Τη μείωση του προσωπικού του ΟΣΕ κατά 37% ή 1.600 άτομα και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά 45% ή 751 άτομα, την ανάληψη του χρέους ύψους 10,7 δισ. ευρώ από το δημόσιο το οποίο θα πάρει επίσης την ακίνητη περιουσία του Οργανισμού προβλέπει το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση του ΟΣΕ που παρουσιάζει αυτή την ώρα στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Ρέππας.

Οι κεντρικοί στόχοι της αναδιοργάνωσης περιλαμβάνουν την άμεση επίτευξη βιωσιμότητας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ισοσκελισμό της ετήσιας ζημιάς των 231 εκατομμυρίων ευρώ εντός του 2011.

Παράλληλα ρυθμίζεται και το χρέος της εταιρείας ύψους 539 εκατομμυρίων ευρών ενώ αναδιοργανώνεται η τιμολογιακή πολιτική με περικοπή των ατελειών, των μειωμένων εισιτηρίων και των εκπτώσεων ύψους εως και 80% στις εμπορευματικές μεταφορές. Η εταιρεία για την περίοδο 2011 – 2013 θα εισπράττει κατ’ ανώτατο 50 εκατομμύρια ευρώ για την παροχή δημόσιας υπηρεσίας, δηλαδή την εξυπηρέτηση «άγονων» περιοχών.

Για τον ΟΣΕ και τον ΕΔΙΣΥ προβλέπεται για το 2011 ο οικονομικός εξορθολογισμός με την μείωση των ταμειακών ζημιών από 248 εκατομμύρια στα 130 το 2011 και περαιτέρω μείωση στη συνέχεια. Για το προσωπικό προβλέπεται σύγκλιση κανονισμών και ανεξέλεγκτων υπερωριών. Μεταξύ άλλων πρόκειται να καταργηθούν στρεβλώσεις όπως το να λογίζεται ως εργασία ο χρόνος διαλείμματος, η διάρκεια της αργίας που σήμερα είναι στις 28 ώρες κλπ.

Πρόκειται να αναθεωρηθούν, ουσιαστικά δηλαδή δεν θα υλοποιηθούν, τα έργα υποδομής που παρουσιάζουν μειωμένο σιδηροδρομικό ενδιαφέρον. Η ΓΑΙΑΟΣΕ η οποία διατηρείται θα γίνει το όχημα του ΟΣΕ για την ανταποδοτική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ (ΣΔΙΤ, συμβάσεις παραχώρησης, συμμετοχή σε μεικτά εταιρικά σχήματα). Να σημειωθεί ότι ένα μέρος των κερδών που θα προκύπτει από την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας θα διατίθεται για την μείωση του χρέους του ΟΣΕ.

Πηγή: euro2day.gr