Ο Sandro Cortese σφράγισε με το όνομά του τον πρώτο τίτλο της κατηγορίας Moto3 στην Ιστορία των GP. Έγινε και ο πρώτος που κατάφερε να εξασφαλίσει τίτλο για το παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2012.

Ο Γερμανός το έκανε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο: επικρατώντας μετά από σκληρή μάχη του συναθλητή του στην ομάδα (KTM Red Bull) Zulfahmi Khairuddin και του Jonas Folger (Aspar). Θα του αρκούσε η 3η θέση για να χριστεί πρωταθλητής, αλλά όταν ο Cortese διέκρινε την ευκαιρία να περάσει πρώτος στον τελευταίο γύρο, την άρπαξε.

Μέχρι τότε είχε οδηγήσει σχετικά ήρεμα και ελεγχόμενα. Ξεκίνησε καλά και βρέθηκε εξαρχής ανάμεσα στους πρωτοπόρους, όταν επικεφαλής ήταν ο Folger. Μέσα σε 2 γύρους μπροστά είχαν μείνει 4 αναβάτες με το Folger άνετα πρώτο, τον Khairuddin πίσω του, τον Cortese 3ο και τον Salom τελευταίο της τετράδας.

Ο Salom ήταν ο μόνος που μπορούσε να στερήσει -υπό πολύ ειδικές συνθήκες- τον τίτλο από τον Cortese. Το μόνο που είχε να κάνει ο Sandro για να εξασφαλίσει τον τίτλο, ήταν να τερματίσει μία θέση πίσω από τον Salom.

Σίγουρα ο Salom δεν έδειχνε διατεθειμένος να βολέψει το Γερμανό, και πίεσε πολύ για να πάρει την 2η θέση από τον Khairuddin ώστε μετά να κυνηγήσει τον Folger. Είχε όμως ήδη πιέσει πολύ και τα λάστιχά του, έχοντας κάνει υπερπροσπάθεια να φτάσει τους πρώτους, καθώς ξεκίνησε από τη 10η θέση.

Λίγο μετά τα μισά του αγώνα το μπροστινό του είχε κουραστεί και τον προειδοποίησε με μερικές δύσκολες στιγμές. Ο Salom έχασε χρόνο και αναγκάστηκε να μείνει πίσω από τους πρωτοπόρους, πέφτοντας στα νύχια των Alex Rins και Miguel Oliveira, κάπου ένα δευτερόλεπτο πιο πίσω.

Έχοντας ξεφορτωθεί τον κύριο ανταγωνιστή του, ο Cortese έπρεπε μόνον να τερματίσει για να εξασφαλίσει τον τίτλο.

Με την υποχώρηση του Salom, το μόνο ζήτημα που έμενε να ξεκαθαρίσει ήταν ποιος θα κέρδιζε τον αγώνα. Ο Khairuddin άρχισε να πιέζει τον Jonas Folger, και καθώς οι πρώτες σταγόνες του επερχόμενου «κατακλυσμού» άγγιζαν την καυτή άσφαλτο ο Khairuddin αποφάσισε να επιτεθεί. Ο Μαλαισιανός πέρασε μπροστά στην τελευταία στροφή του 11ου γύρου, κάτω από ουρανομήκεις ζητωκραυγές των θεατών.

Για τους επόμενους λίγους γύρους ο Folger προσπάθησε να τον ξαναπεράσει αλλά τελικά ξέχασε την πρώτη θέση όταν αντιμετώπισε την επίθεση του Cortese. Στον 14ο γύρο παράδωσε τη 2η θέση του και υποχώρησε στην 3η.

Με τον Khairuddin πρώτο, τα πράγματα έδειχναν να παίρνουν μια σειρά και έμοιαζε πιθανό να δούμε την πρώτη νίκη Μαλαίσιου αναβάτη στην ιστορία των GP.

Τελικά ο Cortese αποδείχτηκε λίγο ταχύτερος του συναθλητή του στην Ομάδα Ajo. Περίμενε υπομονετικά και έκανε την επίθεσή του στον τελευταίο γύρο, πιέζοντας τον Khairuddin στο τελευταίο τρίτο της πίστας.

Ο Μαλαίσιος προσπάθησε να κρατηθεί όμως έχασε λίγο τη γραμμή του στην Κ14 και ο Cortese άδραξε αμέσως την ευκαιρία και πέρασε μπροστά. Ο Khairuddin έβγαλε και πάλι μύτη στην ευθεία, όμως Cortese κράτησε την εσωτερική της τελευταίας στροφής και πέρασε οριακά πρώτος την γραμμή του τερματισμού.

Ο Sandro Cortese θα πάει στον επόμενο αγώνα τα Αυστραλίας με το στέμμα του πρωταθλητή της Moto3 και θα μπορέσει να οδηγήσει χωρίς άγχος στους τελευταίους δύο αγώνες της χρονιάς. Κέρδισε τον τίτλο όπως ήλπιζε ότι μπορεί αλλά και όπως αρμόζει: με μία πειστική νίκη.

Αποτελέσματα

Θέση Αριθμός Αναβάτης Κατασκευαστής Χρόνος

1 11 Sandro CORTESE KTM 40’54.123
2 63 Zulfahmi KHAIRUDDIN KTM 40’54.151 0.028
3 94 Jonas FOLGER KALEX KTM 40’54.370 0.247
4 39 Luis SALOM KALEX KTM 41’02.626 8.503
5 44 Miguel OLIVEIRA SUTER HONDA 41’02.797 8.674
6 52 Danny KENT KTM 41’03.458 9.335
7 42 Alex RINS SUTER HONDA 41’13.096 18.973
8 7 Efren VAZQUEZ FTR HONDA 41’19.542 25.419
9 31 Niklas KTM 41’24.837 30.714
10 26 Adrian MARTIN FTR HONDA 41’24.886 30.763
11 61 Arthur SISSIS KTM 41’25.009 30.886
12 41 Brad BINDER KALEX KTM 41’25.142 31.019
13 8 Jack MILLER HONDA 41’25.348 31.225
14 12 Alex MARQUEZ SUTER HONDA 41’25.436 31.313
15 27 Niccolò ANTONELLI FTR HONDA 41’25.772 31.649
16 84 Jakub KORNFEIL FTR HONDA 41’25.838 31.715
17 19 Alessandro TONUCCI FTR HONDA 41’25.913 31.790
18 23 Alberto MONCAYO FTR HONDA 41’26.270 32.147
19 32 Isaac VIÑALES FTR HONDA 41’33.487 39.364
20 5 Romano FENATI FTR HONDA 41’39.947 45.824
21 89 Alan TECHER TSR HONDA 41’40.745 46.622
22 17 John McPHEE HONDA 41’40.795 46.672
23 9 Toni FINSTERBUSCH HONDA 41’40.913 46.790
24 29 Luca AMATO KALEX KTM 42’03.209 1’09.086
25 28 Josep RODRIGUEZ FGR HONDA 42’09.857 1’15.734
26 30 Giulian PEDONE SUTER HONDA 42’27.840 1’33.717
27 51 Kenta FUJII TSR HONDA 42’27.934 1’33.811
28 80 Armando PONTONE IODA 42’48.237 1’54.114
Not Classified
99 Danny WEBB MAHINDRA 19’36.752 10 laps
96 Louis ROSSI FTR HONDA 11’24.542 13 laps
20 Riccardo MORETTI MAHINDRA 2’30.073 17 laps