Πόσες φορές δεν έχουμε ευχηθεί να υπήρχε κάποιος να στηθεί στην ουρά στην τράπεζα για να πληρώσει τον λογαριασμό ή να πεταχτεί στο φαρμακείο για τα χάπια του παππού; Να κουβαλήσει τα ψώνια μας από τη λαϊκή ή να βγάλει τον σκύλο βόλτα όταν αισθανόμαστε αδιάθετοι; Πόσες φορές, επίσης, δεν έχουμε μαλώσει τον εαυτό μας που δεν προνοήσαμε να αγοράσουμε ένα γλυκό για την επίμονη βραδινή λιγούρα;

Ευτυχώς, κάποιοι θεώρησαν ότι η απάντηση στα παραπάνω είναι πολύ προφανής για να μην κάνουν κάτι γι’ αυτό και κάπως έτσι, εν μέσω οικονομικής κρίσης, η χώρα μας απέκτησε μια νέα και ακμάζουσα βιομηχανία, αυτήν των… θελημάτων. Συνολικά εννέα εταιρείες που εκτελούν καθημερινά κάθε είδους παραγγελίες ιδιωτών, αλλά και επαγγελματιών, λειτουργούν σήμερα σε διάφορες περιοχές της χώρας, γνωρίζοντας τεράστια επιτυχία.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, γίνονται δεκτά κάθε είδους αιτήματα, από ψώνια στο περίπτερο, στο φαρμακείο, στο σούπερ μάρκετ και εξόφληση λογαριασμών σε δημόσιες υπηρεσίες μέχρι μεταφορά εξετάσεων, πακέτων και… ταψιών στον φούρνο! Το κόστος στις μικρές αποστάσεις δεν ξεπερνάει τα 3-4 ευρώ.

«Ο κόσμος γλιτώνει χρόνο, κόπο και χρήματα εξοικονομώντας μετακινήσεις», λέει στην «Καθημερινή» ο κ. Πάνος Σπανούδης, ο οποίος τον περασμένο Σεπτέμβριο με άλλους τέσσερις φίλους ίδρυσε εταιρεία που δραστηριοποιείται στον Πειραιά. Η εταιρεία εκτελεί 25-30 παραγγελίες ημερησίως, με τον αριθμό να αυξάνεται καθημερινά. Πρόκειται κατά κύριο λόγο για πληρωμές λογαριασμών, διεκπεραιώσεις σε εφορίες και δικαστήρια, μεταφορές αντικειμένων και αγορές, αλλά… «μας έχουν ζητήσει μέχρι και να πάμε το σκυλάκι για λούσιμο ή να πάρουμε το παιδί από το σχολείο», όπως λέει ο ίδιος. «Μια κυρία, μάλιστα, μας έστειλε στον αδερφό της να τον πείσουμε να πάει στον γιατρό!» Οι βασικοί πελάτες είναι ηλικιωμένοι που ζουν μόνοι, αλλά και ελεύθεροι επαγγελματίες, όπως δικηγόροι ή γιατροί, που πλέον δεν απασχολούν βοηθούς.

«Ετσι, άλλωστε, προέκυψε η ιδέα. Βλέπαμε από τους δικούς μας ανθρώπους πως λείπει μια τέτοια κοινωνική υπηρεσία. Η επιτυχία είναι αναπάντεχη».

Με τον κλάδο της οικοδομής όπου δραστηριοποιούνταν να σαρώνεται από την κρίση, ο Ξενοφών Στρατηγός είδε στην εταιρεία θελημάτων μια επαγγελματική διέξοδο. Η εταιρεία του ξεκίνησε στις αρχές του 2009, από τις πρώτες στον χώρο, με έδρα τη Ραφήνα. Από την πρώτη στιγμή, γνώρισε επιτυχία, διπλασιάζοντας τον τζίρο της μέσα σε ένα χρόνο και με περαιτέρω αύξηση 10% το 2011, παρά τα δυσμενή δεδομένα της χώρας.

Με πελατολόγιο άνω των 400 κατοίκων και επιχειρήσεων και διεκπεραιώνοντας περί τα 30-50 θελήματα την ημέρα, η εταιρεία αναπτύσσεται συνεχώς, έχοντας «ανοίξει» και franchise. «Στη Ραφήνα, εξυπηρετούμε πολλούς ηλικιωμένους, αλλά και διάφορες άλλες κατηγορίες πολιτών, όπως για παράδειγμα μητέρες με βρέφη που μπορούν δύσκολα να μετακινηθούν», λέει ο κ. Στρατηγός.

«Πολλοί είναι αυτοί που αναλογίζονται και το κόστος της μετακίνησης με το αυτοκίνητο, λόγω της κρίσης. Εχουμε υπολογίσει ότι μια οικογένεια καταναλώνει τουλάχιστον ένα λίτρο καυσίμου την ημέρα για ψώνια και πληρωμές λογαριασμών!» Μάλιστα, η εταιρεία έχει αναπτύξει δίκτυο συνεργαζόμενων καταστημάτων, από μίνι μάρκετ και καθαριστήρια μέχρι βίντεο κλαμπ, τα οποία από ένα ποσό παραγγελίας και πάνω αναλαμβάνουν εξ ολοκλήρου το κόστος του «θελήματος».

«Ουσιαστικά, λοιπόν, οι υπηρεσίες μας παρέχονται δωρεάν, γεγονός που έχει εκτιμηθεί δεόντως! Μια επιχείρηση, εκτός από business plan, χρειάζεται οπωσδήποτε και τέτοιες ενέργειες ώστε να πετύχει και να εδραιωθεί».