Η εταιρεία Lidl κέρδισε μια δικαστική μάχη εναντίον της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου, της Tesco. Το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε ότι το λογότυπο Clubcard της Tesco είναι αντίγραφο από το λογότυπο της Lidl, στο οποίο και οι δύο χρησιμοποιούν έναν κίτρινο κύκλο σε τετράγωνο μπλε φόντο.

Η Lidl δήλωσε ότι η Tesco είχε παραβιάσει τα πνευματικά της δικαιώματα, εκμεταλλευόμενη «αθέμιτα» τη «φήμη της Lidl».

Η Tesco δήλωσε «απογοητευμένη» από την απόφαση και ότι σκόπευε να ασκήσει έφεση.

Όλα ξεκίνησαν με τη μήνυση της Lidl το 2020, λίγο αφότου η Tesco άρχισε να χρησιμοποιεί το λογότυπο για να προωθήσει το εκπτωτικό της πρόγραμμα Clubcard. Υποστήριξε ότι η Tesco αντέγραψε σκόπιμα το σήμα για να παραπλανήσει τους πελάτες να νομίζουν ότι οι τιμές της ήταν συγκρίσιμες.

Η δικαστής Joanna Smith δήλωσε σε γραπτή απόφαση την Τετάρτη ότι η Tesco «εκμεταλλεύτηκε αθέμιτα τη φήμη» για τις χαμηλές τιμές που κατέχουν τα εμπορικά σήματα της Lidl, σύμφωνα με το BBC.

Ωστόσο, είπε ότι η Tesco δεν επεδίωκε «σκόπιμα να εκμεταλλευτεί τη φήμη της Lidl», όπως είχε υποστηρίξει η Lidl.

Τι λένε οι δύο πλευρές

Εκπρόσωπος της Lidl δήλωσε: «Χαιρόμαστε που το δικαστήριο συμφώνησε μαζί μας και που τώρα θα διατάξει την Tesco να σταματήσει να χρησιμοποιεί το λογότυπο της Clubcard».

Η Tesco δήλωσε ότι σκοπεύει να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης. «Δεν έχει καμία επίπτωση στο πρόγραμμα Clubcard Prices, το οποίο θα συνεχίσουμε να εφαρμόζουμε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο», σημείωσε εκπρόσωπος.

Η Tesco ανέφερε ότι σχεδόν 21 εκατομμύρια νοικοκυριά χρησιμοποιούν το Clubcard, με 11,7 εκατομμύρια χρήστες στην εφαρμογή.

Το κατά πόσον η Tesco θα μπορέσει να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το λογότυπο καθώς θα κάνει έφεση, θα αποφασιστεί σε άλλη δικαστική ακρόαση.