Οι Έλληνες έχουν στραφεί στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Νέο καταναλωτικό μοντέλο


ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
11:42
06/03/2013
Οι Έλληνες έχουν στραφεί στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
6
loading

Η κρίση έχει οδηγήσει τους Έλληνες στην υιοθέτηση ενός νέου καταναλωτικού μοντέλου. Με τους μισθούς και τις συντάξεις να έχουν περικοπεί σημαντικά, αλλά τις τιμές να παραμένουν στα ύψη, οι καταναλωτές αναζητούν την φθηνότερη λύση.

Η πιο συνηθισμένη επιλογή πλέον είναι η αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύει η εφημερίδα Τα Νέα, οι καταναλωτές στη χώρα μας πληρώνουν περισσότερα από 1,9 δισ. ευρώ για προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Με τον μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης να φθάνει την τριετία 2009-2011 στο 6,5%, ενώ άλλες κατηγορίες προϊόντων έβλεπαν τις πωλήσεις τους να κινούνται πτωτικά, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνουν εκ νέου την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων.

Η αλλαγή αυτή μάλιστα οδήγησε τις αλυσίδες σουπερμάρκετ να επεκταθούν με νέες κατηγορίες προϊόντων στην γκάμα των ιδιωτικής ετικέτας που φιλοξενούν στα ράφια τους, αλλά και να εμπλουτίσουν τα ήδη υπάρχοντα.

Έτσι, αν πριν από μία δεκαετία οι εκπρόσωποι των σουπερμάρκετ θεωρούσαν ότι τα ιδιωτικής ετικέτας είναι συμπληρωματικά στα άλλα προϊόντα που πωλούσαν, σήμερα έχουν γίνει προϊόντα αιχμής και μάλιστα το παιχνίδι των τιμών και των προσφορών γίνεται σε μεγάλο βαθμό με αυτά.

Πάντως, υπάρχει ακόμη μεγάλο περιθώριο δημιουργίας νέων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στη χώρα.

Ενδεικτικό είναι ότι στην Ελβετία το ποσοστό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 53%, στη Μεγάλη Βρετανία 47%, στη Σλοβακία 44%, στην Ισπανία 42%, στη Γερμανία 41% και στο Βέλγιο και στην Αυστρία 38%. Χαμηλότερα είναι τα ποσοστά στην Ολλανδία 26%, στην Πολωνία 21%, στην Ιταλία 17% και στην Ελλάδα 17%.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

6
σχόλια
  1. avatar jaz

    Εχει διαφορα οταν πχ το γαλα γνωστης βιομηχανιας στοιχιζει 1.40 ευρω και το αναλογο του σουπερ-μαρκετ κανει απο 0.89 - 0.98 λεπτα.

    1. avatar gp

      Τα προιόντα ιδιωτικής ετικέτας, αν και τ\'αγοράζω κι εγώ, στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι κατώτερης ποιότητας από τις μάρκες και πολλά μάλιστα αγνώστου ή ύποπτης προελεύσεως. Το πρόβλημα είναι ότι, τουλάχιστον όσων αφορά τις ελληνικές μάρκες, μας υποσχέθηκαν αυξημένη ανταγωνιστικότητα, δηλαδή χαμηλότερες τιμές, αν οι μισθοί μας μειωθούν, αλλά αυτό δεν το είδαμε. Ποιός επωφελήθηκε τελικά?

      1. avatar Βασίλειος ο Β’

        Μην βιάζεσαι.Η οικονομία κινείται αργά δεν είναι μολότοφ.Θα πέσουν οι τιμές μέσα στο εξάμηνο.

        1. avatar ΚομμουνιστηςΑντικαπιταλιστης

          οι τιμες ΔΕ θα πεσουν αν δε πεσει ο ΦΠΑ τα καυσιμα η φορολογηση και το κοστος παραγωγης. Οι μισθοι μειωθηκαν οι επιχειρησεις απολυουν μαζικα και ομως το κοστος παραγωγης ανεβηκε αντι να πεσει. Ετσι δε γινετε εσωτερικη υποτιμηση

      2. avatar ΚομμουνιστηςΑντικαπιταλιστης

        @gp εσυ ποιος λες να ωφεληθηκε? μα τι ερωτησεις κανεις? η \"εσωτερικη υποτιμηση\" ηταν αλλη μια απο τις απατες και τις ψευτικες υποσχεσεις. ηταν κατι που δεν εχει γινει ποτε πουθενα. ακομα και να υποθεσουμε οτι θα μπορουσε να γινει κατι τετοιο ειναι αδυνατον να γινει οταν αυξανεις φπα και καυσιμα και φορολογηση των ελευθερων επαγγελματιων...

      3. avatar jaz

        @γπ
        Εχεις δικιο. Προσωπικα αποφευγω κατεψυγμενα λαχανικα συγκεκριμενου σουπερμαρκετ επειδη ξερω οτι ειναι απο Βουλγαρια η κρεας απο γνωστο Γερμανικο σουπερμαρκετ. Ειναι τι θα πετυχεις. Τουλαχιστον τα γαλακτομικα που ολοι αγοραζουμε θα επρεπε να ειναι φτηνοτερα.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει