Εδώ και καιρό υπάρχει η άποψη πως το Χόλιγουντ σιγά-σιγά ξεμένει από αστέρες, καθώς «εξαφανίζονται» οι ηθοποιοί που μπορούν να «σηκώσουν» ολόκληρες ταινίες με τη λάμψη και τη φήμη τους.
Για δεκαετίες, το αμερικανικό σινεμά βασιζόταν σε μεγάλο βαθμό στα πρόσωπα: σε εκείνους τους αστέρες του κινηματογράφου που ήταν «μεγαλύτεροι» από τις ταινίες στις οποίες έπαιζαν. Επιτομή τέτοιου ηθοποιού και ένας αστέρας του σινεμά που διατηρεί ακόμη και σήμερα τον ρόλο του είναι ο Τομ Κρουζ, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί ως «ο τελευταίος action hero», ο τελευταίος ήρωας ταινιών δράσης με τόση «δύναμη», με τέτοιο εκτόπισμα ώστε να έχει γίνει πια θρύλος.
Συχνά ακούμε πως οι stars αυτού του βεληνεκούς είναι είδος υπό εξαφάνιση και η βιομηχανία συνεχώς προσπαθεί να δημιουργήσει τα επόμενα πρόσωπα που θα κυριαρχήσουν στον κινηματογράφο, για να πάρουν τη σκυτάλη από τους παλιότερους, τους ήδη καθιερωμένους ηθοποιούς.
Γιατί εξαφανίζονται οι movie stars
Το Χόλιγουντ έχει αλλάξει σημαντικά μέσα στα τελευταία χρόνια και οι ηθοποιοί σπάνια χτίζουν «περσόνες» πλέον -εκείνες τις φιγούρες που μπορούσαν να γεμίσουν αίθουσες.
Οι ταινίες που δημιουργούσαν τέτοιου είδους σταρ έχουν σχεδόν εκλείψει. Σήμερα, οι πραγματικοί σταρ τείνουν να είναι τα φραντσάιζ, οι κινηματογραφικές σειρές ταινιών, οι υπερήρωες, τα reboot, τα remake, τα «σύμπαντα».

Μπορεί κανείς να πει ότι σταρ είναι ο Σπάιντερμαν, ο Μπάτμαν, ο Θορ και όχι οι ηθοποιοί που τους υποδύονται. Επίσης, εκτός από ταινίες με υπερήρωες, συχνά βλέπουμε μεγάλα ονόματα ηθοποιών σε βιογραφικές ταινίες που αφηγούνται την ιστορία της ζωής υπαρκτών προσώπων. Τα κινηματογραφικά είδη αυτά δεν δημιουργούν πολύ χώρο για να προκύψουν αξιομνημόνευτοι, πρωτότυποι χαρακτήρες με τη δυναμική να γίνουν θρύλοι στο μέλλον.
Η άνοδος του TikTok και των social media γενικότερα έχει επίσης αλλάξει την αντίληψη του κόσμου για τους σταρ. Η δημοφιλία μπορεί να έρθει και να φύγει μέσα σε ώρες, ενώ πολλές συζητήσεις γίνονται σχετικά με την ικανότητα του κοινού να διατηρεί την προσοχή του, αλλά και την υπομονή του, στοιχεία που χρειάζονται για να χτιστεί ένας σταρ μέσα σε δεκαετίες δουλειάς.
Το όνομα που ακούγεται για τη «διαδοχή» του Τομ Κρουζ
Καθώς αναζητείται ο νέος σταρ που θα μπορέσει να φτάσει στο «ύψος» ηθοποιών μιας άλλης γενιάς σταρ, ένα όνομα αρχίζει να ακούγεται: εκείνο του Γκλεν Πάουελ.
Ο Πάουελ παίζει στο σινεμά εδώ και πολύ καιρό, αλλά μέχρι πρόσφατα δεν είναι γίνει πολύ γνωστός στο ευρύ κοινό. Αυτό άλλαξε το 2022, όταν εμφανίστηκε στο Top Gun: Maverick ως ο Hangman. Μετά από εκείνο το σημείο, η άνοδός του ήταν εκρηκτική.

Μάλιστα, αν δεν υπήρχε ο Τομ Κρουζ, ο Πάουελ δεν θα είχε καν δεχτεί τον ρόλο, όπως αποκάλυψε ο ίδιος στο People.
Από τότε, οι δύο έχουν εμφανιστεί μαζί σε αρκετές εκδηλώσεις, ενώ ο Πάουελ έχει παραδεχτεί ότι μετά την πρόταση για την ταινία The Running Man –κατά κάποιον τρόπο reboot του εμβληματικού φιλμ του 1987, καθώς βασίζονται στο ίδιο βιβλίο- το πρώτο τηλεφώνημά του ήταν στον Κρουζ, ο οποίος πέρασε ώρες δίνοντάς του συμβουλές για το πώς να «κουβαλήσει» μια ταινία δράσης και πώς να κάνει τα δικά του stunts -για τα οποία ο Κρουζ είναι γνωστός, καθώς κάνει ο ίδιος τον κασκαντέρ στις εντυπωσιακές σκηνές δράσεις.
Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι τα media άρχισαν να γράφουν: «Ο Γκλεν Πάουελ μπορεί να είναι ο επόμενος Τομ Κρουζ.»
Χαρακτηριστικά, η Telegraph, στη δική της κριτική για το The Running Man, έγραψε: «Ο Γκλεν Πάουελ αποδεικνύει πως είναι ο νέος Τομ Κρουζ», κάτι που σημειώνει και το Business Insider.
Το χτίσιμο ενός νέου σταρ
Μετά το Top Gun: Maverick, ο Πάουελ επιβεβαίωσε το star power του με την επιτυχία της rom-com Anyone But You (δίπλα στη Σίντνεϊ Σουίνι), που έφερε πάνω από 220 εκατ. δολάρια και αναβίωσε εμπορικά το είδος.

Ακολούθησαν:
- το blockbuster Twisters (2024),
- η σειρά Chad Powers στο Hulu,
- και τώρα το The Running Man, η μεγαλύτερη πρόκληση της καριέρας του.
Ο Έντγκαρ Ράιτ, σκηνοθέτης της ταινίας, είπε ότι η λίστα των ηθοποιών που θα μπορούσαν να πάρουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο ήταν μεγάλη -αλλά ο Πάουελ ήταν ο ένας που ξεχώρισε αμέσως. Σημειώνεται πως, στην πρώτη ταινία The Running Man, το 1987, πρωταγωνιστής ήταν ο Άρνολντ Σβαρτσενέγκερ.
Όπως και ο Κρουζ, ο Πάουελ κάνει πολλά από τα stunts μόνος του -και, απ’ ό,τι φαίνεται, το έμαθε από τον ίδιο. Ζήτησε συμβουλές για το πώς να τρέχει στην κάμερα, πώς να κάνει πρακτικά stunts, πώς να χτίζει δράμα με το σώμα του. Είναι μια σχολή «Τομ Κρουζ», προσαρμοσμένη στη νέα εποχή.
Μάλιστα, ο Πάουελ ξεχωρίζει από άλλους σύγχρονους σταρ, καθώς δεν έχει παίξει σε ταινία με υπερήρωες, ενώ δεν έχει συνδέσει τον εαυτό του με κάποιο φραντσάιζ, κάτι που του επιτρέπει να κινείται ευέλικτα και να παίζει σε ταινίες με ποικιλία.

Αρκετοί θεωρούν πως ο Πάουελ έχει σεξ απίλ αλλά και μια καθημερινή «αύρα», μαζί με αδιαμφισβήτητη «λάμψη», συνδυάζοντας στοιχεία παλιού αστέρα του σινεμά και νέου ήρωα ταινιών δράσης, με τρόπο που θα μπορούσε να φέρει κόσμο στις αίθουσες.
Και παρότι έχουν κυκλοφορήσει φήμες ότι θα αντικαταστήσει τον Κρουζ στο Mission: Impossible, ο Πάουελ τις έχει διαψεύσει. Σύμφωνα με τον ηθοποιό, κανείς δεν θα αντικαταστήσει τον Κρουζ. Και ίσως έχει δίκιο: ο Τομ Κρουζ είναι μοναδικός γιατί χτίστηκε σε μια εποχή που πλέον δεν υπάρχει, καθώς οι συνθήκες έχουν αλλάξει σημαντικά.
«Αλλά ο Κρουζ είναι 63. Δεν μπορεί να κρέμεται για πάντα από αεροπλάνα», εκτιμά το Business Insider, τονίζοντας πως η βιομηχανία χρειάζεται έναν νέο σταρ, κι ας μην είναι αντικαταστάτης, για να δώσει νέα πνοή σε ένα είδος που φαίνεται να ξεθωριάζει -όλο και περισσότεροι θεωρούν τον Πάουελ ικανό να γεμίσει αυτό το κενό.