Διπλές πανελλαδικές και πιο λίγα μαθήματα

Ριζικές αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα από το σχολικό έτος 2014-15


ΕΛΛΑΔΑ
8:35
02/02/2012
Διπλές πανελλαδικές και πιο λίγα μαθήματα
5
loading

Διπλές πανελλαδικές εξετάσεις, ενδοσχολικές και εισαγωγικές μαζί, απευθείας εισαγωγή σε τμήματα χαμηλής ζήτησης, διπλό μηχανογραφικό (ένα για τα τμήματα χαμηλής ζήτησης και ένα κανονικό), εισαγωγικές σε τρία-πέντε μαθήματα και προσδιορισμό μαθημάτων και συντελεστών βαρύτητας από τα πανεπιστήμια, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων η πρόταση για το νέο Εξεταστικό.

Όπως αναφέρουν τα «Νέα», βασικό της χαρακτηριστικό είναι ότι οι μαθητές της Γ' Λυκείου θα εξετάζονται σε όλα τους τα σχολικά μαθήματα με κοινά θέματα για το απολυτήριο (ενδοσχολικές) και - ταυτόχρονα, αλλά με άλλη ομάδα θεμάτων - σε τρία έως πέντε μαθήματα για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια.

Η τελική γραπτή εξέταση ανά μάθημα περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων. Η επίδοση των μαθητών στην πρώτη ομάδα καθορίζει τον βαθμό που λαμβάνεται υπόψη για την απόκτηση του Απολυτηρίου Λυκείου στο συγκεκριμένο μάθημα, ενώ η επίδοση στη δεύτερη ομάδα καθορίζει την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση.

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις διεξάγονται σε όλα τα μαθήματα της Γ' Λυκείου με μόνες εξαιρέσεις το σχέδιο έρευνας (project) και τη Φυσική Αγωγή, που αξιολογούνται μόνο ενδοσχολικά. Ολοι οι μαθητές της Γ' Λυκείου υποχρεούνται να προσέλθουν στην εξέταση της πρώτης ομάδας θεμάτων για να λάβουν το απολυτήριο Λυκείου. Στην εξέταση της δεύτερης ομάδας θεμάτων προχωρούν μόνον οι μαθητές που επιθυμούν εισαγωγή τους στο Πανεπιστήμιο. Οι μαθητές αυτοί επιλέγουν σε ποια μαθήματα θα δώσουν εξετάσεις στη δεύτερη ομάδα θεμάτων, με βάση την επιθυμία τους να εισαχθούν σε συγκεκριμένα τμήματα.

Τα τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ δημοσιοποιούν τα κριτήρια που έχουν υιοθετήσει (π.χ. ποια μαθήματα και με ποιους συντελεστές βαρύτητας σε ένα έκαστο) για την εισαγωγή φοιτητών σε αυτά. Ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων θα είναι από 3 έως 5. Η ελληνική γλώσσα είναι υποχρεωτικά ένα από αυτά.

Οι μαθητές μπορούν να εισάγονται χωρίς εξετάσεις σε τμήματα, όπου συγκεντρώνεται ζήτηση χαμηλότερη από τον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων. Σε αυτή την περίπτωση τα εν λόγω τμήματα μπορούν να θέτουν ελάχιστες προϋποθέσεις εισαγωγής, που σχετίζονται μόνο με την επίδοση των μαθητών στο λύκειο.

Οι μαθητές μπορούν να εξεταστούν σε όσα μαθήματα επιθυμούν από το ενδεικτικό Πρόγραμμα Σπουδών που παρακολουθούν ώστε να διευρύνουν το φάσμα των επιλογών τους σε τμήματα.

Οι τελικές εξετάσεις στις Α', Β' και Γ' Λυκείου διεξάγονται ενδοσχολικά με θέματα που τίθενται σε εθνικό επίπεδο. Στα γραπτά καλύπτονται τα ονόματα των μαθητών. Ο βαθμός της κάθε τάξης αντίστοιχα προκύπτει ως ο μέσος όρος της προφορικής και της τελικής γραπτής επίδοσης του μαθητή σε κάθε μάθημα.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

5
σχόλια
  1. avatar Ευάγγελος

    [...] Οχι εξετασεις και να τα παιδευετε. Και να περασουν τα παιδια στις σχολες να παρουν πτυχια να τα κανουν τι??? τους ετοιμασατε μια αψογη καρριερα με φουλ ανεργια, 0 αγορα στεγνη, μισθους πεινας και ασφαλιση ανυπαρκτη εως να μας κλαινε οι ρεγγες και χρεοκοπια. Δωστε τους τουλαχιστο τα εισητηρια να πανε στο εξωτερικό να βρουν το δρομο τους. Οταν οι νεοι σαυτη τη χωρα δε μπορουν να ζησουν και φευγουν η χωρα πεθαινει. οπως και τα χωρια πεθαινουν που οι νεοι φευγουν για την πολη. Οικογενεια μπα, υπογεννητικότητα, γερασμενος πληθυσμος ποιος θα θρεφει την ελλαδα των 3 εκατ γερων???(τοσοι θα μεινουν εδω) Ποιός?? οι αλβανοί? θαχουν φυγει κιαυτοι. Αντε γεια.

  2. avatar Marianthi

    ποτέ δεν κατάλαβα γιατί περισσότερα μόρια πανεπιστημιακή σχολή αθήνας για μηχανολόγους από ότι στην πάτρα. ¨Οταν πάρουν πτυχίο και από τις δύο σχολές η υπογραφή τους δεν έχει την ίδια αξία; Ας ξεκινήσουν από το δημοτικό και να μάθουν τα παιδιά γράμματα επι της ουσίας και ας αφήσουν τα πολύπολοκα που μπερδεύουν την εκπαιδευτική κοινότητα. Σε ποια χώρα γίνονται αυτά;

    1. avatar stathis

      η διαφορα στα μορια οφειλετε απλα στη ζητηση. Αν οι περισσοτεροι υποψηφιοι ζητουσαν την πατρα τοτε οι μηχανολογοι πατρας θα ειχαν περισσοτερα μορια. το θεμα ειναι οτι καθε [...] υπουργος παιδειας ενδιαφερεται να αλλαξει το συστημα των πανελληνιων εξετασεων και αφηνει τις υπολοιπες βαθμιδες εκπαιδευσης ( νηπιαγωγιο- δημοτικο - γυμνασιο - Α και Β λυκειου) να καταρρεουν με τα τοσα προβληματα. Λες και μαθαινεις γραμματα μονο στο πανεπιστημιο.

  3. avatar eleni

    Απευθείας εισαγωγή σε τμήματα χαμηλής ζήτησης????
    Εγώ προτείνω από το νηπιαγωγείο να μπαίνουν αμέσως στην σχολή....Σιγά...Τί θέλουν τις γνώσεις του Δημοτικού και Γυμνασίου????
    ρε δεν πάμε καλά....

    1. avatar ΠΓΣ

      Γιατι τι διαφορα εχει οταν στα ΤΕΙ κοζανης μπαινει καποιος με 300 μορια. Δηλαδη 0.3 βαθμο. Το 40% των τμηματων πρεπει να καταργηθουν η να συγχωνευτουν για να εχουμε σωστη εκπαιδευση εδω

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει