Ένας εξωπλανήτης με… τρελές θερμοκρασίες, τόσο που λιώνουν μέταλλα. Οι ισχυροί άνεμοι μεταφέρουν ατμούς σιδήρου και στην πιο δροσερή νύχτα συμπυκνώνονται σε σταγονίδια σιδήρου. Οι επιστήμονες σε τελευταία δημοσίευσή τους σημειώνουν ότι είναι ακόμη πιο καυτός από όσο υπολόγιζαν.

Σύμφωνα με το CNN ο καυτός πλανήτης, ο οποίος έχει σχεδόν το μέγεθος του Δία, ανακαλύφθηκε το 2016 και βρίσκεται σε απόσταση 640 ετών φωτός από εμάς, στον αστερισμό των Ιχθύων.

Ανήκει στην κατηγορία των πλανητών που ονομάζουμε «υπερκαυτοί Δίες» (ultrahot Jupiter). Πρόκειται για γίγαντες αερίου που βρίσκονται σε πολύ κοντινή απόσταση από το μητρικό τους άστρο γι’ αυτό και ολοκληρώνουν μια πλήρη περιστροφή γύρω από αυτό σε ελάχιστο χρόνο – σε 1,8 γήινες ημέρες. Οι υπερκαυτοί Δίες είναι – όπως λέει και το όνομά τους – κοσμικά καζάνια που βράζουν.

Ο πιο «κολασμένος» πλανήτης

Σημειώνεται ότι ο πλανήτης είναι παλιρροιακά κλειδωμένος, που σημαίνει ότι μια πλευρά του είναι πάντα στραμμένη προς το άστρο.

Οι μέχρι τώρα, λοιπόν, παρατηρήσεις του WASP-76b έδειχναν ότι η θερμοκρασία στην πλευρά που βλέπει μόνιμα το άστρο ανέρχεται περίπου στους 2.400 βαθμούς Κελσίου, ενώ σ’ αυτήν που δεν βλέπει το άστρο η θερμοκρασία φτάνει τους 1.300 βαθμούς. Πρόκειται για τον εξωπλανήτη με την υψηλότερη θερμοκρασία από περίπου πέντε χιλιάδες εξωπλανήτες που έχουν ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα.

Σε πρόσφατη δημοσίευσή τους στο «Astrophysical Journal Letters», οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Τορόντο αναφέρουν ότι οι θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στον WASP-76b είναι ακόμη μεγαλύτερες από αυτές που πίστευαν μέχρι σήμερα.

Βέβαια οι επιστήμονες δεν έχουν καταφέρει ακόμη να υπολογίσουν έστω και κατά προσέγγιση τα επίπεδα που φτάνει η θερμοκρασία στον εν λόγω εξωπλανήτη.