Χειμώνας έρχεται και είναι μια κατάσταση που μπορεί να παρουσιαστεί στον αμύητο οδηγό εντελώς ξαφνικά.

Το ρεύμα φούσκωσε και εσύ πρέπει να το διασχίσεις πάση θυσία. Πώς γίνεται όμως σωστά η διαδικασία για να ελαχιστοποιηθούν τα απρόοπτα;

Τις πληροφορίες μας δίνουν τα ελαστικά BFGoodrich, που έχουν στο ενεργητικό τους πάνω από 200 τίτλους σε ράλι εκτός δρόμου, σαν τα Baja 1000 και Dakar.

Πριν μπούμε λοιπόν στο ρέμα, κατεβαίνουμε για να εκτιμήσουμε την κατάσταση, ελέγχοντας το τερέν, βρίσκοντας το καλύτερο μονοπάτι και αφαιρώντας ξύλα και μεγάλες πέτρες, αν είναι δυνατόν. Αν μάλιστα υπάρχει η δυνατότητα, καλό είναι να ξεφουσκώσουμε και λίγο τα λάστιχα, 1,5 ατμόσφαιρα.

Ο κανόνας λέει πως δεν μπαίνουμε σε ορμητικά ρεύματα ή νερό ψηλότερο από την εισαγωγή αέρα, την οποία συναντάμε συνήθως στο ύψος του μπροστινού προφυλακτήρα. Και επιλέγουμε εκείνο το σημείο που το νερό κινείται με όσο το δυνατόν αργότερη ροή.

Όταν ξεκινήσουμε, μπαίνουμε στο ρέμα υπό γωνία, ώστε να μειώσουμε την πίεση που θα δεχτούμε από το νερό. Και μπαίνουμε μεν μαλακά, αλλά με αρκετή ταχύτητα ώστε να σχηματιστεί κυματισμός. Ένας κυματισμός που σπρώχνει το νερό προς τα εμπρός δημιουργώντας έτσι μια χαμηλότερη στάθμη νερού μπροστά στο αμάξι. Και συνεχίζουμε πάντα με σταθερή ταχύτητα.

Αν η μηχανή σβήσει μέσα στο νερό, δεν πρέπει να τη βάλουμε ξανά σε λειτουργία, καθώς υπάρχει κίνδυνος να ρουφήξει νερό ο κινητήρας. Σε αυτή την περίπτωση η ρυμούλκηση είναι επιβεβλημένη, πάντα με σβηστή τη μηχανή…