Σε ελεύθερη πτώση το πέσο

Υποτιμήθηκε κατά 11,1% μέσα σε μία ημέρα


ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0:46
24/01/2014
Σε ελεύθερη πτώση το πέσο
33
loading

Η κυβέρνηση της Αργεντινής άφησε σήμερα το πέσο, το νόμισμα της χώρας, να υποτιμηθεί απότομα κατά 11,1% σε σχέση με το δολάριο, μια ελεύθερη πτώση που δεν έχει ξανασυμβεί από το 2002, με αποτέλεσμα η υποτίμηση του νομίσματος να φτάσει στο 18,6% μέσα στις τρεις πρώτες εβδομάδες του έτους.

Η ισοτιμίες πέσο-δολαρίου έφτασε σήμερα τα 8,01 πέσο ανά δολάριο, αφού χθες είχε ξεπεράσει το «συμβολικό» όριο των 7 πέσο προκαλώντας σοκ στους Αργεντινούς. Τη δεκαετία του 1990 η νομισματική ισοτιμία πέσο-δολαρίου ήταν 1 προς 1.

Εντός του 2013 το πέσο υποτιμήθηκε κατά 24%.

Την υποτίμηση του νομίσματος ζητούσαν κυρίως οι εξαγωγείς καθώς θα μπορούν έτσι να πωλούν τα προϊόντα τους σε ανταγωνιστικές τιμές.

Ο πληθωρισμός στην Αργεντινή έφτασε πέρσι το 28% και αναμένεται ότι θα αυξηθεί κι άλλο το 2014.

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

33
σχόλια
  1. avatar megaloagroths

    μη βαζετε αλλο αρθρο για την αργεντινη γιατι στεναχωριουνται οι συριζαιοι του σιτε και χασαμε και τον φιλο μας τον ευροδραχμη..

  2. avatar Kats

    Αυτά για όσους μας έχουν ζαλίσει με την Αργεντινή.
    Είσαι τυχερός ΡΑΓΙΆ που σε έσωσαν οι Ευρωπαίοι, ναι αυτοί που αποκαλείς τοκογλύφους ανόητε

    1. avatar Ανδρεας

      Παρακαλώ επειδή είμαι γέρος και μπορεί να παθώ κάτι, αν το εννοείς αστεία, να το γράφεις! Γιατί τελικά θα πρέπει να έγινε στον ΚΑΘΕΝΑ εντωμεταξύ λογικό πως...
      ο ΓΑΠ εκ των προτέρων είχε σκοπό να μας πάει στο ΔΝΤ (άρα...Αρχεντίνα να μας κάνει!)
      οι Ευρωπαίοι ΗΞΕΡΑΝ από το Καστελόριζο πως έρχεται κίνδυνος για ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΤΟΥΣ (όχι για τους λαούς τους, για της τράπεζες ξαναλέω!) . Απόδειξη η...αντίδραση Σαρκοζί στο δημοψήφισμα, οι απειλές Ρεν σε εκλογες κλπ.
      Τοκογλύφοι είναι γιατί ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΑΝΤΙ να..ξεπλένουν χρήματα (γιατί αυτό σημαίνει σου δανιεζω για να με πληρώσεις σε τόκους κι εσένα το χρέος σου μεγαλώνει κι άλλο!) να ΔΩΣΟΥΝ ΧΡΟΝΟ και να ΒΡΟΥΝ φόρμουλα αναπτυξιακή, να φτιάξουν τους μηχανισμούς ελέγχου και να έχει ο πολίτης εισόδημα, το κράτος έσοδα και να πληρώνει ! Όμως....οι τράπεζες θα έπρεπε να ΔΙΝΟΥΝ ΛΟΓΟ στους πολιτικούς κι αυτό...δε γίνεται (με οφσόρ κλπ κλπ!) .
      Έτσι λοιπόν...ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ να μας βυθίζουν σε ύφεση, να μην έχει το Κράτος λεφτά να επενδύσει σε δημόσιες υποδομές (πουλάμε το νερό, όταν στο Αμβούργο το επαναγοράζουν, το κάνουν πάλι...ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΓΑΘΟ !), σε υγεία και παιδεία και σου θέτουν εσένα το δίλημμα : θες να είσαι Αργεντινή η να ψοφάς από πείνα εντός ευρώ;
      Είναι λοιπόν διττό το δίλημμα, αλλά όχι πως μας σώζουν οι Ευρωπαίοι από αγάπη!

      1. avatar Q mark

        Στους τοκογλύφους πληρώνουμε σήμερα επιτόκιο 2,65%, ή κάπου εκεί, και στο μέλλον euribor + 0,5% ...

      2. avatar Σατανάς

        Ο "τοκογλύφος" κύριε Αντρίκο δε μεταφέρει τα δάνεια στην κεντρική ευρωπαική τράπεζα προκειμένου να μειώσει τα επιτόκια... Έστω ότι ήθελαν να σώσουν τις τράπεζές τους, κακό είναι?
        Η νομίζεις ότι έχει η παγκόσμια κοινότητα καμία υποχρέωση να μας διασώνει από τον κακό εαυτό μας? Αυτοί που ΕΜΕΙΣ ψηφίσαμε πλειοψηφικά δανειστήκανε, κλέψανε και εξαγοράσανε τις ψήφους ΜΑΣ, για μια ΔΙΚΗ ΜΑΣ θέση στο δημόσιο...
        Αλλά δε βαριέσαι, μια ζωή μας έσωζε από τον άθλιο εαυτό μας η γεωπολιτική θέση της χώρας... τώρα λόγω γενικότερου αναβρασμού και πετρελαίων, για ακόμα μια φορά θα μας σώσει ως κράτος, έστω και αν ψοφήσουμε εμείς από πείνα στο μεσοδιάστημα (εκτός των δημοσίων υπαλλήλων βέβαια)...

        1. avatar To peiratiko

          Ο τοκογλυφος ''σατανα'' μπορεί να κάνει κατι άλλο να σε δανείζει ενώ ξερει οτι δεν μπορείς να πληρωσεις για να σου παρει το σπιτι...
          οτι θα γίνει πολυ συντομα γιατι χιλιαδες ακινητα θα βγουν σε πλειστηριασμό θα μαζευτούν από τράπεζες και ταμεία και θα δωθούν πακετακι
          σωσαμε τις τραπεζες , χρεοκοπησε η ελληνικη κοινωνια ... ενα μεγαλο μπραβο
          και βεβαια οσοι συγκρινουν την περιπτωση της ελλαδας με την αργεντινη , και την υποτιμηση ειναι πολυ ασχετοι....
          αν θυμασαι και ο σημιτης ειχε υποτιμησει τη δραχμη 15 % και δεν ανοιξε μυτη ...

          1. avatar Σατανάς

            υποτίμηση με ανοιχτές πόρτες δανεισμού και χρηματοδότησης... μη συγκρίνουμε ανόμοια (εντελώς) πράγματα...
            Όσο για τον "τοκογλύφο", μου θυμίζει τον τύπο που είχε ένα δυάρι στη Λούτσα και νόμιζε ότι είχε βίλα στο σαιν τροπέ.. Τι να τα κάνουν τα (ακαλαίσθητα) διαμερίσματά μας οι ξένοι ακριβώς? Να έλεγες τουλάχιστον για τα δημόσια ακίνητα θα είχε κάποια λογική..

  3. avatar Ανδρεας

    Μερικά παιδιά μπλέκετ την βούρτσα , ξέρετε με τι;
    Μην ανησυχείτε, όσο ακόμα έχουν ευρώ μαζεμένα οι μπαμπάδες σας, μπορείτε να συγκρίνετε αργεντινή και μεξικό με Ελλάδα!
    για να το κάνω λιάνα: συγκρίνετε χώρες που EIXAN KAI ΕΧΟΥΝ το εθνικό τους νόμισμα ΧΩΡΙΣ να έχουν υιοθετήσει κάποιο άλλο ενδιάμεσα !
    Επίσης ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΓΙΑΤΙ έγινε η υποτίμηση, για εξαγωγές ! Το θέμα λοιπών δεν είναι πέσω η δολάριο, εύω η δραχμή αλλά το ΓΙΑΤΙ και ΠΩΣ χειρίζεσαι το κάθε νόμισμα !
    Να μη ξεχάσω πως η τουρκική λίρα λόγω...παγώματος της κινεζικής αγοράς και μείωσης εξαγωγών ξαναυποτιμήθηκε!
    Οπότε ναι ευρωδραχμη θα λέγεται και θα είνια ίσο με το ευρώ μονίμως και θα ανταγωνιζόμαστε εμείς με ελιές και τυριά άλλους που έχουν μέταλλα και νικέλιο και βαρειά βιομηχανία !
    Μερικοί συγκρίνετε μήλα και αχλάδια και τα λέτε όλα ίδια φρούτα, αλλά δεν είναι !

    1. avatar Σατανάς

      Οπότε τι θα ψηφίσετε?

  4. avatar aisichtir

    Σε δέκα χρόνια (1985-1995), ζήσαμε τέσσερεις υποτιμήσεις στην Ελλάδα, χωρίς το παραμικρό πρόβλημα, για όσους θυμούνται. Μακάρι και σήμερα να είχαμε αυτή τη δυνατότητα, που είναι ο αποτελεσματικώτερος τρόπος αύξησης της ανταγωνιστικότητας. Μακάρι να είχαμε Δραχμή!

    1. avatar τετραγωνακιας

      άλλες εποχές τότε άλλες απαιτήσεις και άλλες αγορές και δεν είχες το ευρώ αμπενατι σου

      1. avatar Χρήστος

        Για εμάς που, όχι μόνο θυμόμαστε αλλά και το ζήσαμε, είχαμε έναν πληθωρισμό 20% λόγω της υποτίμησης, δεν μπορούσες να πάρεις δάνειο (25+%) όλα τα εισαγώμενα πανάκριβα, ακόμα και η βενζίνη ήταν ακριβή, όταν το βαρέλι ήταν στα 12-15$.
        Μην ωραιοποιούμε καταστάσεις.

    2. avatar Gabriel

      @αισιχτιρ
      Σχετικά με την υποτίμηση του νομίσματος, διάβασε την δευτερη παράγραφο από το σχόλιο μου λίγο πιο κάτω και περιμένω την απάντηση σου...

    3. avatar Social Distortion

      Επίσης, παίρναμε τα ευρωπαικά πακέτα σύγκλισης και τα μοιράζαμε αντι να χτίζουμε υποδομές και είχαμε μιά τεχνητή ευμάρεια που την πληρώνουμε σήμερα με την κρίση.
      Μπανάνες απαγορεύονταν να εισάγουμε, πλήρωνες 5.000 δρχ. εάν ήθελες να βάλεις δεξί καθρέφτη στο αυτοκίνητο σαν φόρο πολυτελείας! τις ηλεκτρονικές συσκευές μας τις έφερναν σε βαλίτσες όποιος ταξίδευε και η λίστα είναι ατελείωτη. Χωρίς τα ευρωπαικά πακέτα θα ήμασταν μιά πολύ φτωχή χώρα. Αντί να τα εκμεταλευτούμε ο πανμέγιστος Ανδρέας Παπανδρέου τα έκανε μίζες και δημοσίους υπαλλήλους.
      Αυτό ζητάει και ο Αλέξης σήμερα: Πακέτα ανάπτυξης (δωρεάν χωρίς έλεγχο), να μην πληρώνει εάν δεν έχει θετικό ΑΕΠ (δηλαδή να χαλάει ελεύθερα, χωρίς να πληρώνει) και να λύσει το πρόβλημα της ανεργίας με προσλήψεις στο δημόσιο. Και οι Ευρωπαίοι είναι χαζοί και ο Αλέξης είναι ο πονηρός.....

    4. avatar Αθηναίος

      Από οικονομικά ....ΣΚΙΖΕΙΣ!!! Ρώτησε κάποιον που ξέρει, πριν μας δώσεις αμπελοφιλοσοφίες κομμουνιστάκι!!

  5. avatar asxetos

    Καμία σχέση εμείς δεν έχομε με πέσο η με Τυρκιση Λίρα .
    Το δικό μας νόμισμα θα λέγετε ΕΥΡΟΔΡΑΧΜΗ ,
    Έρχετε .

    1. avatar aisichtir

      Πράγματι asxetos !

