Βρετανικό «μπλόκο» στην πώληση των πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων

Η απαγόρευση θα ξεκινήσει το 2035 - Tι είπε ο Μπόρις Τζόνσον


ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
22:46
04/02/2020
Βρετανικό «μπλόκο» στην πώληση των πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων
5
loading

Πέντε χρόνια νωρίτερα απ΄ό,τι προβλεπόταν θα ξεκινήσει η απαγόρευση της πώλησης βενζινοκίνητων και ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο όπως υποσχέθηκε σήμερα, Τρίτη ο Μπόρις Τζόνσον παρουσιάζοντας την COP26.

«Η απαγόρευση της πώλησης θα ξεκινήσει το 2035» είπε ο βρετανός πρωθυπουργός, προκαλώντας τις επικρίσεις τόσο των βιομηχάνων όσο και των οικολόγων που τον κατηγορούν ότι αρκείται «στις καλές προθέσεις».

Μη ρεαλιστικός, σύμφωνα με τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, ενώ σύμφωνα με τις ΜΚΟ δεν δεσμεύει προς το παρόν σε τίποτα, αυτός ο στόχος ανακοινώθηκε από τον επικεφαλής της συντηρητικής κυβέρνησης στη διάρκεια μιας εκδήλωσης στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου, εν όψει της συνόδου κορυφής της COP26 που θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο στη Γλασκόβη (Σκωτία).

Ο Μπόρις Τζόνσον ζήτησε από τους διεθνείς ομολόγους του να διπλασιάσουν τις προσπάθειές τους, την ώρα που ο ίδιος δέχεται επικρίσεις για έλλειψη φιλοδοξίας από την πρώην πρόεδρο αυτή της έκδοσης της διάσκεψης του ΟΗΕ για το κλίμα, η οποία απολύθηκε την Παρασκευή.

«Η φιλοξενία της COP26 είναι μια σημαντική ευκαιρία για το Ηνωμένο Βασίλειο και όλες τις χώρες του κόσμου προκειμένου να εντείνουν τη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής», ανέφερε ο πρωθυπουργός, δίπλα στον φυσιοδίφη Ντέιβιντ Ατένμπορο, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επικαλούμενο βρετανικά ΜΜΕ.

Το Ηνωμένο Βασίλειο θέτει ως στόχο μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050 και σε «όλη τη διάρκεια της χρονιάς θα προτρέπουμε τους άλλους να ενωθούν μαζί μας» είπε ο Τζόνσον, με την κυβέρνηση να έχει διακηρύξει ότι το 2020 θα είναι «έτος δράσης για το κλίμα».

Σύμφωνα με το σχέδιο που ανακοινώθηκε σήμερα, από το 2035 οι καταναλωτές θα μπορούν να αγοράζουν μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή εκείνα που κινούνται με υδρογόνο, αποκλειομένων των υβριδικών αυτοκινήτων.

Η ομοσπονδία κατασκευαστών και εμπόρων αυτοκινήτων (Society of Motor Manufacturers and Traders -- SMMT) δήλωσε «εξαιρετικά ανήσυχη» από τις ανακοινώσεις αυτές, και ζήτησε να μάθει τα σχέδια της κυβέρνησης προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός. «Η ζήτηση που υπάρχει τώρα για αυτή την τεχνολογία, που εξακολουθεί να είναι δαπανηρή, δεν αποτελεί παρά ένα κλάσμα των πωλήσεων», ανέφερε, υπογραμμίζοντας ότι θα απαιτηθεί «να μεταμορφωθεί η αγορά».

Από την πλευρά της, η πρόεδρος της μη κυβερνητικής οργάνωσης The Climate Group Έλεν Κλάρκσον εκτίμησε πως η μετάβαση αυτή θα μπορούσε να είχε γίνει «νωρίτερα». Η Greenpeace έκανε λόγο για μια ομιλία «στρωμένη με καλές προθέσεις» ζητώντας «πράξεις».

«Αυτή η κυβέρνηση αρέσκεται να θέτει στόχους για το μέλλον αλλά αυτό που χρειαζόμαστε είναι συγκεκριμένα μέτρα που μειώνουν τις εκπομπές βραχυπρόθεσμα», είπε επίσης η Άλισον Ντόιγκ, υπεύθυνη προγραμμάτων της ΜΚΟ Christian Aid.

Οι ανακοινώσεις του Μπόρις Τζόνσον επισκιάστηκαν επίσης από τις κατηγορίες της πρώην προέδρου της COP26 Κλερ Πέρι Ο' Νιλ, η οποία αποπέμφθηκε την Παρασκευή. Σε επιστολή της στον Μπόρις Τζόνσον, που περιήλθε σε γνώση των Fianacial Times, η τελευταία επικρίνει τον απολογισμό του Μπόρις Τζόνσον στον τομέα της μάχης κατά τις κλιματικής αλλαγής.

«Είχατε υποσχεθεί να ηγηθείτε του μετώπου (της μάχης κατά της κλιματικής αλλαγής). Δυστυχώς οι υποσχέσεις αυτές απέχουν πολύ από την υλοποίηση», γράφει στην επιστολή της προς τον Βρετανό πρωθυπουργό η Ο΄Νιλ.

Η ίδια πρόσθεσε μιλώντας στο BBC πως ο Τζόνσον της είχε ομολογήσει ότι δεν αντιλαμβάνεται «στ' αλήθεια» το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής και κατήγγειλε μια «τεράστια έλλειψη ηγετικής ικανότητας».

Η COP25, που διεξήχθη στη Μαδρίτη, κατέληξε στα μέσα Δεκεμβρίου σε μια «χαμένη ευκαιρία» να αποδείξει μια μεγαλύτερη φιλοδοξία στον τομέα της μείωσης των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, είχε πει ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες.

Για την Extinction Rebellion, μέλη της οποίας διαδήλωσαν κοντά στο μουσείο όπου ο Μπόρις Τζόνσον εκφωνούσε την ομιλία του «η COP26 είναι ήδη προγραμματισμένο να αποτύχει».

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

5
σχόλια
  1. avatar christos1

    Δεν εχει σημασια αν οι εταιριες είναι ξενης ιδιοκτησίας, τα περισσοτερα Nιssan, Mini, και ενα μεγαλο ποσοστο Toyota, Vauxhall/Opel, Jaguar, Bentley, Rolls Royce που πωλουνται στην Ευρωπη παραγονται στο ΗΒ.
    Τα ηλεκτρικα αυτοκίνητα είναι αρκετα διαδομενα εδώ πανω (εγω ειχα 4 τα προηγουμενα 6-7 χρονια) και φετος με το VW ID3 και όλα τα νεα μοντελα της AUDI, αλλαζει τελειως το παιχνιδι. Μια χαρα είναι το 2035 σαν οριο, και δινει και 15 χρονια να αλλαξει ο καταναλωτης νοοτροπια. Τωρα τι γραφει ο κάθε αμόρφωτος από κατω στα σχολια είναι άλλο θεμα #gotbrexitdone #στα4ερχεταιηΟuρσουλα #Borisisalegend

  2. avatar Μάριος 555

    Τα βενζινοκινητα γιατί τα έχετε με μαύρα γράμματα και όχι με κόκκινα όπως τα πετρέλαιοκινητα

  3. avatar ΚΛΕΩΝ

    Δηλαδη....η χωρα αυτη που δεν παραγει ουτε ενα αυτοκινητο....με τι θα κυκλοφορουν μετα το 35?
    Γιατι με τους δασμους πλεον που θα εχουν ουτε πατινι δεν θα μπορουν να αγορασουν!
    Εξοδο θελανε με ξενα κολυβα!

    1. avatar criskalts

      Κάθε μέρα επιβεβαιώνεις το μονοψήφιο iq σου ρε αστραπόγιαννε και ντροπή του ΠΑΟΚ.
      Για κούνα το κεφάλι σου ρε, θα κάνει καθόλου θόρυβο;;;

  4. avatar Giorgis

    Δύσκολο το κόβω να υπάρχουν θερμικά οχήματα στην αγορά μετά το 2030. Οπότε η απαγόρευση δεν θα έχει κανένα αντίκτυπο καθώς θα έρθει σε μια ανύπαρκτη αγορά. Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα αναθεώρησαν κατά 5 ολόκληρα χρόνια. Πολύ εύκολα θα αναθεωρήσουν για άλλα 5. Και πάλι η αγορά θα τους προλάβει.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει