Πως θα σου φαινόταν να έχεις στη διάθεση σου υπηρεσίες πληρωμών ή δανεισμού τη στιγμή ακριβώς που πραγματοποιείς μια εμπορική συναλλαγή; Ακούγεται ιδανικό; Αυτή και ακόμη περισσότερες υπηρεσίες έχει κανείς στη διάθεση του χάρις στο embedded banking!

Τι είναι ακριβώς το embedded banking;

Πρόκειται για μια πολύ πρόσφατη τάση στον τομέα των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών και αφορά την προσπάθεια ενσωμάτωσης τραπεζικών υπηρεσιών στην καθημερινή εμπορική, επιχειρηματική και καταναλωτική δραστηριότητα.

Το embedded banking αναπτύχθηκε για να καλύψει την ανάγκη επιχειρήσεων και καταναλωτών να βελτιώσουν την εμπειρία εξυπηρέτησής τους στις εμπορικές συναλλαγές αλλά και να απλοποιήσουν, κατά το δυνατόν, την καθημερινή επιχειρηματική και καταναλωτική δραστηριότητά τους. Ως μία αμιγώς τεχνολογική εξέλιξη, συνεχίζει να εξελίσσεται με την ανάπτυξη της τεχνολογίας. 

Σήμερα αποτελεί πλέον μια ανερχόμενη τάση τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική, που αναμένεται να καλύψει κύκλο εργασιών ύψους $42,3 δισ. το 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 36% σε ετήσια βάση, με προοπτική να ξεπεράσει τα $120 δισ. μέχρι το 2029.

Τα οφέλη για τους πελάτες είναι προφανή, αφού η άνεση της διενέργειας των πληρωμών ή της πρόσβασης σε δανειακά, ασφαλιστικά και άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα είναι πολύ πιο άμεση και γρήγορη, έναντι της πρόσβασής σε αυτά μέσω των παραδοσιακών τραπεζικών καναλιών.

Με στόχο την υποστήριξη της επιχειρηματικής δραστηριότητας των πελατών της μέσα από τη διάθεση πρωτοπόρων τεχνολογικών υπηρεσιών, η Εθνική Τράπεζα φέρνει το embedded banking πιο κοντά στις ελληνικές επιχειρήσεις, με μια συμφωνία-σταθμό. Η στρατηγική συνεργασία της με την Epsilon Net, τον πρωτοπόρο Όμιλο Πληροφορικής στον τομέα του business software στην Ελλάδα, προβλέπει την αξιοποίηση, κυρίως, των τεχνολογικών τους πλατφορμών, για τον από κοινού σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη διάθεση καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών.

Στόχος είναι οι επιχειρήσεις να αποκτούν εύκολη, ασφαλή και γρήγορη πρόσβαση, μέσω των καθημερινών τους εμπορικο-λογιστικών διαδικασιών, τόσο σε «παραδοσιακά» τραπεζικά προϊόντα, όσο και σε καινοτόμες υπηρεσίες που επικεντρώνονται στην αυτοματοποίηση των διαδικασιών και στην αξιοποίηση των δεδομένων τους.    

Τα παρεχόμενα προϊόντα και υπηρεσίες πρόκειται να καλύπτουν ολοκληρωμένα τις καθημερινές ανάγκες κάθε σύγχρονης επιχείρησης. Ενδεικτικά:

  • η διενέργεια real-time πληρωμών (μεμονωμένες, μαζικές, οφειλών κλπ.)
  • το ηλεκτρονικό εμπόριο
  • η real-time πρόσβαση σε κινήσεις τραπεζικών λογαριασμών
  • η αξιοποίηση της συναλλακτικής πληροφόρησης, μεταξύ άλλων, για την περαιτέρω αυτοματοποίηση διαδικασιών εκκαθάρισης, συμφωνίας και λογιστικών εγγραφών.

Παράλληλα με την ολοκληρωμένη κάλυψη των καθημερινών συναλλαγών, στόχος είναι να διευκολυνθεί η πρόσβαση και σε τυποποιημένα χρηματοδοτικά προϊόντα της Τράπεζας, όπως ενδεικτικά οι βραχυπρόθεσμες χρηματοδοτήσεις για κεφάλαια κίνησης, διευρύνοντας έτσι τα κανάλια πρόσβασης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην τραπεζική χρηματοδότηση.  

Με τη συμφωνία αυτή, 125.000 επιχειρήσεις που αυτή τη στιγμή χρησιμοποιούν τα συστήματα της Epsilon Νet, αλλά και πάνω από 200.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις-πελάτες της Εθνικής Τράπεζας, θα έχουν πρόσβαση σε τραπεζικές υπηρεσίες και προϊόντα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες επιχειρηματικές τους ανάγκες, προωθούν τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό και προσφέρουν άριστη εμπειρία χρήσης.