Το Γενικό Εμπορικό Μητρώο είναι ένα εργαλείο που δημιουργήθηκε με στόχο να εξοικονομήσει χρόνο και χρήμα για τους επιχειρηματίες, αλλά και να εκφράσει μια νέα νοοτροπία και πρακτική ως προς την εξυπηρέτηση της επιχείρησης και του πολίτη. Μια νοοτροπία, η οποία θέλει τις διαδικασίες να προσαρμόζονται στις ανάγκες της επιχείρησης και όχι το αντίστροφο.

Του Κωνσταντίνου Μίχαλου

Με τον επικείμενο ψηφιακό μετασχηματισμό του, που ανακοινώθηκε πρόσφατα, το ΓΕΜΗ αποκτά καλύτερες προϋποθέσεις για την εκπλήρωση αυτού του στόχου, αποκτώντας βελτιωμένα χαρακτηριστικά και νέες δυνατότητες. Μια από τις κυριότερες, θα είναι η δυνατότητα κατάθεσης και διατήρησης των ισολογισμών των επιχειρήσεων σε ψηφιακή και επεξεργάσιμη μορφή, η οποία – πέραν της εξοικονόμησης χρόνου και κόστους για τις ίδιες τις επιχειρήσεις, θα επιτρέψει και την εξαγωγή στατιστικών δεδομένων και πληροφοριών για την επιχειρηματικότητα και την οικονομία.

Επιπλέον, η ψηφιακή αναβάθμιση του ΓΕΜΗ θα επιτρέψει τη βελτίωση της δημοσιότητας των επιχειρήσεων, αλλά και τη δημιουργία ενός φιλικότερου προς το χρήστη περιβάλλοντος, με περισσότερα κριτήρια αναζήτησης και δυνατότητα εξαγωγής μιας συγκροτημένης και ευανάγνωστης έκθεσης της επιχείρησης. Σημαντική είναι και η δυνατότητα για δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου νομιμοποίησης της επιχείρησης, με τα στοιχεία εκπροσώπησής της, όπως και η ανάπτυξη της διαλειτουργικότητας του ΓΕΜΗ με άλλα συστήματα, όπως αυτά των τραπεζών ή το ΕΣΗΔΣ.

Επιπλέον, πρόταση των Επιμελητηρίων – που συνάντησε τη θετική ανταπόκριση της Πολιτείας – είναι να υλοποιηθεί παρέμβαση για την κατάρτιση 15.000 εργαζομένων σε επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα, στο πλαίσιο της οποίας θα περιλαμβάνεται η διάγνωση των εκπαιδευτικών αναγκών, η υλοποίηση προγραμμάτων κατάρτισης σε επιλεγμένα θεματικά αντικείμενα, αλλά και η πιστοποίηση των δεξιοτήτων που αποκτούν οι εκπαιδευόμενοι, από έγκυρους φορείς.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ΓΕΜΗ, μιας υπηρεσίας που τα Επιμελητήρια πρότειναν, διεκδίκησαν και λειτουργούν, αναδεικνύει τον ουσιαστικό ρόλο και τη συμβολή του θεσμού στη στήριξη της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Δείχνει, επίσης, το δρόμο στον οποίο θα πρέπει να κινηθούμε στο επόμενο διάστημα, με ταχύτερα βήματα, προκειμένου η Ελλάδα να αποκτήσει το επιχειρηματικό περιβάλλον μιας σύγχρονης ευρωπαϊκής χώρας.

  • Ο Κωνσταντίνος Μίχαλος είναι πρόεδρος του ΕΒΕΑ και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος