Λιγότερο από ένα χρόνο μετά την παρουσίαση που εισήγαγε δημόσια το concept πίσω από το Peugeot 9X8, και μόλις πέντε μήνες μετά την παρθενική δοκιμή του αυτοκινήτου στην πίστα, η Team Peugeot Total Energies αποκάλυψε τον νέο ανταγωνιστή αγώνων αντοχής στο Portimão, στη νότια Πορτογαλία. Το πρωτοποριακό τετρακίνητο, υβριδικό Hypercar είναι έτοιμο να κάνει το ανταγωνιστικό του ντεμπούτο τον Ιούλιο στον 4ο Γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής FIA 2022 (FIAWEC) στη Μόντσα της Ιταλίας.

Μια νέα εποχή θα ξεκινήσει για την Γαλλική μάρκα στον κόσμο των αγώνων αντοχής, όταν ταξιδέψει στην Ιταλία για τις 6 Ώρες της Μόντσα (6 Hours of Monza) στις 10 Ιουλίου. Ακολουθώντας τo «ίχνος» των προκατόχων 905 και 908 που κατέκτησαν το Le Mans, η τελευταία δημιουργία του Γάλλου κατασκευαστή – το Peugeot 9X8 – θα φέρει μια νέα σχεδιαστική φιλοσοφία στο δίκτυο των συμμετεχόντων στον θεσμό FIA WEC.

Το πρωτοποριακό Hypercar, το οποίο τραβάει αμέσως τα βλέμματα λόγω της απουσίας πίσω πτερυγίου, συμμορφώνεται με τους κανονισμούς που διέπουν την κατηγορία Le Mans Hypercar (LMH) της ACO και της FIA, η οποία είναι πιο προσιτή από την κορυφαία κατηγορία LMP1, αλλά εξίσου ανταγωνιστική.

Το Peugeot 9X8 είναι ένα τετρακίνητο αγωνιστικό πρωτότυπο με κινητήρα που αναπτύχθηκε υπό τον έλεγχο των ειδικών της Peugeot Sport. Οι πίσω τροχοί του κινούνται από έναν κινητήρα 2,6 λίτρων, bi-turbo, 707 ίππων, V6 εσωτερικής καύσης (ICE), ενώ ένας κατά παραγγελία ηλεκτροκινητήρας υψηλών επιδόσεων 272 ίππων κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Όπως και ο κινητήρας, ο μετατροπέας με βάση το καρβίδιο του πυριτίου αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Marelli. Η μπαταρία υψηλής τάσης, 900 volt του αυτοκινήτου αναπτύχθηκε από κοινού με την Total Energies/Saft και η Michelin παρέχει τα ελαστικά σε συμμόρφωση με τους κανονισμούς της κατηγορίας Hypercar.

Το Peugeot 9X8 διαθέτει sport εμφάνιση, με μήκος 4.995 μέτρα, πλάτος 2 μέτρα και ύψος 1.145 μέτρα. Ζυγίζει μόλις 1.030 κιλά και το ρεζερβουάρ του χωράει έως και 90 λίτρα 100% ανανεώσιμων καυσίμων Excellium Racing 100 της Total Energies.

Η συνεργασία μεταξύ της ομάδας Design της Peugeot με επικεφαλής τον Matthias Hossann και της ομάδας Sport υπό τον Olivier Jansonnie οδήγησε σε ένα τολμηρό, κομψό αυτοκίνητο που πραγματικά σπάει κάθε καλούπι. Κατά την παρουσίαση του αυτοκινήτου όπου αποκαλύφθηκε το πρωτότυπο 9X8 τον Ιούλιο του 2021, πολλοί υπέθεσαν ότι η έλλειψη πίσω φτερού θα αποδεικνυόταν αδύνατη στην πραγματικότητα. Ωστόσο, η ερμηνεία των κανονισμών LMH της ACO/FIA ενέπνευσε το τμήμα με επικεφαλής τον τεχνικό διευθυντή της Peugeot Sport, Olivier Jansonnie, να συνεχίσει σε αυτό το μονοπάτι. Οι δοκιμές εντός πίστας που έχουν πραγματοποιηθεί από τον Δεκέμβριο σε πίστες με σαφώς διαφορετικά χαρακτηριστικά (Portimão/Πορτογαλία, Le Castellet/Γαλλία, Motor Land Aragón/Ισπανία, Barcelona/Ισπανία και Magny-Cours/Γαλλία) επιβεβαίωσαν αυτήν την ανατρεπτική ιδέα, και το αγωνιστικό αυτοκίνητο που αποκαλύφθηκε στο Portimão πριν από την τελευταία του δοκιμή συμμορφώνεται πλήρως με το όραμα που ενσαρκώνει το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το 2021.

Το Peugeot 9X8 έχει διανύσει περισσότερα από 10.000 χιλιόμετρα κατά τη διάρκεια δοκιμών 25 ημερών. Παράλληλα, η πιστοποίηση του αυτοκινήτου χορηγήθηκε σε συνδυασμό με τη FIA, ενώ η ομάδα με επικεφαλής τον διευθυντή του Peugeot Sport Powertrain François Coudrain εστίασε στην ανάπτυξη του συστήματος μετάδοσης κίνησης στον πάγκο δοκιμών, στον προσομοιωτή και στην πίστα. Η ολοκλήρωση αυτών των ζωτικής σημασίας φάσεων, που ήταν όλες βασικές ως προς την ενίσχυση της αξιοπιστίας και των επιδόσεων του Hypercar, οδήγησε στην καθυστέρηση του αγωνιστικού του ντεμπούτου μέχρι μετά το LeMans 24 Hours του 2022. Έτσι το Peugeot 9X8 θα συμμετάσχει λοιπόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA για τις 6 Ώρες της Μόντσα (10 Ιουλίου) στον Ναό της Ταχύτητας της Ιταλίας, όπου θα παραταχθεί για πρώτη φορά δίπλα στους αντιπάλους του.

Προκειμένου να διαπρέψει τόσο εντός όσο και εκτός της πίστας, η αγωνιστική ομάδα ένωσε τις δυνάμεις της με έναν αριθμό διεθνών συνεργατών, οι οποίοι είναι όλοι ιδιαιτέρως αξιοσέβαστοι στις αντίστοιχες βιομηχανίες τους και υπήρξαν καθοριστικοί για τη διαδικασία ανάπτυξης. Για παράδειγμα, οι ειδικοί τεχνητής νοημοσύνης Capgemini και Peugeot Sport συνεργάζονται για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του 9X8 – ιδιαίτερα τη διαχείριση ενέργειας τόσο κατά τη φάση της επιτάχυνσης όσο και της αναγεννητικής πέδησης. Εν τω μεταξύ, η Peugeot Sport και η Modex έχουν συγκεντρώσει τόσο τις ιδέες, τη δημιουργικότητα, και τα τεχνολογικά τους οράματα όσο και την τάση για καινοτομία για να παράγουν αμοιβαία επωφελείς συνέργειες.

Ο εμβληματικός Ιταλός κατασκευαστής αγωνιστικών ενδυμάτων Sparco προμηθεύει την ομάδα με βασικό εξοπλισμό ασφάλειας μηχανοκίνητου αθλητισμού, ενώ η Δανική μάρκα Jack & Jones βρίσκεται πίσω από την επίσημη ενδυμασία της ομάδας.

Η σεζόν του 2023 θα δει την Γαλλική ομάδα να διαγωνίζεται για την εκατονταετηρίδα του Le Mans 24 Hours, ανταγωνιζόμενη έναν αριθμό διεθνών συμμετοχών με αυτοκίνητα Le Mans Hybrid (LMH, δηλαδή της ίδιας κατηγορίας με το 9X8) ή Le Mans Daytona Hybrid ( LMdH). Η διοργάνωση του επόμενου έτους έχει περιγραφεί από πολλούς παρατηρητές ως η κορυφαία στιγμή μιας νέας χρυσής εποχής αγώνων αντοχής και ουσιαστικά αναμένεται να είναι μια πραγματικά αξέχαστη συνάντηση.
Αν και το 9X8 δεν θα εμφανιστεί στο Le Mans το 2022, στο La Sarthe θα ανοίξει στις 21 Μαΐου στο μουσείο της πίστας, όπου η αρχική έκδοση του 9X8 θα εκτεθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο. Οι θεατές που θα παρακολουθήσουν τον αγώνα του 2022 θα μπορούν επίσης να επισκεφθούν το Fan Village όπου έχει προβλεφθεί ειδική ζώνη για το αγωνιστικό πρωτότυπο, μαζί με ένα κατάστημα για την αγορά επίσημων ομαδικών ενδυμάτων που παράγονται από την Jack&Jones.

Έξι οδηγοί για δύο Peugeot 9X8s

Έξι οδηγοί έχουν οριστεί για να σχηματίσουν τα δύο πληρώματα στο ιταλικό 6 Hours of Monza στις 10 Ιουλίου: συγκεκριμένα οι Paul Di Resta (GBR), Loïc Duval (FRA), Mikkel Jensen (DNK), Gustavo Menezes (ΗΠΑ/BRA), James Rossiter (GBR) και Jean-Éric Vergne (FRA). Η ακριβής σύνθεση κάθε τριάδας θα επιβεβαιωθεί τις επόμενες εβδομάδες μόλις ολοκληρωθεί το πρόγραμμα δοκιμών του αυτοκινήτου πριν από το αγωνιστικό ντεμπούτο του. Τα δύο Peugeot 9X8 θα διαγωνιστούν επίσης τόσο στις 6 Ώρες του Φούτζι της Ιαπωνίας τον Σεπτέμβριο όσο και στις 8 Ώρες του Μπαχρέιν του Νοεμβρίου.