Η Nissan και η NTT Docomo INC, δοκιμάζουν σε κινούμενο όχημα, την τεχνολογία Invisible-to-Visible, χρησιμοποιώντας την συνδεσιμότητα πέμπτης γενιάς κινητής επικοινωνίας.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία, αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στην έκθεση CES του Λας Βέγκας τον Ιανουάριο και δοκιμάστηκε  στο Grandrive,  το πεδίο δοκιμών της Nissan στην Yokosuka της Ιαπωνίας.

Το Invisible-to-Visible, ή εν συντομία το I2V, είναι μια μελλοντική τεχνολογία του Nissan Intelligent Mobility που συνδυάζει τον πραγματικό και τον εικονικό κόσμο. Το I2V έρχεται για  να υποστηρίξει τους οδηγούς,  συγκεντρώνοντας πληροφορίες από αισθητήρες έξω και μέσα από το όχημα, σε συνδυασμό με δεδομένα από το «σύννεφο» (cloud). Αυτό επιτρέπει στο σύστημα όχι μόνο να παρακολουθεί το άμεσο περιβάλλον του αυτοκινήτου, αλλά και να αντιλαμβάνεται  τι είναι μπροστά,  ακόμα και να δείχνει τι βρίσκεται πίσω από ένα κτίριο ή γύρω από μια γωνία. Για να καταστεί η οδήγηση πιο ευχάριστη, η καθοδήγηση προσφέρεται με έναν διαδραστικό, ανθρώπινο τρόπο, μέσω των «avatars» που εμφανίζονται εντός του αυτοκινήτου.

Το I2V τροφοδοτείται από την τεχνολογία Omni-Sensing, η οποία λειτουργεί ως κόμβος, συγκεντρώνοντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από το περιβάλλον κυκλοφορίας, έξω και μέσα από το όχημα. Η τεχνολογία SAM (Seamless Autonomous Mobility) αναλύει το οδικό περιβάλλον, μέσω σχετικών πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο και το ημιαυτόνομο σύστημα υποστήριξης οδηγού ProPILOT, παρέχει πληροφορίες σχετικά με το περιβάλλον γύρω από το αυτοκίνητο.

Η τεχνολογία χαρτογραφεί  ένα εικονικό χώρο 360 μοιρών γύρω από το αυτοκίνητο, παρέχοντας πληροφορίες  για θέματα  όπως οι  κυκλοφοριακές συνθήκες , η ορατότητα, η  σήμανση ή παρακείμενους  πεζούς. Μπορεί επίσης να παρακολουθεί τους επιβάτες εντός του  οχήματος,  χρησιμοποιώντας αισθητήρες στην καμπίνα, προκειμένου να προβλέψει καλύτερα πότε μπορεί να χρειαστούν βοήθεια για να βρουν κάτι, ή για να κάνουν μια στάση για ξεκούραση, ώστε να παραμείνουν σε εγρήγορση.

Το I2V μπορεί επίσης να συνδέσει τους οδηγούς και τους επιβάτες με άλλους  ανθρώπους, μέσω του εικονικού κόσμου του Metaverse. Αυτό δίνει τη δυνατότητα σε μια οικογένεια, σε φίλους και συνεργάτες,  να “εμφανίζονται” μέσα στο αυτοκίνητο ως τρισδιάστατα  είδωλα σε περιβάλλον augmented –reality, για την παροχή βοήθειας ή  συντροφιάς.

Στο πεδίο των δοκιμών, οι εταιρείες χρησιμοποιούν τη συνδεσιμότητα κινητής 5G υψηλών ταχυτήτων, μεγάλης χωρητικότητας και υψηλής συχνότητας,  για την ασύρματη μετάδοση δεδομένων avatar στο όχημα δοκιμής, όπως και προβολής εικόνας μέσα από το όχημα, σε πραγματικό χρόνο. Το όχημα δοκιμής βασίζεται στο  Nissan NV350.

Οι εταιρείες θα αξιολογήσουν τον τρόπο με τον οποίο οι επιβάτες στο αυτοκίνητο αλλά  και αυτοί που “εκπροσωπούνται” μέσω των avatars, αντιλαμβάνονται την παρουσία τους, μέσω του λειτουργικού συστήματος.  Θα αξιολογηθεί επίσης η χρηστικότητα των διαδραστικών δυνατοτήτων επικοινωνίας του I2V.

Οι δυο εταιρίες σχεδιάζουν να συνεχίσουν τις κοινές δοκιμές και την έρευνα σχετικά με την τεχνολογία I2V και τις εφαρμογές της, με γνώμονα την προσφορά  νέων εμπειριών με συνδεδεμένα αυτοκίνητα για τους πελάτες τους, στο μέλλον.

Νίκος Τσάδαρης