Τι αλλάζει στη φορολόγηση των Ι.Χ.

Πυξίδα των αλλαγών η αξία του οχήματος, όχι ο κυβισμός του


ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
11:49
25/05/2015
Τι αλλάζει στη φορολόγηση των Ι.Χ.
17
loading

Σε αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των αυτοκινήτων προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών, με στόχο το γενικότερο εξορθολογισμό του τομέα της αυτοκίνησης, μιας και ο παλιότερος τρόπος θεωρούνταν άδικος, αφού λάμβανε υπόψη τον κυβισμό και όχι την αξία του αυτοκινήτου.

Έτσι το υπουργείο σχεδιάζει:

1. Κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.

2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.

3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».

4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.

5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.

6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).

Το υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

17
σχόλια
  1. avatar ierofantis

    φοροεπιθεση στους φτωχους με τα σαραβαλακια, πως θα πληρωθει η ερτ? πρωτη φορα αριστερα

  2. avatar aegeas

    αγορασα ενα nissan -trail με τις οικονομιεσ μου για να περναει με ασφαλεια η οικογενεια μου το πεταλο του Μαλιακου οπου απο απροσεξιες οδηγων και αδιαφορια (μεχρι που τελειωσαν τα τουνελ)σκοτωθηκαν παιδια νεοι και ηλικιωμενοι..Πληρωσα φορους αγορας τα παντα.Δεν μπορω να αγορασω κατι αλλο ουτε να περνω δανεια .Τωρα τι θελουν και τα καθισματα?

    1. avatar indian

      τελικα στη δικαιολογια ειμαστε πρωτοι ετσι;

      1. avatar Kats

        Ωραίο το indian chief . Παραμένουμε Γιαπωνέζοι όμως

        1. avatar indian

          ντουκατι μερια τωρα , απλα βαριέμαι να αλλαξω τη φωτο

  3. avatar D for Destruction

    ΕΠΕΙΔΗ Η ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ ΤΩΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΙΘΥΝΟΝΤΩΝ ΕΧΕΙ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΚΟΚΚΙΝΟ
    Η ΑΓΟΡΑ ΑΥΤ/ΤΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ 78% ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΣΟ ΟΡΟ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ.ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΄΄ΜΑΝΤΕΨΙΑ'' ΣΕ ΣΧΕΣΗ
    ΜΕ ΤΟ ΤΙ ΘΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΕΙ Ο ΚΑΘΕ [...] ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ Ε.ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ [...] ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ , ΚΑΙ ΣΑΣ ΤΟ ΛΕΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΕ 19 ΧΡΟΝΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΑΥΤ/ΤΟΥ

  4. avatar Mixakick

    Σαν κατοχος ( προσφατως δυστυχως) μιας μερσεντες και εγω που ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΗΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΩ ΕΦΟΡΙΑ αλλα την πηρα γιατι ηθελα να την παρω και β γιατι η καταναλωση καυσιμου θα με βοηθουσε στο να εξοικονομησω χρηματα απο το παλαιο ενεργοβορο αυτοκινητο μου. το οποιο
    α) και μολυνε το περιβαλλον
    β) και επιβαρυνε τον προυπολογισμο με περισσοτερες εισαγωγες καυσιμων
    Ημουν λοιπον κατοχος ενος σιτροεν μοντελο 2003 το οποιο ηταν 1600 κυβικα και καταναλωνε λιγο κατω απο 10 λιτρα τα 100χλμ.
    Απεκτησα μια μερσεντες πετρελαιο 1500 κυβικα η οποια καταναλωνει εργοστασιακα 4 και στα αληθεια λιγο κατω απο 5 λιτρα.
    Α) το αυτοκινητο ειναι συγχρονης περιβαλλοντικης τεχνολογιας
    β) Δεν επιβαρυνω τον προυπολογισμο με εισαγωγη καυσιμων
    Η κυβερνηση ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΤΗΣ ΓΙΝΕΤΑΙ!!!
    Καποιες φορες πρεπει να σκεφτεσαι οχι επιφανειακα αλλα πιο βαθια.
    Το να επιτρεψω να ξαναβγαλει το καγιεν του 2003 που καιει 20 λιτρα βενζινη τα εκατο χλμ απλα επειδη θα μπορει να πληρωσει τα τελη κυκλοφοριας ειναι λογικο?
    Βλακειες βλακειες βλακειες.
    Η ΜΟΝΗ ΣΩΣΤΗ ΔΙΚΑΙΗ ΛΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ χρεωση εφαπαξ ολων των αυτοκινητων ενα βασικο ποσο πχ 100 ευρω τελη κυκλοφοριας ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ.
    Απο εκει και υστερα χρεωση με τα χλμ που επειδη καποιος μπορει να τα πειραξει..... το ματακυλεις στα καυσιμα και τελειωνει η ιστορια.
    Ετσι α)
    Και λεφτα εχεις απο τα ρυπογονα και με μεγαλη καταναλωση οχηματα
    Και θα κατευθυνεις τον κοσμο στην αγορα φτηνων και καινουριας περιβαλλοντικης τεχνολογιας αυτοκινητων
    Και θα σκεφτεται ο αλλος να χρησιμοποιησει το αυτοκινητο για ψιλου πηδημα αρα θα επωφεληθουν τα μεσα μεταφορας
    Και θα μειωθει ο αριθμος των αυτοκινητων μακροχρονια.
    Αυτα τα ολιγα

