Με «όπλα» 1.500 νέα laptop και 1.700 QR Code Scanner χειρός η ΑΑΔΕ αναβαθμίζει τους ελέγχους για τη γνησιότητα αποδείξεων και ευρύτερα τους φορολογικούς ελέγχους. Η προκήρυξη για τη διενέργεια ηλεκτρονικού διαγωνισμού βρίσκεται ήδη στον «αέρα» με καταληκτική ημερομηνία υποβολής προσφορών την 21η Νοεμβρίου ενώ από την 1η Νοεμβρίου με βάση απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργου Πιτσιλή όλες οι αποδείξεις θα πρέπει να διαθέτουν QR Code. Με το «τσιπάκι» στις αποδείξεις και με τα φορητά QR Code Scanners ο έλεγχος της γνησιότητας των αποδείξεων θα γίνεται με ένα μόνο σκανάρισμα από τους ελεγκτές.

Με τη χρήση του QR code, πρακτικά οι αποδείξεις αποκτούν ονοματεπώνυμο και θα μπορεί να ελέγχεται άμεσα η γνησιότητά τους τόσο από τους εφοριακούς υπαλλήλους όσο και από τους καταναλωτές, που θα μπορούν να σκανάρουν τις αποδείξεις με την εφαρμογή «Αppodixi».

Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού για τα σκάνερ και τους φορητούς υπολογιστές αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια φορητών υπολογιστών για τις ανάγκες των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ επιδιώκοντας την ανανέωση του απαραίτητου εξοπλισμού σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, μέσω του οποίου δίνεται η δυνατότητα απομακρυσμένης σύνδεσης για τη διενέργεια αποτελεσματικότερων ελέγχων. Επιπλέον με την προμήθεια των φορητών Scanners χειρός (QR scanners) αναμένεται να καλυφθούν οι ανάγκες για την ψηφιακή αναγνώριση – ταυτοποίηση των εγγράφων που φέρουν QR barcode και να επιτευχθεί η ελαχιστοποίηση του χρόνου επαλήθευσης της εγκυρότητας τους. Η καταληκτική ημερομηνία παραλαβής των προσφορών είναι η 21/11/2023 και ώρα 15:00.

Αναθέτουσα αρχή του διαγωνισμού είναι η ΑΑΔΕ και ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου, με κεφάλαια του Ταμείου Ανάκαμψης, είναι 1.997.800 ευρώ.

Με τα laptop και τα QR Code Scanners, οι φορο-ελεγκτές θα μπορούν να ελέγχουν επί τόπου και με αυτόματες διαδικασίες την αυθεντικότητα των αποδείξεων που εκδίδουν οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις, θα συνδέονται απευθείας με τα αρχεία της ΑΑΔΕ, θα βλέπουν το οικονομικό προφίλ των ελεγχόμενων και θα διενεργούν online διασταυρώσεις και ελέγχους. Οι φοροελεγκτές θα διενεργούν επιτόπιους ελέγχους με τάμπλετ, μέσω των οποίων θα έχουν άμεση πρόσβαση στο προφίλ των ελεγχόμενων και θα εκδίδουν αυτόματα σημείωμα με τα αποτελέσματα το ελέγχου. Μέσω των tablet οι εφοριακοί θα έχουν άμεση πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα που σκιαγραφούν το οικονομικό προφίλ του επαγγελματία ή της επιχείρησης.

Ειδικότερα:

  • Θα έχουν τη δυνατότητα να «τσεκάρουν» επί τόπου και με αυτόματες διαδικασίες την γνησιότητα ή μη των αποδείξεων που εκδίδονται από τις ταμειακές μηχανές. Εκτός από τα tablets οι ελεγκτές θα είναι εφοδιασμένοι και με τα φορητά Scanners χειρός (QRScanners).
  • Θα ελέγχουν εάν οι επιχειρήσεις έχουν διαβιβάσει τα στοιχεία στην πλατφόρμα myDATA.
  • Θα διενεργούν εξπρές διασταυρώσεις στοιχείων.
  • Θα εκδίδουν αναφορά για τα αποτελέσματα του ελέγχου με βάση τα οποία θα επιβάλλονται κυρώσεις και πρόστιμα σε περίπτωση που διαπιστώνουν απόκρυψη τζίρου και μη απόδοση του ΦΠΑ.

Ο έλεγχος των αποδείξεων θα γίνεται μέσω του QR code και θα μπορεί ο ελεγκτής να τσεκάρει την αυθεντικότητα των αποδείξεων που εκδίδουν οι επιχειρήσεις και εάν έχουν περαστεί στα συστήματα της ΑΑΔΕ. Μέσω των φορητών σκάνερ θα μπορούν να διαπιστώνουν αν:

  • Η απόδειξη δεν έχει διαβιβαστεί.
  • Η απόδειξη έχει διαβιβαστεί με διαφορετικά στοιχεία.
  • Η ταμειακή μηχανή δεν είναι δηλωμένη ή είναι ανενεργή.