Αγωνία για το μέλλον αλλά και το παρόν της αγοράς αυτοκινήτου εκφράζει ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος διατυπώνοντας «μαύρες» εκτιμήσεις για τις απολύσεις αλλά και τα λουκέτα σε επιχειρήσεις έως το τέλος του 2010.

Οι απολύσεις εκτιμάται πως θα φτάσουν μέχρι και τις 25.000 το διάστημα από το 2008 μέχρι το τέλος του 2010 ενώ εκφράζονται φόβοι πως τουλάχιστον 2.500 επιχειρήσεις  από 6.000 σημεία πώλησης- θα βάλουν λουκέτο ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης αλλά και των πολιτικών που ακολουθούνται από την κυβέρνηση στο συγκεκριμένο κλάδο.

Κατά τον πρόεδρο του Συνδέσμου Απ. Πετιμεζά από το καλοκαίρι του 2008, το 65,3% φτάνει η πτώση των πωλήσεων με τάσεις περαιτέρω μείωσης, το 60% η πτώση του κύκλου εργασιών, το 10% ανεργία στον κλάδο με πρόβλεψη να διπλασιαστεί τους επόμενους τρεις μήνες. Παράλληλα 300 εκατ ευρώ λιγότερα θα μπουν στα δημόσια ταμεία σε σχέση με το 2009 και τουλάχιστον 550 λιγότερα σε σχέση με το 2008 ενώ ανάλογη είναι η πτώση σε πλήθος επαγγέλματα που δραστηριοποιούνται δορυφορικά γύρω από την εμπορία αυτοκινήτων.

Ακόμα το έτος 2010 αναμένεται να κλείσει με μείωση πωλήσεων 36% στα 160.000 επιβατικά ΙΧ ενώ το 2011προβλέπονται πωλήσεις έως 90.000.

Ο σύνδεσμος προτείνει μείωση του τέλους ταξινόμησης και επαναφορά των κινήτρων αντικατάστασης των παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνων αυτοκινήτων που να αφορά εκτός των καινούργιων και τα ελαφρά μεταχειρισμένα νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Σε ότι αφορά στον τραπεζικό δανεισμό σήμερα χρηματοδοτούνται μόνο οι δύο στις 10 αιτήσεις και ο σύνδεσμος ζητάει παροχή χαμηλού κόστους επιχειρηματικών δανείων. Προτείνει επίσης την κατάργηση του φόρου πολυτελείας και την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.