Θυμίζει λίγο τη θεωρία του χάους, το πώς η αστοχία σε ένα παπούτσι, στη διάρκεια αγώνα μπάσκετ, είχε αντίκτυπο στη διαμόρφωση μιας μετοχής. Ωστόσο στον κόσμο της γρήγορης πληροφορίας και του μάρκετινγκ, τα πράγματα είναι πιο αλληλεξαρτώμενα από όσο νομίζουμε.

Κι έτσι, ένα αριστερό παπούτσι Nike που άνοιξε στα δύο στη διάρκεια αγώνα μπάσκετ δεν είναι μόνο μια ντροπιαστική στιγμή για την εταιρεία αλλά ένα περιστατικό που πιθανώς να έχει νομική συνέχεια και να την αναγκάσει να καταβάλει υψηλή αποζημίωση στον παίκτη που τραυματίστηκε.

Ο λόγος για τον Zion Williamson του Πανεπιστημίου Duke, ο οποίος τραυματίστηκε στο γόνατο όταν το παπούτσι του άνοιξε, την ώρα του αγώνα.

Σύμφωνα με τον δικηγόρο Paul Edelstein, ενδεχομένως να τεκμηριώνεται νομικά ευθύνη της Nike για τον τραυματισμό και τις πιθανές συνέπειές του.

«Είναι μία τυπική περίπτωση, αν ο Williamson έχει σοβαρό τραυματισμό. Το προϊόν σχεδιάστηκε ειδικά για να παρέχει υποστήριξη σε αθλητές όπως αυτός, και προφανώς απέτυχε» σχολίασε.

Ο Williamson φορούσε το παπούτσι «PG 2.5 PE».

Οι επιπτώσεις στην εταιρεία-κολοσσό ήταν άμεσες. Το Twitter πήρε φωτιά με τις λέξεις «Zion» και «Nike» να γίνονται trending topics ενώ η μετοχή της εταιρείας έφτασε να πέφτει έως και 1,8% στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

«Προφανώς ανησυχούμε και ευχόμαστε στον Zion γρήγορη ανάρρωση» τόνισε η Nike. «Πρόκειται για μεμονωμένο περιστατικό αλλά εργαζόμαστε για να αντιμετωπίσουμε το θέμα».

Όπως γράφει το Bloomberg, το ερώτημα είναι τώρα εάν το περιστατικό αυτό θα πλήξει την κυρίαρχη θέση της Nike στο άθλημα. Εκτιμάται πως αυτό δεν θα συμβεί καθώς η εταιρεία κατέχει πάνω από το 90% της αγοράς του μπάσκετ, με πωλήσεις που φτάνουν τα 4,35 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αυτό πάντως δεν θα απαλλάξει τη Nike από ενδεχόμενες νομικές ευθύνες, εάν αναζητηθούν. «Η κατάσταση είναι ίδια με αυτή ενός εργάτη που ανεβαίνει σε μία σκάλα και πέφτει γιατί δεν ήταν γερή» εξηγεί ο Edelstein.

Εταιρείες όπως η Nike και η Adidas πληρώνουν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια για το αποκλειστικό δικαίωμα παίκτες να φορούν τα αθλητικά ρούχα και τα παπούτσια τους. Ίσως το περιστατικό να προκαλέσει ακόμα ένα πρόβλημα στη Nike αν θέλει να υπογράψει ξανά συμβόλαιο με τον Zion.

Η συγκυρία ήταν πραγματικά πολύ κακή για την εταιρεία. Όχι μόνο ο αγώνας είχε πανεθνική τηλεοπτική μετάδοση, αλλά ήταν κι ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα ματς της χρονιάς. Το πιο φτηνό εισιτήριο κόστιζε 2.500 δολάρια, σύμφωνα με το Bloomberg, ενώ στις εξέδρες βρισκόταν και ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα.