Ας ξεκινήσουμε από την κυρία που έχουμε μαζί μας. Θέλετε να μας πείτε ποιος είναι ο ρόλος σας σαν πρώτο βιολί;

Ο ρόλος του Πρώτου Βιολιού ή Concertino, σε μία συμφωνική ορχήστρα, είναι πολύ σημαντικός και πολυδιάστατος. Μπορώ να πω εδώ μερικά από τα καθημερινά καθήκοντά του: Κουρδίζει την ορχήστρα. Σηκώνεται πριν αρχίσει η πρόβα ή η συναυλία και παίρνοντας ως οδηγό τη νότα λα από το πρώτο όμποε της ορχήστρας κουρδίζει και όλα τα υπόλοιπα όργανα σύμφωνα μ αυτήν.

Είναι το δεξί χέρι του μαέστρου και ο βοηθός του, ας το πούμε έτσι, για το πώς θα παιχτούν τα μουσικά κομμάτια, δηλ. με ποιον τρόπο, ώστε να είναι καλύτερο το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Καθοδηγεί με το παίξιμό του την ομάδα των πρώτων βιολιών και κατ’ επέκταση όλα τα έγχορδα ώστε να είναι συγχρονισμένα. Προετοιμάζει όλα τα κομμάτια πριν φτάσουν στους υπόλοιπους μουσικούς των εγχόρδων, πριν την πρώτη πρόβα του κάθε project. Στο πρόσωπό του εκπροσωπείται όλη η ορχήστρα γι’ αυτό ο μαέστρος του δίνει το χέρι του ως έκφραση αμοιβαιότητας και σεβασμού, πριν και μετά τη συναυλία. Θα μπορούσα να συνεχίσω για πολλή ώρα για το τι κάνει το πρώτο βιολί.

Πείτε μας δύο λόγια και για εσάς κ. Τραχαλιέ, να σας γνωρίσουμε λίγο παραπάνω.

Είμαι ο Μιχάλης Τραχαλιός, για πολλούς φίλους, Mike (μάλλον λόγω του ονόματός μου στο Facebook). Τα των σπουδών μου και της σταδιοδρομίας νομίζω πως μπορείτε να τα διαβάσετε στο βιογραφικό μου, οπότε εδώ θα πω αυτά που δεν φαίνονται σε ένα CV. Μου αρέσει να είμαι δημιουργικός και να δοκιμάζω τον εαυτό μου σε καινούρια πράγματα (όπως καλή ώρα, αυτή η συναυλία), αλλά μου αρέσει κιόλας η ηρεμία και η ασφάλεια του σπιτιού.

Πόσα χρόνια ασχολείστε με την κλασική μουσική; Σας τράβηξε από μικρή ηλικία;

Μ.Τ. – Με την μουσική ασχολούμαι από περίπου 5 ετών, όταν οι γονείς μου με πήγαν στο τμήμα της μουσικής προπαιδείας στο δημοτικό ωδείο Πανοράματος. Έκτοτε, δεν θυμάμαι να μην ασχολούμαι μαζί της. Με μεγάλους σταθμούς να είναι το Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, το φλάουτο, που έκανα μαθήματα για 10 χρόνια, και το πιάνο που ακολούθησε. Η επαφή μου με την μουσική συνέχισε με τις σπουδές μου στην σύνθεση στο Αριστοτέλειο και στην διεύθυνση ορχήστρας στις Η.Π.Α.

Αλήθεια, τι μουσική ακούτε και οι δύο;

Μ.Τ. – Κυρίως ακούω αυτό που κατά γενίκευση ονομάζουμε «κλασική» μουσική, η οποία με συγκινεί και με εκφράζει βαθιά. Όμως, εκτός της «κλασικής», ακούω αρκετά classic rock συγκροτήματα, blues, funk, και διάφορα άλλα όπως ελληνικά παραδοσιακά, ρεμπέτικα, παλιά λαϊκά μεταξύ άλλων.

Π.Ξ. – Εγώ στην καθημερινότητα μου ακούω τη μουσική που είναι απαραίτητο να μελετήσω για τη δουλειά μου, σε οποιοδήποτε είδος κι αν ανήκει. Όταν θα βρίσκομαι έξω για διασκέδαση προτιμώ ξένα κομμάτια, rock, funk, blues, pop.

Όταν ακούσατε για το Red Bull Symphonic ποια ήταν η πρώτη σας αντίδραση; Σας χαροποίησε; Σας φόβισε;

Μ.Τ. – Το Red Bull Symphonic είναι ένα πολύ ενδιαφέρον project το οποίο νομίζω πως θα το αγκαλιάσει (πράμα που αποδεικνύεται ήδη από το sold out) το κοινό της πόλης και της Ελλάδας. Όταν μου κοινοποιήθηκε η πρόταση να αναλάβω την διεύθυνση αυτού του project τα συναισθήματά μου ήταν μια μίξη χαράς, ενθουσιασμού, μαζί με ένα αίσθημα απορίας και ξαφνιάσματος, με τα δεύτερα να εξασθενούν γρήγορα δίνοντας την θέση τους στην ανυπομονησία για την πρόκληση που είχα μπροστά μου.

