Σε αναπτυξιακή τροχιά κινήθηκε η παγκόσμια αγορά τροφίμων την περίοδο 2006-2011 καταγράφοντας ετήσιο ποσοστό αύξησης 5,1% σε αξία, λόγω των νέων υπερδυνάμεων από άποψη αγοραστικής δύναμης, της Κίνας, της Ινδίας, της Ρωσίας και της Βραζιλίας (BRIC).

Όπως προκύπτει από τη μελέτη «Εξελίξεις στην Ευρωπαϊκή αγορά τροφίμων 2007-2011που παρουσιάζουν ο Δημήτρης Δημακάκος, αναλυτής (BSc, MSc) του Euromonitor International, UK και ο Αντώνης Ζαΐρης, Γενικός Διευθυντής του ΣΕΛΠΕ, ειδικότερα για την Ευρωπαϊκή επικράτεια οι πωλήσεις στις χώρες της Δυτικής Ευρώπης κατέγραψαν αύξηση 1,7% το 2011, ενώ οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης αύξηση 9,3%, λόγω της ραγδαίας αύξησης της Ρωσίας και της Λευκορωσίας.

Η Ελλάδα παρότι σημείωνε αύξουσα πορεία τη διετία 2007-2008 κατέγραψε αρνητικές επιδόσεις τα τελευταία τρία έτη, λόγω της οικονομικής κρίσης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι πρότινος οι πωλήσεις προϊόντων στηρίζονταν σε μεγάλο βαθμό στις προτιμήσεις των καταναλωτών και τις διαφημίσεις, ενώ σήμερα τον πρώτο λόγο έχει η αγοραστική δύναμη και η τιμή.

Παράλληλα, καταγράφεται σημαντική αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με την αξία κατανάλωσης των προϊόντων αυτών να εκτιμάται στο 17% το 2011, από 13,7% το 2010.

Σύμφωνα με την μελέτη, το 2012 προβλέπεται δυσοίωνο τόσο για την ελληνική αγορά τροφίμων όσο και για τις υπόλοιπες αγορές της Ν.Α Ευρώπης. Μάλιστα στην Ελλάδα η μείωση αναμένεται να φτάσει στο 8%, ενώ στις αγορές της Ιταλίας και της Πορτογαλίας περίπου 1% και της Ισπανίας 2%.