Η εκτίμηση για το σύνολο της αγοράς είναι, ότι και φέτος θα κλείσει μονοψήφια πτωτικά, ακολουθώντας την ύφεση της ελληνικής οικονομίας, με αντισταθμιστικούς, όμως, παράγοντες την τουριστική κίνηση, την παράταση της καλοκαιρίας και τις έντονες προωθητικές ενέργειες από όλες τις εταιρείες του κλάδου, τόσο στη ζεστή όσο και στην κρύα αγορά.

Εντός του 2012, και για ακόμη μια χρονιά, η τάση ανόδου της ζεστής αγοράς έναντι της κρύας συνεχίστηκε, ενώ στη ζεστή αγορά, σημαντική πτώση εμφάνισε το ποσοστό των private labels – από τις λίγες κατηγορίες προϊόντων που παρατηρείται πτώση – κυρίως λόγω των εντατικών προωθητικών ενεργειών στα επώνυμα brands.

H Ολυμπιακή Ζυθοποιία, την τρέχουσα χρονιά σημείωσε μια εξαιρετική επίδοση και αναμένεται να κλείσει το 2012 με μερίδιο λίγο υψηλότερο από 12%, ξεπερνώντας τον στόχο που είχε αρχικά τεθεί και αφορούσε σε προσέγγιση μεριδίου γύρω στο 10%.

Οικονομικά Μεγέθη:

• Ο αναμενόμενος τζίρος της εταιρείας για το 2012 ανέρχεται σε περίπου 45 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 80% περίπου ,σε σχέση με την περσινή χρονιά.
• Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία αναμένει αντίστοιχη αύξηση των EBITDA ,ενώ και τα κέρδη προ φόρων για το 2012 αναμένονται για πρώτη φορά να είναι θετικά.

Επενδύσεις:

• Εντός του 2012, το επενδυτικό πλάνο των 4 εκατομμυρίων ευρώ, της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας υλοποιήθηκε πλήρως, όπως είχε προγραμματιστεί. Οι επενδύσεις αυτές αφορούσαν σε προσθήκες στον εξοπλισμό παραγωγής, για την παραγωγή του νέου προιόντος της εταιρίας (FIX Dark) και σε υλικά ανάπτυξης των πωλήσεων στα τελικά σημεία κατανάλωσης.

FIX Dark:

• Η μαύρη premium lager FIX Dark λανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά από την Ολυμπιακή Ζυθοποιία τον Φεβρουάριο του 2012, εμφιαλωμένη αποκλειστικά στην παραδοσιακή one way φιάλη FIX των 330 ml.
Ο στόχος πωλήσεων που τέθηκε από την εταιρεία για το 2012 ήταν τα 10.000 εκατόλιτρα, ο οποίος και επετεύχθη από πολύ νωρίς, γι’ αυτό άλλωστε και το προϊόν σημείωσε έλλειψη κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Στο πλαίσιο της μεγάλης απήχησης της FIX Dark, αξίζει παράλληλα να αναφερθεί ότι, για το διάστημα 3μήνου (Απρίλιος – Ιούνιος 2012), όσον αφορά στη ζεστή αγορά, το προϊόν κατέκτησε την 1η θέση μεριδιακά στην υποκατηγορία «φιάλη 330ml.», με συμμετοχή 20,8% σε όγκο και 21,8% σε αξία (στοιχεία NIELSEN).
Βάσει αυτών των αποτελεσμάτων, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει ήδη λανσάρει νέα συσκευασία για τη FIX Dark, που αντιστοιχεί σε μεταλλικό κουτί 330ml., κυρίως για τις ανάγκες της οικιακής κατανάλωσης.

Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού:

• Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ξεκίνησε την υλοποίηση του προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού το φθινόπωρο του 2011, με τον πρώτο της πειραματικό αγρό, έκτασης 200.000 τ.μ., στην περιοχή της Θήβας.
Με βασική επιδίωξη την έμπρακτη στήριξη της εθνικής οικονομίας και των τοπικών παραγωγών, σε συνδυασμό και με τα πολύ καλά αποτελέσματα συγκομιδής της πρώτης σοδειάς, τον Ιούνιο του 2012, η εταιρεία οκταπλασίασε σχεδόν τις καλλιεργήσιμες εκτάσεις της. Συγκεκριμένα, πριν ένα μήνα, προχώρησε σε συμβόλαια με παραγωγούς, για σπορά 1.500 στρεμμάτων, στην περιοχή της Βοιωτίας, από τα οποία αναμένονται περίπου 600 τόνοι ελληνικού κριθαριού υψηλής ποιότητας προς βυνοποίηση, τον προσεχή Ιούνιο.

Εξαγωγές:

• Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία ξεκίνησε την εξαγωγική της δραστηριότητα τον Ιανουάριο του 2012, πετυχαίνοντας μέσα σε ένα χρόνο τη διάθεση της FIX Hellas σε 14 δυναμικές αγορές του εξωτερικού, και συγκεκριμένα σε: Αγγλία, Αυστραλία, Αυστρία, Αλβανία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Παναμά, Σουηδία και Φιλανδία.

2013:

Επενδύσεις:
• Έως το τέλος του 2012, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει ήδη δρομολογήσει την περαιτέρω επέκταση των εγκαταστάσεών της, που θα ανέρχονται πλέον σε στεγασμένες επιφάνειες 12.000 τ.μ., εντός συνολικού οικοπέδου 50 στρεμμάτων.

Για το 2013, η εταιρεία θα υλοποιήσει νέες επενδύσεις, άνω των 7 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 4 εκατ. ευρώ θα διατεθούν σε μηχανολογικό εξοπλισμό, τόσο για περαιτέρω αύξηση της παραγωγικής δυνατότητας του εργοστασίου – με στόχο να προσεγγίσει το όριο των 550.000 εκατόλιτρων ετησίως – όσο και για την παραγωγή νέων συσκευασιών. Τα υπόλοιπα 3 εκατ. ευρώ θα διατεθούν σε πάγια υλικά ανάπτυξης των πωλήσεων της επιχείρησης.

Εξαγωγές:

• Αναφορικά με το κομμάτι των εξαγωγών, για τη νέα χρονιά η Ολυμπιακή Ζυθοποιία στοχεύει στην ενδυνάμωση της δραστηριότητάς της στις υπάρχουσες αγορές, καθώς και στη δυναμική της είσοδο στην αγορά της Κύπρου, στις αρχές του 2013.

Συγκεκριμένα, για την κυπριακή αγορά, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε, εντός του 2012, στη σύσταση θυγατρικής εταιρείας, της Olympic Brewery Cyprus, η οποία σε συνεργασία με μεγάλη εταιρεία αναψυκτικών στο κομμάτι της διανομής, στοχεύει σε κατάκτηση μεριδίου 3% σε ορίζοντα διετίας, παρόλο που η FIX Hellas αποτελεί «εισαγόμενη μπύρα» για την αγορά της Κύπρου.
Ταυτόχρονα, για το 2013, η εταιρεία εξετάζει τη διαδικασία εισόδου της σε 4 ακόμη δυναμικές αγορές.

FIX Dark:

• Μετά την επιτυχία που σημείωσε η FIX Dark τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας της, ο στόχος πωλήσεων για το 2013 υπερδιπλασιάζεται και διαμορφώνεται στα 25.000 εκατόλιτρα, διατηρώντας την limited edition κυκλοφορία.

Ανθρώπινο Δυναμικό:

• Παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία το 2012 αύξησε το ανθρώπινο δυναμικό της κατά 30 νέες θέσεις εργασίας, ενώ και για το 2013 προγραμματίζεται η δημιουργία ακόμη 20 περίπου νέων θέσεων εργασίας, με αποτέλεσμα των σύνολο των εργαζομένων στην επιχείρηση να ξεπεράσει τα 200 άτομα.
Είναι εξίσου σημαντικό το γεγονός ότι, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δεν προχώρησε σε καμία μείωση μισθού στους εργαζομένους της, ενώ αντιθέτως επιβράβευσε με bonus τη συμβολή τους στην πολύ καλή επίδοση της χρονιάς, βάσει του αρχικού της σχεδιασμού.

Εταιρικοί Στόχοι:

• Μεγάλο μέρος των στόχων που είχε θέσει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, στις αρχές του 2011, με ορίζοντα 5ετίας, έχει ήδη ή σχεδόν επιτευχθεί, όπως χαρακτηριστικά το να αποτελέσει η FIX Hellas το 3ο brand σε πωλήσεις στην ελληνική αγορά και να αναδειχθεί η FIX Hellas ως 1ο ελληνικό σήμα μπύρας στην εγχώρια αγορά.
Η ανάδειξη της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στην 2η θέση στον κλάδο της, παραμένει στόχος προς επίτευξη για τα επόμενα χρόνια, με χρονικό ορίζοντα έως το 2016.

• Αναφορικά με τον στόχο μεριδίου για το 2013, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προσδοκά στην κατάκτηση του 15% της συνολικής αγοράς και με τα δύο σήματά της.