Παρά το αβέβαιο διεθνές οικονομικό περιβάλλον και τα υψηλά ποσοστά ανεργίας, η Ernst & Young προβλέπει ότι εντός του 2013 θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας παγκοσμίως.

Σε έρευνά της με τίτλο «Global Jobs Creation», η Ernst & Young αιτιολογεί τις εκτιμήσεις της, αναφέροντας ότι πάνω από το 50% των 600 σημαντικών επιχειρηματιών που συμμετείχαν στην έρευνα παγκοσμίως, τονίζουν, ότι πρόκειται να αυξήσουν το εργατικό τους δυναμικό κατά το 2013.

Μάλιστα, τα στοιχεία δείχνουν αξιοσημείωτη ομοιότητα σε όλο τον κόσμο (Βόρεια και Νότια Αμερική, Ασία – Ειρηνικό, Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Ινδία και Αφρική).

Σύμφωνα με την Ernt & Young, σχεδόν τα τρία τέταρτα των επιχειρηματιών, οι οποίοι είναι βραβευμένοι ως Επιχειρηματίες της Χρονιάς, παρουσίασαν συλλογικά, αύξηση εσόδων κατά 18% τα τελευταία δύο χρόνια και απασχολούν πάνω από 304.000 άτομα σε 51 χώρες, ανέφεραν ότι αυξήθηκε το προσωπικό τους κατά το 2012.

Επιπλέον, σχεδόν το 90% των ερωτηθέντων από ένα ευρύ φάσμα κλάδων συμφώνησαν ότι η καινοτομία ήταν το βασικό στοιχείο διαφοροποίησης και σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Επιπλέον, πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες (54%) δήλωσαν, ότι αναμένουν να συνεχιστεί η ανάπτυξη και το 2013. Σχεδόν οι μισοί (44%) δηλώνουν ότι έχουν δημιουργήσει δομημένες διαδικασίες για την προώθηση της καινοτομίας, ενώ το 41% ανέφερε, ότι η καινοτομία είναι μια μη δομημένη, αυθόρμητη διαδικασία.

«Είναι σαφές, ότι οι επιχειρηματίες δεν υιοθετούν στάση αναμονής ως προς την ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους, αλλά προχωρούν μπροστά», λέει η Μαρία Πινέλη, αντιπρόεδρος, Strategic Growth Markets, της Ernst & Young. «Είναι συναρπαστικό να παρακολουθείς τέτοια επιτυχία σε όλους τους τομείς σε μια περίοδο που σχεδόν όλοι οι προγνωστικοί οικονομικοί δείκτες παγκοσμίως αναφέρουν μέτρια ή μηδενική ανάπτυξη».

Το 43% των ερωτηθέντων αναφέρει, ότι το πάθος τους για το προϊόν ή την υπηρεσία τους ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από την είσοδό τους σε μια συγκεκριμένη αγορά. Η βελτίωση ενός υπάρχοντος προϊόντος ή υπηρεσίας κατατάσσεται δεύτερη με (36%), ενώ η είσοδος και αξιοποίηση εξειδικευμένων αγορών (niche market) ήταν τρίτη με 33%. Δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένων των ευκαιριών και προοπτικών που υπάρχουν στον κλάδο, το γεγονός, ότι τον μεγαλύτερο ενθουσιασμό για τα προϊόντα τους κατέγραψαν οι επιχειρηματίες από τον χώρο της πληροφορικής και της τεχνολογίας.

Πώς θα καλυφθεί το κενό της ανεργίας

Παρά τις αισιόδοξες ειδήσεις, οι επιχειρηματίες ανέφεραν ότι αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία στο να προσελκύσουν άτομα με τις κατάλληλες δεξιότητες και ταλέντα για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Ειδικές δεξιότητες με τη μεγαλύτερη ζήτηση είναι: γνώση της βιομηχανίας (57%), οι πωλήσεις και το μάρκετινγκ (25%) και το management/ ηγετικά προσόντα (22%). Είναι ενδιαφέρον, ότι υπάρχει μικρότερη ζήτηση για υποψηφίους με εξειδικευμένο (λειτουργικό) υπόβαθρο, όπως η μηχανική.