Το ανανεωμένο Mazda CX-30 ήρθε πριν λίγες μέρες στην Ελληνική αγορά. Το κομψό και πολυτελές SUV της Ιαπωνικής μάρκας από τη Χιροσίμα προσφέρεται με 3 εξελιγμένους βενζινοκινητήρες Euro 6d e-Skyactiv G (από 122 έως 186 ίππους), μεταξύ των οποίων και ο επαναστατικός και ανανεωμένος βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X.

Οι e-Skyactiv G και e-Skyactiv X διατίθενται με επιλογές κίνησης εμπρός ή κίνησης και στους 4 τροχούς, και χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων Skyactiv-MT ή αυτόματο 6τάχυτο Skyactiv-Drive.

e-Skyactiv G 2.0

Ο πιο πρόσφατος κινητήρας βενζίνης της Mazda, e-Skyactiv G 2.0 που κινεί το CX-30 διατίθεται σε δύο εκδόσεις : η πρώτη με ισχύ 122 ίππων στις 6.000σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 213Nm στις 4.000σ.α.λ. και η δεύτερη με ισχύ 150 ίππων στις 6.000σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 213 Nm στις 4.000σ.α.λ.. Ο e-Skyactiv G των 122 ίππων επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 6.9-5.9 λτ/100χλμ και εκπομπές CO2 156-134 γρ/χλμ. Ο e-Skyactiv G 150 ίππων επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 6.9-5.9 λτ/100 χλμ και εκπομπές CO2 156-134 γρ/χλμ.

Διαθέτει βελτιστοποιημένους αυλούς εισαγωγής και σχήμα εμβόλων, ψεκασμό πολλαπλών σταδίων, βαλβίδα ελέγχου ψυκτικού και απενεργοποίηση κυλίνδρων, που επιτυγχάνουν υψηλότερα επίπεδα δυναμικής απόδοσης, χαμηλότερη κατανάλωση και φιλικότητα προς το περιβάλλον. Ο κινητήρας e-Skyactiv G 2.0 ενσωματώνει επίσης και το «έξυπνο» σύστημα M Hybrid που εξασφαλίζει μεγαλύτερο κέρδος στον τομέα της οικονομίας καυσίμου, αλλά και μεγαλύτερη οδηγική ευχαρίστηση.

e-Skyactiv X

Στο CX-30, ο βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X 2.0 ενσωματώνει την τεχνολογία M Hybrid ως στάνταρ, αποδίδει 186 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 6,6-5,7 λτ / 100 χλμ (WLTP) και εκπομπές CO2 149-128 γρ / χλμ (WLTP).

Το 2022 e-Skyactiv X CX-30 προσφέρει εξαιρετική κινητήρια δύναμη και απόκριση στις ταχύτητες ένα έως πέντε κατά την επιτάχυνση από χαμηλές στροφές σε καταστάσεις οδήγησης με μερικό φορτίο, όπως η επιτάχυνση από 30-80 στην 3η ταχύτητα. Σημαντική απόδοση ροπής είναι διαθέσιμη σχεδόν σε όλες τις περιοχές στροφών του κινητήρα, ενώ έχει ιδιαίτερη ευστροφία και απόδοση επιτάχυνσης με πλήρες φορτίο κινητήρα πάνω από τις 2000 στροφές ανά λεπτό. Η απόκριση του ήχου εισαγωγής έχει βελτιωθεί όταν ο οδηγός πατάει το πεντάλ του γκαζιού και η αίσθηση του πεντάλ έχει αυξηθεί για ακριβέστερο έλεγχο της ροπής του κινητήρα.

Ο βενζινοκινητήρας e-Skyactiv X 2.0 διατίθεται με επιλογή από μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων Skyactiv-MT 6 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Skyactiv-Drive 6 σχέσεων και μπορεί να συνδυαστεί είτε με κίνηση στους εμπρός είτε με τετρακίνηση i-Activ.

Επιπλέον, η λειτουργία Sport του αυτόματου 6τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων Skyactiv-Drive του κινητήρα e-Skyactiv X έχει αναβαθμιστεί στο GVC Plus (G-Vectoring Control Plus), γεγονός που δίνει καλύτερη απόδοση και οδηγική ευχαρίστηση.

Mazda M Hybrid System

Οι βενζινοκινητήρες του CX-30 διαθέτουν στο βασικό τους εξοπλισμό το σύστημα M Hybrid της εταιρείας. Αυτό το ήπιο υβριδικό σύστημα διαθέτει ενσωματωμένη γεννήτρια μίζας με ιμάντα (ISG) και μπαταρία ιόντων λιθίου 24V. Χάρη σε αυτό το σύστημα επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου λόγω ανάκτησης της ενέργειας κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης, και την τροφοδοσία του ISG, που λειτουργεί ως ηλεκτροκινητήρας, για την υποστήριξη του κινητήρα εσωτερικής καύσεως.

Το ISG μετατρέπει σε ηλεκτρική, την κινητική ενέργεια που ανακτήθηκε και την αποθηκεύει στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Στη συνέχεια το σύστημα χρησιμοποιεί ένα μετατροπέα DC-DC (συνεχούς ρεύματος) για να προσαρμόσει κατάλληλα την τάση και να τροφοδοτήσει έτσι τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου.

Η υιοθέτηση του ISG που παίρνει κίνηση με ιμάντα, προσφέρει βελτιωμένη αίσθηση οδήγησης που εξασφαλίζει τον απαραίτητο βαθμό υποβοήθησης στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και βοηθά στην ταχύτερη και πιο ήρεμη εκκίνησή του μετά το σβήσιμο και την κατάσταση αναμονής σε κάθε σταμάτημα του αυτοκινήτου. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι τοποθετημένη ανάμεσα στους τροχούς, ελαχιστοποιώντας έτσι την επίδραση στον εσωτερικό χώρο, και βελτιώνοντας ταυτόχρονα την κατανομή του βάρους διαδραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στην ασφάλεια σε περιπτώσεις σύγκρουσης.

Η τεχνολογία «brake-by-wire» του συστήματος M Hybrid συνδυάζει ιδανικά την ηλεκτρική ενέργεια με τη δύναμη της τριβής ώστε να μεγιστοποιήσει τόσο τη δύναμη πέδησης όσο και την αποτελεσματικότητα της ανάκτησης ενεργείας. Το σύστημα δεν επιτυγχάνει μόνο μικρές αποστάσεις πέδησης με υψηλά επίπεδα σταθερότητας, αλλά και (μέσω της μετατροπής της ηλεκτρικής δύναμης πέδησης σε χρησιμοποιήσιμη ενέργεια) περαιτέρω μειώσεις των εκπομπών CO2. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα «brake-by-wire» είναι επίσης σχεδιασμένο για να επιστρέφει σε πλήρως μηχανικό φρενάρισμα στην περίπτωση αστοχίας ή βλάβης του ηλεκτρικού συστήματος.

Το ανανεωμένο CX-30 βρίσκεται ήδη στις εκθέσεις Mazda και είναι ετοιμοπαράδοτο, σε τιμές που ξεκινούν από 25.525 ευρώ για την έκδοση G122. Όλες οι εκδόσεις του προσφέρονται με το σύστημα M Hybrid και για το λόγο αυτό κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο.