Η Bentley ολοκληρώνει τη νέα της γκάμα των μοντέλων Grand Tourer με την Flying Spur Speed, που αποτελεί την πιο οδηγοκεντρική έκδοση της οικογένειας Flying Spur.

Το επίσημο λανσάρισμα της Flying Spur Speed ολοκληρώνει τη γκάμα μοντέλων όπως αυτή διαμορφώνεται με τις υπάρχουσες Continental GT και Bentayga. Η νέα Flying Spur Speed αποτελεί το κορυφαίο μοντέλο επιδόσεων που μαζί με την Flying Spur Mulliner αποτελούν τις δύο επιλογές του ενδιαφερόμενου αγοραστή μιας Flying Spur με κινητήρα W12, καθώς διακόπηκε η παραγωγή της Flying Spur W12 τον περασμένο Μάιο.

Η Flying Spur Speed τοποθετείται πάνω από την έκδοση S και διαθέτει επιπλέον ισχύ κατά 85 ίππους και 130 Nm περισσότερη ροπή, με αποτέλεσμα βελτιωμένες επιδόσεις τόσο στην επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, όντας ταχύτερη κατά 0,4 δευτερόλεπτα, όπως και στην τελική ταχύτητα που αγγίζει πλέον τα 333 χλμ./ώρα. Με τον βασικό εξοπλισμό να διαθέτει τις τεχνολογίες Electronic All Wheel Steering, Torque Vectoring by Brake και Bentley Dynamic Ride, η ευελιξία ταιριάζει απόλυτα με τις επιδόσεις του twin-turbo κινητήρα W12 των 6,0 λίτρων ο οποίος αποδίδει 635 ίππους.

Τα γνωστά στιλιστικά στοιχεία «Speed» είναι και εδώ εμφανή, με την μαύρη γυαλιστερή γρίλια, τους προβολείς και τα πίσω φωτιστικά σώματα να διαθέτουν σκούρο φινίρισμα, ενώ δεν λείπουν τα αντίστοιχα λογότυπα στα εμπρός φτερά. Οι τροχοί Speed των 22 ιντσών είναι στάνταρ, ενώ διαθέτουν Dark Tint, Gloss Black ή ασημί απόχρωση. Προαιρετικά υπάρχουν και τροχοί 22 ιντσών με σπορ σχεδίαση, που είναι επίσης διαθέσιμοι με φινίρισμα Gloss Black, ή Pale Brodgar Satin. Για να τονιστεί ακόμη περισσότερο η σπορ φιλοσοφία και οι βελτιωμένες επιδόσεις, ο πελάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο στιλιστικά πακέτα, το Styling Specification με carbon διακοσμητικά στοιχεία στο εμπρός splitter, στις πλαϊνές ποδιές, στον πίσω διαχύτη και την αεροτομή, ή το Black line Specification.

Με εντυπωσιακή ισορροπία απόδοσης και πολυτέλειας, η καμπίνα της Flying Spur Speed διαθέτει ένα νέο μοναδικό χρωματικό ύφος που περιλαμβάνει τη χρήση του υφάσματος μικροϊνών Dinamica. Η Bentley χρησιμοποιεί στο νέο της μοντέλο το ύφασμα Dinamica Pure, το οποίο σε σχέση με το κανονικό Dinamica, διαθέτει σε ποσοστό 73% ανακυκλωμένο πλαστικό. Οι χρωματικές επιλογές στο εσωτερικό είναι πλέον 15, όλες με βάση το δέρμα, με βασική την Piano Black και τις Crown Cut Walnut, Dark Stained Burr Walnut ή Dark Fiddleback Eucalyptus ως εναλλακτικές για τις ξύλινες επενδύσεις, χωρίς επιπλέον κόστος.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων διαθέτει νέα γραφικά τα οποία αντλούν τις επιρροές τους από πολυτελείς χρονογράφους. Η αίσθηση πολυτέλειας αποτυπώνεται στις προδιαγραφές άνεσης των εμπρός και πίσω καθισμάτων, συμπεριλαμβανομένων των 24 διαφορετικών ρυθμίσεων για τα εμπρός και των 14 για τα πίσω. Όλα τα καθίσματα είναι θερμαινόμενα και αεριζόμενα, διαθέτουν λειτουργία μασάζ, καθώς και μνήμες δύο θέσεων.

Πλαίσιο και κινητήρας

Ο κινητήρας της Flying Spur Speed αποδίδει 635 ίππους και 900 Nm ροπής, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να επιτυγχάνονται σε 3,8 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 333 χλμ./ώρα.

Το μοντέλο χρησιμοποιεί το ίδιο σύστημα μετάδοσης της Continental GT, με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων της ZF, προσφέροντας ομαλή επιτάχυνση, ταχύτερες αλλαγές σχέσεων και βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου. Οι ταχύτερες αλλαγές ταχυτήτων επιτυγχάνονται με την προ-επιλογή της επόμενης σχέσης, μειώνοντας την απώλεια της ροπής στους τροχούς, ενώ την ίδια στιγμή βελτιώνουν την απόδοση. Η μέγιστη ταχύτητα των 333 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται με την 6η σχέση, με τις υπόλοιπες δύο (7η και 8η) να είναι overdrive, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης.

Το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης έχει ρυθμιστεί με τέτοιο τρόπο ώστε υπό κανονικές συνθήκες να στέλνει περισσότερη ισχύ και ροπή στους πίσω τροχούς. Ανάλογα με τις συνθήκες του οδοστρώματος και της ολίσθησης των τροχών, θα στείλει αυτόματα την κίνηση και στον εμπρός άξονα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να παρουσιάζει βελτιωμένη συμπεριφορά μέσα στις καμπές, ενώ η τετρακίνηση εξαλείφει ουσιαστικά το φαινόμενο της υποστροφής χαρίζοντας στην Flying Spur Speed απόλυτη ισορροπία.

Η κατανομή της ροπής διαφέρει ανάλογα με το επιλεγμένο οδηγικό προφίλ (Drive Dynamics Mode). Στα προγράμματα «Comfort» και «Bentley» το σύστημα μεταφέρει έως και 480 Nm στους εμπρός τροχούς, προσφέροντας καλύτερη πρόσφυση και οδηγησιμότητα. Στο «Sport» η προσφερομένη ροπή στον εμπρός άξονα περιορίζεται στα 280 Nm, με το μεγαλύτερο ποσοστό να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς, δίνοντας μια πιο σπορ αίσθηση, ενώ δεν λείπει και η τεχνολογία «torque-vectoring-by-brake system», με το αυτοκίνητο να φρενάρει ελαφρά τον εσωτερικό πίσω τροχό στην είσοδο της στροφής για να βελτιώσει το turn-in του εμπρός άξονα.

Η στάνταρ ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετραδιεύθυνση (Electronic All-Wheel Steering) βελτιώνει τόσο τη σταθερότητα του οχήματος στις υψηλές ταχύτητες όσο και την ευελιξία του μέσα στο αστικό περιβάλλον. Κατά τη διάρκεια των ελιγμών χαμηλής ταχύτητας οι πίσω τροχοί κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους εμπρός. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αίσθηση της μείωσης του μεταξονίου, τη μείωση του κύκλου στροφής, την αύξηση της ευελιξίας και την αισθητά ευκολότερη διαδικασία στάθμευσης. Αντίθετα, στις υψηλές ταχύτητες οι πίσω τροχοί έχουν την ίδια φορά με τους εμπρός, αυξάνοντας τη σταθερότητα και καθιστώντας πιο ασφαλείς τις προσπεράσεις και τις αλλαγές κατεύθυνσης.

Το Bentley Dynamic Ride System έχει σχεδιαστεί για να βελτιώνει τόσο τον χειρισμό του αυτοκινήτου, όσο και την οδηγική άνεση. Ένα ηλεκτρικό κύκλωμα 48V ελέγχει μια ηλεκτρονική μονάδα που διαχειρίζεται τη λειτουργία των ενεργών αντιστρεπτικών ράβδων, τροποποιώντας on demand την ακαμψία τους, μειώνοντας έτσι τις κλίσεις στις στροφές.

Τέλος, η Bentley Flying Spur Speed μοιράζεται με την Continental GT τα μεγαλύτερα ατσάλινα φρένα στον κόσμο, με τους εμπρός δίσκους να έχουν διάμετρο 420 χλστ.

TAGS
Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast. Ακολουθήστε το Newsbeast σε Instagram, Facebook και Twitter.