Να αναπτύξουν γρηγορότερα την αυτόνομη οδήγηση προτρέπει τις εταιρείες η Κίνα, στην προσπάθειά της να αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια και να δημιουργήσει υψηλότερα στάνταρ στα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν, καθορίζοντας  νέα υψηλότερα στάνταρ για την ποιότητα του αέρα στο εσωτερικό των αυτοκινήτων.

Η αυτόνομη οδήγηση εξασφαλίζει την κίνηση του αυτοκινήτου χωρίς την παρέμβαση του οδηγού και θεωρείται η πιο αποτελεσματική πρόταση για την μείωση των ατυχημάτων.

Η WeRide, μια κινεζική εταιρεία που ειδικεύεται στην εξέλιξη της αυτόνομης κίνησης οχημάτων, ανακοίνωσε ότι είναι η πρώτη εταιρεία που ξεκίνησε τις δοκιμές οχημάτων χωρίς οδηγό στην Κίνα, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ.

Στην Κίνα, επιταχύνεται η ανάπτυξη αυτόνομων τεχνολογιών και οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε αυτό τον κλάδο αξιοποιούν τις δυνατότητες που έχουν, για να κερδίσουν μερίδιο από τη νέα πίτα που θα δημιουργηθεί στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

Η WeRide, με την υποστήριξη των αυτοκινητοβιομηχανιών Nissan, Renault και Mitsubishi, δήλωσε ότι ξεκίνησε δοκιμές πριν λίγες ημέρες σε ανοιχτούς δρόμους σε μια καθορισμένη περιοχή της πόλης Γκουάνγκτζου, μετά τη λήψη της σχετικής άδειας από τις αρχές.

Στην Κίνα, εταιρείες όπως η Pony.ai που υποστηρίζεται από την Toyota, η Baidu Inc και η Didi Chuxing δοκιμάζουν επίσης αυτόνομα αυτοκίνητα, αλλά όλες έχουν επιλέξει οι δοκιμές να γίνονται με την παρουσία ενός είτε δυο οδηγών για ασφάλεια σε κάθε όχημα.

Οι ειδικευμένοι οδηγοί που γνωρίζουν και την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης είναι σε ετοιμότητα για να παρέμβουν αν το σύστημα αυτόνομης οδήγησης δεν ανταποκριθεί στις έκτακτες καταστάσεις που μπορεί να εμφανιστούν στη διαδρομή καθώς και να ελέγχουν συνεχώς αν το όχημα κινείται με βάση τον αρχικό προγραμματισμό.

Η WeRide ανακοίνωσε ότι θα χρησιμοποιήσει ένα απομακρυσμένο κέντρο για να πάρει τον έλεγχο των οχημάτων εάν χρειαστεί.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Alphabet Inc Waymo δοκιμάζει επιβατικά οχήματα χωρίς οδηγό ασφαλείας. Η Nuro, μια άλλη εταιρεία, επιτρέπεται να δοκιμάζει οχήματα παράδοσης χωρίς οδηγό σε μικρή απόσταση στην Καλιφόρνια.

Η WeRide ακολουθεί αυτόνομο επίπεδο 4, στο οποίο το αυτοκίνητο μπορεί να χειριστεί όλες τις πτυχές της οδήγησης στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.

Αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των Waymo, Tesla Inc και Uber Technologies, επενδύουν δισεκατομμύρια στον κλάδο αυτόνομης οδήγησης.

Ωστόσο, οι αναλυτές της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσαν ότι θα χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα για να ολοκληρωθεί η εξέλιξη αυτής της τεχνολογίας και το κοινό να εμπιστευτεί τα αυτόνομα οχήματα, αναφέρει το Reuters.

Αέρας: Κανονισμοί για την προστασία της υγείας οδηγών κι επιβατών

Εξάλλου, η Κίνα επανεξετάζει τους υποχρεωτικούς κανονισμούς για την ποιότητα του αέρα στο αυτοκίνητο για την προστασία της υγείας των οδηγών και των υπόλοιπων επιβατών. Αυτή η κίνηση ίσως να αυξήσει το κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που εισάγουν οχήματα από αγορές χωρίς τέτοιους κανόνες, αναφέρει το Reuters.

Νέοι κανόνες για την ποιότητα του αέρα στο αυτοκίνητο στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο πιθανότατα θα προκαλέσουν και πονοκέφαλο και για τους προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων, καθώς θα πρέπει να τροποποιήσουν τα προϊόντα τους για να ικανοποιήσουν τις νέες απαιτήσεις.

Η δοκιμή θα γίνεται μέσα στο αυτοκίνητο και αφού οι πόρτες είναι κλειστές για αρκετές ώρες. Οι επιστήμονες που έχουν αναλάβει τους ελέγχους, θα εξετάζουν το επίπεδο των μολυσματικών ουσιών, συμπεριλαμβανομένης της φορμαλδεΰδης και του βενζολίου.

Επίσης, στις προθέσεις της Κίνας είναι να εξετάζονται τα επίπεδα ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα και τα αυτοκίνητα βενζίνης χρησιμοποιούν περισσότερες ηλεκτρονικές συσκευές.

Ορισμένοι οδηγοί έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για την ακτινοβολία από αυτές τις ηλεκτρονικές συσκευές, αλλά ένας αξιωματούχος της China Association of Automobile Manufacturers δήλωσε πέρυσι ότι αυτή η ακτινοβολία δεν θα βλάψει την ανθρώπινη υγεία.

Η Κίνα επιτρέπει επί του παρόντος σε παγκόσμιες μάρκες να πωλούν αυτοκίνητα χωρίς τοπική πιστοποίηση για πρότυπα ποιότητας αέρα εντός του αυτοκινήτου.

(φωτογραφία αρχείου)