Π.Ξ. – Το Red Bull Symphonic είναι κάτι που επιχειρείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, γι’ αυτό και όλοι νιώθουμε μεγάλη προσμονή για το πώς πάντρεψε ο ενορχηστρωτής κ. Λάκης Τζήμκας τα δυο φαινομενικά αταίριαστα στοιχεία – από τη μια τη Συμφωνική Ορχήστρα και από την άλλη τη ραπ μπάντα. Και φυσικά για το πώς θα ολοκληρωθεί η προετοιμασία και θα φτάσει στα αυτιά του κοινού τη μέρα της συναυλίας!

Τον 12ο Πίθηκο τον γνωρίζατε από πριν;

Μ.Τ. – Τον 12ο Πίθηκο τον ήξερα σαν όνομα, και την ραπ μουσική μόνο σαν είδος, έτσι δεν είχε τύχει να ακούσω τα κομμάτια του. Μετά τις σπουδές μου στις Η.Π.Α., συνειδητοποίησα πως η χιπ-χοπ/ραπ μουσική είναι μια μουσική, η οποία εκφράζει πολύ βαθιά νοήματα της σύγχρονης ζωής, και η μουσική του 12ου δεν αποτελεί, επ’ουδενί εξαίρεση.

Π.Ξ. – Τον 12ο Πίθηκο τον γνώριζα από πριν γιατί η κόρη μου που είναι 20 χρονών άκουγε και γνώριζε τα τραγούδια του. Φυσικά τώρα θα γνωρίσω τη μουσική του πολύ πιο βαθιά αφού θα συμμετέχω και εγώ στην έκφρασή της.

Πως είναι η μέχρι τώρα συνεργασία σας μαζί του;

Μ.Τ. – Η συνεργασία μας μέχρι τώρα είναι πολύ καλή. Είναι ένας ανοιχτός και ωραίος άνθρωπος που δημιουργεί καλό κλίμα στις πρόβες.

Υπήρχε κάτι που σας δυσκόλεψε ή ακόμα σας δυσκολεύει πολύ σε αυτό το project; Πχ. είναι δύσκολο να παντρευτούν η κλασσική μουσική & η hip-hop;

Μ.Τ. – Το πάντρεμα των μουσικών δεν πρέπει να μας φοβίζει ούτε να μας παραξενεύει διότι όλη η μουσική δημιουργία έχει έναν κοινό παρονομαστή και αυτός είναι η ενέργεια που μεταδίδει στο κοινό. Οι διαφορετικές μουσικές είναι απλά διαφορετικά μέσα για κάποιον συνθέτη, ενορχηστρωτή ή καλλιτέχνη γενικά, για να πετύχει τον σκοπό του, η ποιότητα του κάθε καλλιτέχνη καθορίζει και το παραγόμενο αποτέλεσμα. Στην ραπ του 12ου Πίθηκου, μέσα στην εξαιρετική αμεσότητα της και τον ωμό στίχο, βρίσκει κανείς σημεία τρυφερότητας και λυρισμού τα οποία, στο συγκεκριμένο project, έχουν ενισχυθεί μέσω της ορχήστρας. Οπωσδήποτε, η γραφή της ορχήστρας από τον γνωστό μουσικό της Θεσσαλονίκης, Λάκη Τζήμκα, είναι πολυσχιδής και δεν περιορίζεται στην έκφραση μόνο των λυρικών στοιχείων, αλλά και των πιο ρυθμικών.

Εσείς κα. Ξεναρίου έχετε προσπαθήσει ποτέ να παίξετε με το βιολί τραγούδια και μελωδίες που δεν ανήκουν στην κλασσική μουσική;

Π.Ξ. – Φυσικά έχω προσπαθήσει και έχω παίξει στο παρελθόν ελληνική έντεχνη και λαϊκή μουσική, αλλά και ξένη rock. Επίσης τα τελευταία χρόνια , που οι μουσικές προτιμήσεις του κοινού το απαιτούν, το ρεπερτόριο της ορχήστρας έχει διευρυνθεί προς όλες τις κατευθύνσεις: rock, ηλεκτρονική μουσική, ελληνικά τραγούδια όλων των ειδών κλπ. Πρέπει να εξελισσόμαστε και να συμβαδίζουμε με την εποχή μας. Η ραπ μουσική που υπηρετεί ο 12ος Πίθηκος, έχει τεράστια απήχηση στους νέους σήμερα.

Ανυπομονείτε για αυτή την παράσταση;

Μ.Τ. – Βεβαίως! Θα είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα συναυλία για όλους μας!

Π.Ξ. – Εννοείται ότι ανυπομονώ γιατί όπως σας είπα και πριν, ανάλογο project με το Red Bull Symphonic, δεν έχει ξαναγίνει! Και για μας όλους στην ορχήστρα θα είναι κάτι πρωτόγνωρο. Περιμένω με ανυπομονησία τη συνεργασία με τον 12ο Πίθηκο και όλους τους μουσικούς του!