού.
            Απουλήιος , περιπλανώμενος σοφιστής και ρήτορας και
            γόης. Έγραψε πολλά και μια Απολογία μέσα στην 
            οποία αναφέρεται περί μαγείας. Εκεί λέει πως δεν είναι μάγος και πως αν
            ήταν θα έπρεπε να είναι σαν τον Ιωάννη Μούσι , Ιησού.

          10. avatar ΚΟΙΝΗ_ΛΟΓΙΚΗ

            ΕΞΩΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ
            ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ
             Πλίνιος
            (23-79) σύγχρονος του Χριστού, συγγραφέας, από τις αρχαιότερες εξωχριστιανικές
            μαρτυρίες , σε ένα βιβλίο για την μαγεία του αναφέρει τον Ιησού.
            Ιώσηπος (36-98 γράφει το 93μ.Χ.) σε δυο βιβλία του
            τις Ιουδαϊκής αρχαιολογίας αναφέρει τον Ιωάννη και τον Ιάκωβο και κατονομάζει
            τον Ιησού. Όσο αφορά τον Ιωάννη αναφέρεται στο βάπτισμα και στην αποκεφάλιση
            του με ιδιαίτερες γνώσεις για το βάπτισμα. Για τον Ιάκωβο σχετίζονται τα όσα
            λέει με τις πράξεις 25:13-26,32.
            Τάκιτος (5-120) ρήτορας και ιστορικός ( ο
            σπουδαιότερος των Ρωμαίων) Αναφορά στον Νέρωνα που έκαψε την Ρώμη και
            ενοχοποίησε τους Χριστιανούς. Μιλά για τον Χριστό και τους Χριστιανούς τους
            εξυβρίζει κλπ αλλά δίνει με λεπτομέρεια τον χρόνο της εν γη βίωσης και
            θανάτωσης του Χριστού. Αναφορά στο 70μΧ στην καταστροφή των Ιεροσολύμων και του
            ναού, Μιλά για τον Χριστιανισμό πως άρχισε από τον Ιουδαϊσμό.
            Πλίνιος Σεκούνδος (γράφει το 111) ανθύπατος Βιθυνίας,
            γράμμα στον Τραϊανό για το πώς να δικάσει / χειριστεί τους Χριστιανούς. Εκεί
            αναφέρει στοιχεία της χριστιανικής πίστης-ήθος, εκκλησιαστική πίστη, ηθική ,
            λατρεία, εξάπλωση εκκλησίας κλπ.
            Τραϊανός (98-117) τα 112 άπαντα στην επιστολή του
            Πλίνιου με διάταγμα κατά των Χριστιανών α) οι χριστιανοί δεν πρέπει να
            καταζητούνται β) αν καταγγέλλονται και αποδεικνύεται πως είναι να τιμωρούνται
            γ) σε περίπτωση μετανοίας να κρίνεται η μετάνοια από τα έργα τους (προσκύνηση
            στους θεούς της Ρώμης).
            Επίκτητος (120) Στωικός φιλόσοφος. Αναφορά στους
            Χριστιανούς που ήταν έτοιμοι να πεθάνουν για την πίστη τους. Φθόνος κατά των
            Χριστιανών.

          11. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

            (1 από 2) Δημήτρη να ξεκαθαρίσω κάτι ακόμα. Το ότι ο άνθρωπος είναι αμαρτωλός δεν το λέω εγώ αλλά ο ίδιος ο Χριστός. Ο Χριστός είπε: «δεν ήρθα να καλέσω δικαίους αλλά αμαρτωλούς σε μετάνοια» Το ζήτημα είναι ποιος άνθρωπος καταλαβαίνει ότι είναι αμαρτωλός και ότι χρειάζεται σωτηρία ; Οι περισσότεροι άνθρωποι συγκρίνουν τους εαυτούς τους με άλλους ανθρώπους που είναι χειρότεροι τους και λενε «είμαι εντάξει , δεν έχω κάνει και κανένα σοβαρό κακό στην ζωή μου» . Όμως μέσα στην Καινή Διαθήκη μας λέει να συγκρίνουμε τον εαυτό μας όχι με άλλους αμαρτωλούς ανθρώπους αλλά μόνο με τον Χριστό και πως έζησε Αυτός. Μόνο τότε θα καταλάβουμε αληθινά το πόσο αμαρτωλοί είμαστε. Αλλά αν κάποιος δεν θέλει να πιστέψει στο Χριστό και όσα εκείνος δίδαξε είναι ελεύθερος να μην πιστέψει. Ο Θεός μας προσφέρει το δώρο της συχώρεσης και της αιώνιας ζωής αλλά δεν μας επιβάλει να το πάρουμε κιόλας . Είναι δική μας η ευθηνή και η επιλογή να δηχθούμε ή να απορρίψουμε την αιώνια ζωή που υπάρχει και της κέρδισε για εμάς ο Ιησούς Χριστός με την υπακοή Του πάνω στο σταυρό και μας την προσφέρει σαν δώρο σε όποιον πιστεύει Σε αυτόν.

      2. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

        (2 από 3 για Δημήτρη) Για μένα ο νηπιοβαπτισμός είναι ο χειρότερος προσηλυτισμός που υπάρχει και καταπάτηση της προσωπικής και πνευματικής ελευθερίας του ανθρώπου έστω και αν ο άνθρωπος είναι μωρό. Αντίθετα πιστεύω ότι για να γίνει χριστιανός κάποιος (όπως και εγώ είμαι χριστιανός αληθινός και αδογμάτιστος) πρέπει να ακουσιε πρώτα το Ευαγγέλιο που κήρυξε ο Χριστός και οι απόστολοι και αν πιστέψει ο τι ο Χριστός πράγματα ήταν Θεός που σταυρώθηκε για τις αμαρτίες και αναστήθηκε και ο ομολογήσει δημόσια τότε και μόνο τότε μπορεί αυτος να βαφτιστεί και να γίνει χριστιανός.

        1. avatar Δημήτρης

          Πως γνωρίζεις τι κύρηξε ο χριστός? Βγήκε κάποιος πρίν από 2000 χρόνια καί είπε είμαι ο γιός του θεού, καί τον πίστεψες?

      3. avatar ΚΟΙΝΗ_ΛΟΓΙΚΗ

        (1 από 3 για Δημήτρη) Φίλε Δημήτρη η ακριβής μου φράση μετά το «Ευθύνη για την κατάσταση φέρουν όλοι εκείνοι που δεν πιστεύουν στην ανάσταση του Ιησού Χριστού» συνεχίζει ως εξής «και αυτό τους κάνει πονηρούς κακούς και πλεονέκτες¨. Η πείρα μου στην ζωή είναι ότι αν κάποιος δεν πιστεύει ότι μια μέρα θα αναστηθεί και θα σταθεί μπροστά στον Άγιο Θεό που μας δημιούργησε και θα κριθεί είτε για τα καλά του έργα είτε για τις αμαρτίες του είναι συνήθως επιρρεπής στο ψέμα την ανηθικότητα την κλεψιά στην βλασθήμια και σε κάθε είδους άλλη σαρκική αμαρτία .Ενώ αυτος που πιστεύει στον Χριστό και στα λόγια της Καινής Διαθήκης αυτό το κάνει προσεκτικό και σοφό και φέρεται με σύνεση στη ζωή του ενώ παράλληλα είναι χρήσιμος στην κοινωνία που ζει αφού η αγάπη του χριστού τον κάνει να μην σκέπτεται μόνο τον εαυτό του αλλά να αγαπά και τον διπλανό του όπως τον εαυτό του.Όσον άφορα την κατηγορία σου για προσηλυτισμό να σου ξεκαθαρίσω ότι εγώ προσωπικά δεν πιστεύω στον προσηλυτισμό γιατί και ο Ιησούς Χριστός τον οποίο ακολουθώ δεν πίστευε ούτε αυτός στον προσηλυτισμό. Ούτε η Καινή Διαθήκη (την οποία μελετώ κάθε μέρα) λέει πουθενά κάτι για να κάνουμε προσηλυτισμό Ο Χριστός συγκεκριμένα είπε ¨Όποιος θέλει ας πάρει το σταυρό του και ας έρθει πίσω μου» (δες Μάρκο 8:34) και αλλού λέει «Εάν κάποιος διψάει ας έρχεται και ας πίνει δωρεάν το νερό της ζωής» (Αποκάλυψη 22:17) Δεν πιστεύω στον προσηλυτισμό και απόδειξη γι αυτό είναι ότι είμαι εναντία στο νηπιοβαπτισμό που κάποιοι ψεύτικοι αντιπρόσωποι του χριστιανισμού διδάσκουν και εφαρμόζουν για να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερους οπαδούς και να τους εκμεταλλεύονται οικονομικά.

        1. avatar Δημήτρης

          Η πείρα σου είναι προέρχεται από τον προσυλιτισμό που έχεις δεχθεί σε όλη σου την ζωή, άρα έχει μηδαμινή αξία για οποιονδήποτε άλλο εκτός από εσένα.

  5. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

    (2 από 3) Απλά νομίζω πως και αυτά τα δύο μεγάλα πολιτικά κόμματα να μην υπήρχαν να είστε σίγουροι ότι υπάρχουν χιλιάδες άλλοι πολίτες αλλά και πολιτικοί που είναι έτοιμοι να πάρουν την θέση τους στην εξουσία και να κάνουν τις ίδιες λ...ς (και ίσως και χειρότερες) αρκεί να τους δοθεί η εξουσία (δηλαδή να κυβερνήσουν) για να τις μπορούν να κάνουν τις λ...ς που θα ήθελαν αλλά τώρα δεν μπορούν. Ο καθένας ας μην ψάχνει εξωτερικούς εχθρούς ή να ρίχνει συνεχώς το φταίξιμο στα δυο μεγάλα κόμματα που μας κυβερνούν αλλά ας κοιτάξει μέσα στον ίδιο του τον εαυτό και μέσα στην ψύχη του και ας απαντήσει ειλικρινά. Αν ο ίδιος ήταν στην εξουσία θα ήταν τίμιος ή θα έκανε τα ίδια με τους υπάρχοντες πολίτικους; Αν έκανε τα ίδια τότε ας σταματήσει να κατηγορεί αυτούς που ήδη τα κάνουν. Κάποιος είπε «Μην κατηγορείς κάποιον όταν και εσύ αν ήσουν την θέση του θα έκανες ακριβώς τα ίδια. Στην πραγματικότητα κατηγορείς τον εαυτό σου» και κάποιος άλλος είπε «Τότε η Ελλάδα θα σταματήσει να ¨τρώει¨ τα παιδιά της όταν και τα παιδιά της σταματήσουν να ¨τρώνε¨ την Ελλάδα» (το ότι οι συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων ¨τρώει¨ τη πατρίδα μας που οι περισσότεροι κάνουμε ότι την αγαπάμε φαίνετε από τα καθημερινά δελτία ειδήσεων. Κάθε μέρα θα ακούσεις ότι συλλαμβάνονται συνάνθρωποι μας και συνέλληνες για κάθε είδους άπατη , μαϊμού συντάξεις, μίζες σε διάφορα υπέργεια, διαφθορά σε κάθε προμήθεια του δημοσίου τομέα, συνηθισμένη πρακτική επισης το μέσο στο στρατό αλλά και σε κάθε προκήρυξη θέσεως εργασίας στο δημόσιοι, να καταστρέφονται δημόσιοι χώροι και δημόσια περιουσία σε κάθε πορεία δήθεν αγανακτισμένων πολιτών που μετά να τα επιβαρύνεται ο Έλληνας φορολογούμενος κτλ και λίστα δεν εχει τέλος) .

  6. avatar ΑΙΩΝΙΑ_ΖΩΗ_ΥΠΑΡΧΕΙ

    (1 από 3) Λίγη αυτοκριτική δεν βλάπτει. Συνήθως μπαίνουμε στον πειρασμό να κατηγορούμε όλο τους άλλους λες και εμείς (ο απλός Ελληνικός λαός) δεν φταίμε σε τίποτα. Η Παροιμία λέει «ο κάθε λαός έχει τους ηγέτες που του ταιριάζουν και του αξίζουν». Μήπως αυτοί είμαστε σαν λαός (σίγουρα όχι όλοι αλλά η πλειοψηφία μας) ; Αν τα υπάρχοντα κόμματα δεν μας εκφράζουν και δεν μας αντιπροσωπεύουν τι εμποδίζει αυτούς που κατηγορούν τους υπάρχοντες πολικούς (που μην ξεχνάτε κάποιοι συνέλληνες μας τους εξέλεξαν και το πιο πιθανό είναι να τους ξαναεκλέξουν στις επόμενες εκλογές) να κάνουν νέα πολιτικά κόμματα και να κερδίσουν αυτοί την εμπιστοσύνη του Ελληνικού λαού και να μας κυβερνήσουν αυτοί οι νέοι , τίμιοι και αδιάφθοροι σημερινοί αγανακτισμένοι πολίτες αντί των υπαρχόντων λ...ν πολιτικών που έχουμε σήμερα ;

  7. avatar Costas46

    Που ΄σαι ρε Κολοκοτρώνηηηηη !!!!! Πάρε τη σπάθα σου και έλα στους Έλληνες που σε χρειάζονται

    1. avatar javlakiotis

      έλα στους Ελληνες να τους σωσεις και μετα να σε πεταξουν σε κανενα μπουντρουμι στο Παλαμηδι... Η μηπως τον ειχαν φυλακισει τα Νεφελιμ και αυτον?

  8. avatar kiekeboe

    μπράβο σε σαητ οπως το νιουσμπήστ που το ανέδειξαν !!!!!!!!!
    «Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους. Γέρος του Μοριά» !!!!!!!!!!!!

  9. avatar nektarios21

    Ευτυχώς την Ιστορία μας δεν μπορούν να την αλλάξουν.
    Και η Ιστορία μας δείχνει πόσο εύκολα πουλήθηκε σήμερα αυτό για το οποίο χύθηκε τόσο πολύ αίμα στο παρελθόν.
    Θα τρίζουν τα κόκαλα του Γέρου όταν τα "καμάρια" μας μιλάνε για εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας, και κάνουν πριβέ στρατιωτικές παρελάσεις.
    Η γενιά μας έδωσε εξετάσεις και απέτυχε, ας ελπίσουμε οτι οι νεότερες γενιές θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.

  10. avatar AD

    ΜΠΡΑΒΟ ΦΊΛΕ !! ΦΩΤΙΆ ΚΑΙ ΤΣΕΚΟΎΡΙ !!

  11. avatar harris

    ξέχασες να αναφέρεις ότι επίσης ανεστήθη

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει