Η αναμονή των οπαδών της Formula 1 ανά τον κόσμο φτάνει στο τέλος της, καθώς αυτήν την Κυριακή (28/03, 18:00 ώρα Ελλάδας) θα ανάψουν τα πρώτα πράσινα φώτα της σεζόν, στην πίστα του Μπαχρέιν. Η χρονιά αυτή θα είναι η μεγαλύτερη σε διάρκεια στην ιστορία της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς θα περιλαμβάνει 23 γκραν πρι, δοκιμάζοντας τις αντοχές των οδηγών, των ομάδων, αλλά και των μονοθεσίων.

Η σεζόν που αρχίζει είναι η τελευταία που πραγματοποιείται με τους παρόντες κανονισμούς, καθώς σαρωτικές αλλαγές -οι οποίες επρόκειτο να τεθούν φέτος σε ισχύ και μετατέθηκαν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού- θα κάνουν την εμφάνισή τους το 2022. Έτσι, είναι φυσικό οι ομάδες να έχουν αρχίσει να ρίχνουν… ματιές και στην επόμενη σεζόν, κάποιες λιγότερο και κάποιες περισσότερο, καθώς δεν έχουν ιδιαίτερες βλέψεις για φέτος.

Ωστόσο, καμία από τις δέκα ομάδες του γκριντ δεν πρέπει να… αδιαφορήσει για τα αποτελέσματα της χρονιάς που αρχίζει, κατά την οποία τίθεται σε ισχύ όριο κόστους. Σε μια προσπάθεια να διασφαλιστεί το μέλλον και η βιωσιμότητα, αλλά και για να… δελεαστούν νέοι «παίκτες», προκειμένου να μπουν στο πρωτάθλημα, από φέτος τίθεται σε ισχύ ένας «κόφτης» στα χρήματα που διατίθενται.

Μια μεταβατική χρονιά

Τα έσοδα στη Formula 1 για το 2020 δέχθηκαν μεγάλο πλήγμα λόγω πανδημίας, καθώς μειώθηκαν κατά 44%. Υπενθυμίζεται ότι η «αυλαία» του πρωταθλήματος, αντί για τις 15 Μαρτίου στη Μελβούρνη, άνοιξε τελικά στις 5 Ιουλίου στην Αυστρία. Το αρχικό καλεντάρι του πρωταθλήματος περιλάμβανε 22 γκραν πρι, αλλά τελικά πραγματοποιήθηκαν 17 σε 14 πίστες, τα πέντε εκ των οποίων (Μουτζέλο, Νίρμπουργκρινγκ, Πορτιμάο, Ίμολα, Κωνσταντινούπολη) προστέθηκαν… από το παράθυρο.

Ωστόσο, οι άνθρωποι του σπορ κατάφεραν να δώσουν ένα αξιόλογο προϊόν, ενώ για ακόμη μια φορά επιβεβαθιώθηκε η ασφάλεια που έχουν τα σύγχρονα μονοθέσια με το σοβαρό ατύχημα που είχε ο Ρομέν Γκροζάν στον πρώτο γύρο του γκραν πρι στο Μπαχρέιν.

Για φέτος, πολύ σημαντική αλλαγή είναι και η εφαρμογή μιας αναλογικής κλίμακας για τις αεροδυναμικές δοκιμές των μονοθεσίων, η οποία είναι αντιστρόφως ανάλογη με τη θέση τους στη βαθμολογία των κατασκευαστών, σε μια διαφοροποίηση που αποσκοπεί στο να κλείσει η «ψαλίδα» ανάμεσα στις ομάδες. Έτσι, μια ομάδα, η οποία βρέθηκε στις πρώτες θέσεις της κατάταξης το 2020, θα έχει λιγότερο χρόνο στη διάθεσή της για να εξελίξει αεροδυναμικά το μονοθέσιό της για το 2022.

Επίσης, το 2021 τίθενται σε ισχύ κάποιες αλλαγές στους κανονισμούς για την αεροδυναμική των μονοθεσίων. Ακόμη, φέτος θα χρησιμοποιηθούν για τελευταία φορά λάστιχα 13 ιντσών, καθώς το 2022 τα μονοθέσια στη θα φορούν «μυώδη» ελαστικά 18 ιντσών.

Η ευχή των οπαδών της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι το νέο πρωτάθλημα να είναι συναρπαστικό και οι αγώνες να μην έχουν σχέση με τους περισσότερους του 2020, στους οποίους για ακόμη μια φορά οι Mercedes έδειξαν την υπεροχή τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Λιούις Χάμιλτον να πανηγυρίσει τον έβδομο τίτλο της καριέρας του (ισοφάρισε το ρεκόρ του Μίκαελ Σουμάχερ) και να σπάσει το «φράγμα» των περισσότερων νικών.

Στην Aston Martin ο Φέτελ, στη Red Bull o Φερστάπεν, επιστροφή Αλόνσο

Οι αλλαγές σε πρόσωπα είναι αρκετές. Η Ferrari επέλεξε να μην επεκτείνει το συμβόλαιο του Σεμπάστιαν Φέτελ και τη θέση του θα πάρει ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ που έφυγε από τη McLaren, που θα καλύψει το κενό του με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο, ο οποίος για το λόγο αυτό αποχώρησε από τη Renault. Ο Γερμανός τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής θα αναλάβει καθήκοντα στην Aston Martin, που θα είναι η νέα έλευση στο γκριντ όσον αφορά τις ομάδες.

Καινούρια ομάδα (αν και ουσιαστικά αποτελεί συνέχεια της Renault) μπορεί να θεωρηθεί και η Alpine, η οποία αποφάσισε να δώσει ένα από τα δύο μονοθέσιά της στον δις παγκόσμιο πρωταθλητή, Φερνάντο Αλόνσο. Έτσι, ο Ισπανός επιστρέφει μετά από διετή απουσία. Όσον αφορά τον Σέρχιο Πέρες, που βρισκόταν στην ομάδα της Racing Point που εξελίχθηκε σε Aston Martin, πήρε μεταγραφή για τη Red Bull, η οποία άφησε εκτός δυάδας τον Ταϊλανδό Άλεξ Άλμπον.

Στο μεταξύ, οι Ρομέν Γκροζάν και Κέβιν Μάγκνουσεν αποτελούν παρελθόν από τη Haas, οι άνθρωποι της οποίας αποφάσισαν να εμπιστευθούν δύο πρωτοεμφανιζόμενους, τον Ρώσο Νικίτα Μαζέπιν και τον Γερμανό Μικ Σουμάχερ, γιο του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή και θρύλου της F1, Μίκαελ. Τέλος, η AlphaTauri επέλεξε να αντικαταστήσει τον Ρώσο Ντανιίλ Κβιάτ με τον Ιάπωνα Γιούκι Τσουνόντα, ο τρίτος που έρχεται από τη Formula 2.

Αλλαγές στο καλεντάρι, έρχεται η «τορπίλη» της Τζέντα

Το καλεντάρι του 2021 περιλαμβάνει τον αριθμό-ρεκόρ των 23 αγώνων, ενώ σε σχέση με πέρυσι «κόπηκαν» τα γκραν πρι σε Κίνα και Βιετνάμ. Τη θέση τους πήραν οι αγώνες στην Ίμολα και στην Πορτογαλία, που… επιστρατεύτηκαν πέρσι λόγω κορονοϊού για να σώσουν την παρτίδα.

Επίσης, το γκραν πρι της Αυστραλίας, με το οποίο παραδοσιακά άνοιγε η αυλαία του παγκοσμίου πρωταθλήματος τα τελευταία χρόνια, μετατέθηκε για τον Νοέμβριο, με αποτέλεσμα ο πρώτος αγώνας για το 2021 να διεξαχθεί στο Μπαχρέιν, εκεί όπου πραγματοποιήθηκαν φέτος και οι δοκιμές ενόψει της νέας σεζόν.

Στο πρόγραμμα μπαίνει και η νέα πίστα στην Τζέντα, της Σαουδικής Αραβίας, στην οποία έχει προγραμματιστεί να γίνει το 22ο και προτελευταίο γκραν πρι του 2021, ένας προορισμός που η Formula 1 επισκέπτεται για πρώτη φορά στην ιστορία της. Ο αγώνας θα γίνει στους δρόμους της πόλης, όπως συμβαίνει στο Μονακό, αλλά το σιρκουί θα είναι μήκους 6.175 χιλιομέτρων και θα είναι μια πάρα πολύ γρήγορη διαδρομή.