Chick-fil-A τη λένε και είναι πλέον η τρίτη μεγαλύτερη αλυσίδα εστίασης των ΗΠΑ, έχοντας ξεπεράσει κατά πολύ τα Wendy’s, Burger King, Taco Bell και Subway.

Ο τεράστιος ρυθμός ανάπτυξης των αμερικανικών κοτοπουλάδικων το 2018 τα έστειλε στο Νο 3 του κλάδου, με πωλήσεις της τάξης των 10,46 δισ. δολαρίων.

Τα McDonald’s διατήρησαν την πρώτη θέση με τα 38,52 δισ. των πωλήσεών τους, με τα Starbucks να κατατάσσονται δεύτερα με 20,49 δισ. δολάρια.

Η Chick-fil-A ανέβηκε μάλιστα μπόλικες θέσεις στις μεγαλύτερες αλυσίδες των ΗΠΑ μέσα σε έναν χρόνο (δείκτης Top 200 του Nation’s Restaurant News), από την έβδομη που ήταν πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση στις πωλήσεις κατά 16,7% το 2018 (από τα 8,97 δισ. δολάρια του 2017).

Παράγοντες της αγοράς περιμένουν μάλιστα αντίστοιχη ανοδική πορεία και φέτος, κάτι που σημαίνει πως το ασημένιο μετάλλιο των Starbucks διακυβεύεται ανοιχτά. Γιατί πρέπει όμως να τη φοβάται ο ανταγωνισμός;

Τα Chick-fil-A διαγωνίζονται με αλυσίδες που έχουν πολλά περισσότερα καταστήματα, τα δικά της αποφέρουν ωστόσο πολλά περισσότερα έσοδα. Κατά μέσο όρο, τα μαγαζιά της Chick-fil-A απέδωσαν 4,6 εκατ. δολάρια σε πωλήσεις το 2018 (και 4,2 εκατ. το 2017), εκεί που ένα κατάστημα McDonald’s αποδίδει 2,8 εκατομμύρια.

Ταυτοχρόνως, έχει πολύ περισσότερο χώρο να αναπτυχθεί, καθώς μιλάμε για μια αλυσίδα που αφορά κυρίως στον αμερικανικό Νότο και μόλις τα τελευταία χρόνια αναπτύσσεται και σε άλλα σημεία των ΗΠΑ.

Τους τριγμούς της ραγδαίας ανάπτυξης των Chick-fil-A υφίστανται ήδη οι άμεσοι ανταγωνιστές KFC και Wendy’s και τρέμουν ολοένα και περισσότερο τα μεγαθήρια του κλάδου…