«Στόχος της Gazprom είναι όχι μόνο να διατηρήσει, αλλά να διευρύνει το μερίδιό της στην ευρωπαϊκή αγορά». Η φράση αυτή του ισχυρού άνδρα του ρωσικού ενεργειακού κολοσσού, Alexey Miller, στη γενική συνέλευση του European Business Council, που πραγματοποιείται στη χώρα μας, δείχνει το έντονο ενδιαφέρον της εταιρείας για περισσότερες επενδύσεις στη γηραιά ήπειρο, αλλά και στην Ελλάδα.

Βασικός άξονας του σχεδιασμού της Gazprom, είναι η επέκταση της χρήσης φυσικού αερίου ως καύσιμο κίνησης σε όλο το φάσμα των μεταφορών και, κυρίως, στο κομμάτι των οδικών – φορτηγά και αυτοκίνητα.

Στο πλαίσιο αυτό, ο κύριος Μiller αποκάλυψε ότι εξετάζει δύο βασικά πλάνα, που αφορούν στη δημιουργία πρατηρίων φυσικού αερίου:

– είτε ανά 150 χιλιόμετρα,
– είτε ανά 400 χιλιόμετρα,
– ανάλογα με τη χώρα και την ιδιομορφία κάθε περιοχής.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό, τα πρατήρια αυτά δεν θα κατασκευαστούν εξ αρχής – γεγονός, που θα σήμαινε και αυξημένο κόστος -, αλλά – σε συνεργασία με τις πετρελαϊκές εταιρείες – θα δημιουργηθούν οι εγκαταστάσεις εκείνες, που να υποστηρίζουν και τη διάθεση φυσικού αερίου.

Επιπλέον, η Gazprom έχει έρθει σε συμφωνία με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volkswagen, η Opel και η Fiat – με τις οποίες έχει ήδη στενή συνεργασία -, ώστε να αυξηθούν τα μοντέλα, που θα κινούνται με φυσικό αέριο.

Πέραν του σημαντικού οφέλους για το περιβάλλον από τη χρήση του φυσικού αερίου, υπάρχει και ο παράγοντας της εξοικονόμησης χρημάτων. Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της Προμηθέας Gas, Δημήτρη Κοπελούζο, το όφελος στο κόστος χρήσης μέχρι το 50%.

Εκτός από την επέκταση στον τομέα των μεταφορών, η Gazprom βλέπει και προς τους τομείς του εφοδιασμού πλοίων, σιδηροδρόμων, αλλά και σταθμών ηλεκτροπαραγωγής στα νησιά με φυσικό αέριο.