  6. avatar megaloagroths

    ενταξει δεν εγινε και τιποτα εκει που ενα αμαξι εκανε 10.000 δολαρια κανει 12.500
    ο ευροδραχμης λεει οτι εχουν 1000 ευρο βασικο οποτε δεν μασανε

  7. avatar Gabriel

    Ευτυχώς δηλαδή που εμείς δεν πρόκειται να πάθουμε ότι και η Αργεντινή, αφού όπως λέει και ο evrodraxmi, το δικό μας εθνικό νόμισμα (όταν επιστρέψουμε σε αυτό) θα ανατιμηθεί σίγουρα έναντι του ευρώ και μετά από λίγο θα γίνει το ισχυρότερο νόμισμα της Ευρώπης...

    1. avatar Αθηναίος

      ΥΠΝΕ ΠΟΥ ΠΑΙΡΝΕΙΣ ΤΑ ΜΩΡΑ !!!! Αν μας τύχει τέτοια καταστροφή, αλλοίμονο σε σας νεαροί -αριστεροί!!!! Ακου το ισχυρότερο νόμισμα της Ευρώπης.... Θα το κάνουμε ταπετσαρίς στις τουαλέτες.....

      1. avatar ΟΥΡΑΝΟΣ

        Αθηναίος To ισχυρότερο νόμισμα είναι το ευρώ,συμφωνώ,την μεγαλύτερη καταστροφή της Ελλάδας την έφερε το ευρώ και αυτοί που έφαγαν τα χρήματα που τους κρατάς τη σημαία,μήπως έχεις αμφιβολίες?

      2. avatar Gabriel

        @Αθηναίος
        Ειρωνικό ήταν το αρχικό σχόλιο μου και απευθυνόταν στον evrodraxmi, ο οποίος μεταξύ άλλων έχει πει και αυτό που έγραψα...

    2. avatar aisichtir

      @Gabriel : Κακό πράγμα η ημιμάθεια ... χειρότερο όμως το να βλέπεις τηλεόραση, τα γνωστα κανάλια.

      1. avatar Gabriel

        @aisichtir
        Συμφωνώ μαζί σου πως η ημιμάθεια είναι κακό πράγμα. Χειρότερη όμως της ημιμάθειας είναι η ιδεολογική και κομματική τύφλωση. Και αυτό συμβαίνει γιατί ενώ στην κανονική τύφλωση ξέρεις πως δεν βλέπεις τίποτα, στην ιδεολογική και κομματική τύφλωση, νομίζεις πως βλέπεις τα πάντα, ενώ στην πραγματικότητα δεν βλέπεις απολύτως τίποτα από όσα διαδραματίζονται μπροστά σου...

        1. avatar aisichtir

          ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ : 95 δις δολάρια εξαγωγές το 2012 ... εσύ δεν θα υποτιμούσες το νόμισμα ;

          1. avatar Gabriel

            @aisichtir
            Μάλλον δεν καταλαβαίνεις οτί όλες αυτές οι συνεχιζόμενες υποτιμήσεις γίνονται επειδή υπάρχει μία τεράστια μείωση των αποθεματικών της Αργεντινής σε δολλάρια. Εκεί είναι που πονάει η Αργεντινή και γι'αυτό κάνει σπασμοδικές κινήσεις, όπως πχ τον πολύ μεγάλο φόρο σε online συναλλαγές...
            Αλλά έστω να δεχτώ οτί έχεις δικιο. Αλήθεια τι ακριβώς εξαγωγές έχει η Ελλάδα που θα της κάνει καλό μία τεράστια υποτίμηση στο εθνικό της νομισμα, όταν επιστρέψουμε σε αυτό? Τι ακριβώς παράγει η Ελλάδα το οποίο το εξάγει και το οποίο δεν μπορεί να το βρει κάποιος σε μία άλλη χώρα?