    1. avatar Kats

      Είσαι καθυστερημένος, Η εισαγωγή καυσίμων, που πάλι την επιβαρύνεις αλλά σε μικρότερο vathmo, δεν επηρεάζει τον προυπολογισμό αλλά το ισοζύγιο πληρωμών

      1. avatar megaloagroths

        κατς ασε την εισαγωγη καυσιμων το οτι εχει ενα αμαξι euro6 δεν μετραει?ο ανθρωπος υπολογισε οτι θα εχει μηδενικα τελη και τα υπολογισε στην τιμη του αυτοκινητου,το θεμα αυτοκινητο το εχουν σκισει ολες οι κυβερνησεις,δεν καταληγουν καπου να ξερουμε τι μας γινεται

        1. avatar indian

          μαναβακο μαθατε κ το γιουρο6 στην επαρχια;

    2. avatar indian

      τι λες;;;;;;;;;;;;;;;;;;

  5. avatar user_name

    "...άνω της 20ετίας με ένα «τέλος περιβάλλοντος».... - τα έχουν οι πολύ φτωχοί, θα τα αποχωρήσουν και δεν θα πλουρωνουν τίποτα... η τα έχουν κάποι σαν ένα δευτερο - τρίτο αυτοκίνητο, το οποιο δεν κυκλοφορεί πολύ. Και αυτοί θα το αποχωρήσουν. Και το οικονομικό, φορολογικό αποτέλεσμα του "έξυπνου μέτρου" θα είναι η ζημιά.

  6. avatar g.p58

    Κάντο όπως Η Γερμανία έξι το καλύτερο σύστημα φορολόγηση με το E3-Ε4 Βενζίνη-Diesel
    ΠΧ αυτοκίνητο βενζίνη καταλυτικό 1.8 μηχανή πληρώνη 136€ τέλη κυκλοφορίας -διέσελ Ε3πληρώνη 800 € διέσελ Ε4 πληρώνη 300 €

  7. avatar Panos61

    Για να πληρωσεις μια Μερσεντές κατω από 2000 κυβικα 60.000€ θα πρεπει να βαλεις ολο τον καταλογο. Αυτος/η που αγοραζει ένα αμαξι 60.000€ εχει πληρωσει τους φορους και με το παραπανω στην τιμη του αυτοκινητου κατά την αγορα. Αν θα βοηθησει καποιον αυτό το μετρο είναι τα παλια αυτοκίνητα μεγαλου κυβισμου πχ 3.200 κυβικα που πληρωνει τελη 1100€, φυσικα ΑΝ παρουν την τρεχουσα εμπορικη αξια και όχι την αξια που το αγορασες τοτε.. αλλιως κλαφτα.. επισης θα τσακισει και τον κοσμο που πηρε φτηνα αμαξια χωρις τελη και φορους, θα κληθουν να πληρωσουν τελη για μια εμπορικη αξια 15.000€ (μεσος ορος) από εκει που δεν πληρωναν τπτ!!! Σε δουλεια να βρισκόμαστε είναι αυτά.. μεσοβέζικες λυσεις για μετρητο...

  8. avatar Panos61

    Καταρχας για να φτασεις μια Μεσεντες κατω από 2000 κυβικα να κοστιζει 60.000€ πρεπει όχι ταμα να κανεις.. αλλα να το φορτωσεις με ολο τον καταλογο. Δευτερον, αυτος που αγοραζει το αμαξι 60.000€ εχει πληρωσει τους φορους που του αναλογουν στην τιμη του αυτοκινητου, αυτος που μπορει να το παρει το αγοραζει και αυτος που δεν μπορει αγοραζει όπως ειπες ένα αμαξι με σαφως πολύ λιγοτερα λεφτα. Αυτό θα βοηθησει τα παλια αυτοκίνητα στα τελη και τα τεκμήρια αν φυσικα παρουν την τρεχουσα εμπορικη αξια και όχι την εμπορικη που το ειχες αγορασει τοτε.. επισης καποιος που πηρε ένα αμαξι με 15.000€ περσι για να μην εχει και τελη, τωρα θα καλειται να πληρωσει στο ποσο που αναλογη από την αγορα του αυτοκινητου.

  9. avatar Κώστας12

    Το να μην έχεις χρήματα να αλλάξεις το παλαιό μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητό σου το έχουν σκεφτεί?
    Καλές οι προτάσεις αλλά να σκεφτόμαστε και τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουμε όσοι δεν μπορούμε να αντικαταστήσουμε παλαιά και μεγάλης κυκλοφορίας οχήματα. Ας μη μιλάνε μόνο με εμπόρους αυτοκινήτων και περιβαλλοντολόγους.

  10. avatar eternity

    Δεν είναι δυνατον να μη πληρωνει φορο πολυτελειας μια μερσεντές που είναι κατω από 1929 κυβικα και εχει αγορασθεί 60.000 ευρω και να πληρωνει φορο ένα που εχει αγορασθεί με 20.000 ευρω και επειδή είναι πανω από 1929 κ εκ να πληρωενει φορο πολυτελειας.Αυτά μονο στο Ελλαντα γινονται.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει