Σε εφαρμογή τέθηκε η νέα ψηφιακή πλατφόρμα για την απογραφή των ανελκυστήρων, με στόχο την ενίσχυση της ασφάλειας και τη συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.
Από την 1η Αυγούστου 2025, οι ιδιοκτήτες και διαχειριστές κτιρίων έχουν τη δυνατότητα να καταχωρίσουν τους ανελκυστήρες τους στο Μητρώο Απογραφής, μέσα από την πλατφόρμα του Υπουργείου Ανάπτυξης στη διεύθυνση elevator.mindev.gov.gr.
Όπως έχει τονίσει ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, «η πιστοποίηση των ανελκυστήρων αφορά την ασφάλεια εκατομμυρίων ανθρώπων που τα χρησιμοποιούν καθημερινά. Το ελληνικό κράτος αποκτά για πρώτη φορά μία πλήρη εικόνα της τεχνικής κατάστασης και ασφάλειας του συνόλου των ανελκυστήρων που λειτουργούν στην Ελλάδα».
Η ηλεκτρονική απογραφή είναι υποχρεωτική για όλους τους ανελκυστήρες -ανεξαρτήτως ηλικίας, πιστοποίησης ή τεχνικής κατάστασης- ακόμα και αν είναι απενεργοποιημένοι ή και αν έχουν καταχωρηθεί στο παρελθόν σε άλλα Μητρώα και πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 30 Νοεμβρίου 2025, από τους ιδιοκτήτες, διαχειριστές ή εξουσιοδοτημένους συντηρητές και εγκαταστάτες.
Η απογραφή γίνεται μέσω της εισόδου στην πλατφόρμα με κωδικούς Taxisnet (ή με τους Κωδικούς Δημόσιας Διοίκησης για τους υπεύθυνους λειτουργίας ενός δημόσιου κτιρίου) και απαιτεί: Στοιχεία ιδιοκτήτη, διαχειριστή ή νόμιμου εκπροσώπου, διεύθυνση του κτιρίου που είναι εγκατεστημένος ο ανελκυστήρας, αριθμός στάσεων, έτος εγκατάστασης, καθώς και στοιχεία του υπεύθυνου συντηρητή.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, κάθε ανελκυστήρας αποκτά Μοναδικό Κωδικό Αναγνώρισης (UUID), ο οποίος θα τον συνοδεύει σε κάθε μεταγενέστερη διαδικασία συντήρησης, ελέγχου, ασφάλισης ή μεταβίβασης ακινήτου.
Πηγή: ΑΠΕ