    3. avatar ΟΥΡΑΝΟΣ

      Gabriel Καμία χώρα δεν έχει καταστραφεί από την υποτίμηση του νομίσματος της,πόσο μάλλον η Αργεντινή των 95 και βάλε δισ. δολαρίων εξαγωγές.Απλά περνάνε διάφορα μεταβατικά στάδια μέχρι να ορθοποδήσουν. Μην ξεχνάς ότι η χώρα μας από 30 δρχ.το δολάριο έφθασε την ημέρα της εισόδου μας στην ΟΝΕ στις 417 δρχ.Όλα αυτά τα χρόνια που είχαμε συνεχείς υποτιμήσεις δεν είχαμε την σημερινή κατάντια που έχουμε με το ευρώ.Που θα πάει αυτή η κατάσταση? αντί να μειώνετε το χρέος αυξάνετε.
      ** το χρέος αυξήθηκε στο 171,8% από 168,8% στο τέλος του δεύτερου τριμήνου**

      1. avatar τετραγωνακιας

        ουρανέ όντος μια υποτίμηση νομίσματος με προηποθεσης δεν είναι κακό όταν εξάγεις όταν όμως εισάγεις είναι το θέμα, και μιλάμε ότι έχουν αλλάξει τα πράγματα έχουν μπει τώρα και άλλοι στης αγορές και πρώτη η κίνα και άσε που έχουμε και το ευρώ τώρα έξω από την πόρτα μας, αυτό που γίνετε στην αργεντινή με το δολάριο έχουν γίνει σφάλματα και πρώτο και μεγαλύτερο τα πακέτα που παίρναμε και τα χαλάγαμε σε διορισμούς, μίζες, επιδοτήσεις πιστεύω το γνωρίζεις ότι οι αγροτικές επιδοτήσεις δινοντουσταν αλλά υπήρξε ένα πλαφόν από την ευρωπαϊκοί ένωση πόσο θα εξάγεις γιαυτό είχε βγει και αυτό με τα ροδάκινα που τα πετάγανε στης χωματερές, αλλά η πολιτικοί δεν τους ένοιαζε απλά επιδοτούσαν παραπάνω από ότι χρειαζοτουσταν για να μην χάσουν τους ψήφους δεν είχε αναπτυξιακό πρόγραμα ποτέ η ελλάδα μερικοί προσπάθησαν να κάνουν κάτι αλλά έπεσαν πάνω σε ανύπαρκτο κράτος η πληγή ήταν και πριν το ευρώ απλά δεν το βλέπαμε

      2. avatar Gabriel

        @ΟΥΡΑΝΟΣ
        Συμφωνώ μαζί σου πως καμία χώρα δεν έχει καταστραφεί από την υποτίμηση του νομίσματος της. Επίσης συμφωνώ πως με ένα εθνικό νόμισμα μπορείς να κάνεις μικρες υποτιμήσεις σε αυτό (όπως άλλωστε έκανε η Ελλάδα παλιότερα αρκετές φορές), έτσι ώστε να κάνεις κάποιες μικρές διορθωτικές κινήσεις στην οικονομία σου, όπως δηλαδή κάνει η Αργεντινή σήμερα με υποτίμηση 11% μέσα σε μία μέρα, όπως έκανε η Βενεζουέλα με υποτίμηση 30% και 40% κάθε λίγο και λιγάκι κλπ κλπ. Το θέμα είναι πως από όλες αυτές τις συνεχόμενες υποτιμήσεις δεν βλέπω να βγαίνει κάτι καλό για τον λαό της Αργεντινής ή της Βενεζουέλας και επέτρεψε μου να στο πω και λίγο διαφορετικά...
        Αν η Αργεντινή κάνει υποτίμηση στο νόμισμα της 11% μέσα σε μία μέρα και η Βενεζουέλα υπότίμηση στο δικό της 30% και 40%, μόνο και μόνο για να κάνουν διορθωτικές κινήσεις στην οικονομία τους, αλήθεια τι είδους υποτίμηση θα χρειαστεί να κάνει η Ελλάδα όταν επιστρέψει στην δραχμούλα, αφού δεν θα μιλάμε για διορθωτικές κινήσεις, αλλά κυριολεκτικά για ξεκίνημα από την αρχή? Μπορείς να φανταστείς το μέγεθος της υποτίμησης και τι αντίκτυπο θα έχει αυτό σε όλους τους πολίτες? Μπορείς να φανταστείς τις συνέπειες του να κυκλοφορείς με ένα νόμισμα σκουπίδι?
        Η κατάντια μας φίλε μου δεν οφείλεται στο νόμισμα, αλλά στην νοοτροπία μας καθώς και στην ανομία που υπήρχε και που φυσικά εξακολουθεί να υπάρχει. Και άλλες χώρες έχουν ευρώ, αλλά δεν βρίσκονται στα δικά μας χάλια. Ίσως γιατί εκεί φροντίσαν να παράγουν πράγματα και να μην ζουν για δεκαετίες με δανεικά. Και μη μου πεις οτί το ευρώ φταίει που δεν παράγει η Ελλάδα σχεδόν τίποτα, γιατί τότε θα σε ρωτήσω τι ακριβώς παρήγαγε η χώρα μας με την δραχμούλα που σταμάτησε να το παράγει με το ευρώ.

        1. avatar Q mark

          ΟΥΡΑΝΕ & Gabriel, υπάρχει αν θέλετε και το άγνωστο παράδειγμα της Ζιμπάμπουε που το νόμισμά της μετά από συνεχείς, μεγάλες υποτιμήσεις, έχασε τόσο πολύ την αξία του, που καταργήθηκε στο τέλος!
          Υπάρχει γενικά μια χαλαρή αντιμετώπιση του θέματος 'υποτίμηση' (και του συνεπαγόμενου πληθωρισμού), θαρρείς και είναι το αυγό του Κολόμβου, όπως μας τα λέει και ο ευρωδραχμής. Το να έχεις π.χ. 20-άρια% πληθωρισμούς, όπως επί Ανδρέα, σημαίνει ότι χάνεις το 1/5 της αγοραστικής σου δύναμης κάθε χρόνο, και δεν είναι λίγο. Τότε βέβαια υποτίθεται ότι είχες ΑΤΑ, που σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις έπρεπε να δίνουν μια επίσης 20% αύξηση κάθε χρόνο στους υπαλλήλους τους, κάτι που τις καθιστούσε μη ανταγωνιστικές (στο τέλος δίναν κανα 10%), αλλά και πάλι έκλειναν σιγά σιγά, περισσότερα εισάγαμε, υποτιμάτο ή διολίσθαινε η δραχμή και, πριν το καταλάβουμε, τα πεντοχίλιαρα γίναν πετσετάκια (τραγούδι του '85).
          Ο λαός μπέρδεψε το πληθωριστικό χρήμα με το "πολύ" χρήμα!
          Άλλο είναι να έχεις στην τσέπη σου ΜΙΑ δραχμή και με αυτή να αγοράζεις ΕΝΑ καρβέλι ψωμί, και άλλο είναι να έχεις στην τσέπη σου ΔΥΟ δραχμές και να αγοράζεις ΜΙΣΟ καρβέλι ψωμί,
          btw, για τους Αργεντινολάγνους, η Αργεντινή έχει ζήσει στο παρελθόν (πρό κρίσης, δεκαετίες 70 και τέτοια) πληθωρισμούς μέχρι και 5000% ετησίως! Εκεί να δεις μάγκα μου!!

          1. avatar Gabriel

            @Q mark
            Καθόλου άγνωστο δεν είναι το παράδειγμα της Ζιμπάμπουε. Η υποτίμηση του νομίσματος της είχε φτάσει σε τετοιο σημείο, που σε αυτή τη χώρα είχαν τυπώσει χαρτονόμισμα 10.000.000 δολλαρίων, το οποίο όπως μπορεί πολύ ευκολα να καταλαβει κάποιος άξιζε όσο ένα χαρτί υγείας...
            Λίγο μετά ο πληθωρισμός αυτής της χώρας ξεκίνησε να μετριέται σε εκατοντάδες% και τελικά έφτασε σε εκατομμύρια% και τα νομίσματα της σε τρισεκατομμύρια και σε τετράκις. Μιλάμε για πραγματικό παράδεισο...
            Δυστυχώς κάποιοι θεωρούν την υποτίμηση ενός νομίσματος κάτι πολύ απλό και φυσιολογικό, χωρίς να σκέφτονται τι πραγματικά σημαίνει το να υποτιμάται το νόμισμα σε μία χώρα που δεν παράγει σχεδόν τίποτα και που ότι χρησιμοποιούν οι πολίτες της στην καθημερινότητα τους είναι εισαγώμενο...
            Άσχετα από το τι πιστεύει ο καθένας μας, προτείνω σε όλους να διαβάσουν το χτεσινό άρθρο του newsbeast  «Η Αργεντινή έφτασε με την κρίση κοντά στον εμφύλιο» στο οποίο ένας Αργεντινός που ζει στην Ελλάδα περιγράφει συνοπτικά τι έζησε η χώρα του τις τελευταίες δεκαετίες. Θεωρώ οτί έχει πολλά κοινά με το παρελθόν της Ελλάδας και ίσως (ποιος ξέρει???) πολλά κοινά με το μέλλον της. Ευχομαι σε αυτό το τελευταίο να βγω ψεύτης, αν και δυστυχώς αυτό που παρατηρώ είναι να βαδίζουμε με μαθηματική ακρίβεια σε παρόμοιες καταστάσεις. Μακάρι να κάνω λάθος...

        2. avatar ΟΥΡΑΝΟΣ

          Gabriel
          1983: Δεύτερη επίσημη υποτίμηση της δραχμής μετά τον πόλεμο (η πρώτη το 1953 κατά 50%). 15% έναντι του δολαρίου και 16% της ευρωπαϊκής λογιστικής μονάδας.
          1985: Τρίτη επίσημη υποτίμηση κατά 15%. Εφαρμογή σταθεροποιητικού προγράμματος.
          Εάν έχουμε ελπίδες ανάπτυξης που πολύ αμφιβάλω,ας μείνουμε στο ευρώ,εάν όχι επιστροφή στη δραχμή.

          1. avatar Gabriel

            @ΟΥΡΑΝΟΣ
            Όπως είπα και στον aisichtir, να διαβάσει προσεκτικά την δευτερη παράγραφο της απάντησης μου στο δικό σου αρχικό σχόλιο, στο λέω ξανά και σε εσένα. Αν γυρίσουμε σε ένα νέο εθνικό νομισμα (ονομασε το όπως θέλεις, δεν έχει σημασία) οι υποτιμήσεις της τάξεως του 15%, του 16% και του 50% απλά θα είναι μόνο η αρχή. Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος οικονομολογος για να καταλάβει πως από την στιγμή που η χώρα μας παράγει σχεδόν τίποτα και από την στιγμή που θα χρειαστεί να ξεκινήσει κυριολεκτικά από το μηδέν, η υποτίμηση του νομίσματος της θα είναι πολύ μεγαλύτερη από όλες αυτές που αναφέρεις. Όλες αυτές τις υποτιμήσεις τις κάναμε για άλλους λόγους και όχι για να ξεκινήσουμε από το μηδέν, όπως θα χρειαστεί να κάνουμε τώρα...
            Ελπίδες ανάπτυξης θα έχουμε μόνο αν αρχίσουμε να αλλάζουμε νοοτροπία, αν αποφασίσουμε να τηρούνται οι νόμοι από όλους και προς όλους ισότιμα, αν οι επενδυτές οι οποίοι σκοπεύουν να ρίξουν χρήματα στην χώρα μας γνωρίζουν πως δεν θα τα ρίξουν σε ευρώ και μετά θα χάσουν πάρα πολλά από αυτά τα χρήματα με ένα υποτιμημένο νόμισμα,, αν το φορολογικό πλαίσιο των επιχειρήσεων γίνει σταθερό και δεν αλλάζει κάθε εβδομάδα, αν καταπολεμηθεί η γραφεικρατία κλπ κλπ...
            Δεν φταίει το νόμισμα για τα τραγικά χάλια μας. Το καταλαβαίνω πως ακούγεται πολύ ωραίο το να λέει κάποιος πως το ευρώ φταίει για όλα, αλλά καλό θα ήταν να δούμε τι ακριβώς παρήγαγε η χώρα μας με την δραχμή, το οποίο σταμάτησε να παράγεται λόγω του ευρώ. Τι ακριβώς ήταν αυτό με το οποίο είχαμε τρομερή ανάπτυξη και τώρα δεν έχουμε επειδή σταματήσαμε να το παράγουμε?

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει