«Βάσει των εκτιμήσεων του Rossi, στον επόμενο αγώνα του Misano θα κατεβάσουμε νέο πλαίσιο και ψαλίδι», δήλωσε ο Philippo Preziosi μετά το τέλος της διήμερης δοκιμής στην πίστα Misano World Circuit Marco Simoncelli.

Εκεί ο Valentino Rossi συμπλήρωσε 80 γύρους, προκειμένου να εκτιμήσει σωστά τα νέα μέρη που έφερε η Ducati Corse.

Ήταν σκληρή δουλειά για τον 33χρονο, καθώς ο Hayden που κανονικά θα τη μοιραζόταν μαζί του, αναρρώνει ακόμα από την άσχημη πτώση στην Ινδιανάπολη. Ο Αμερικανός βρίσκεται ακόμα στην πατρίδα του, αλλά προβλέπεται να συμμετάσχει στον επόμενο αγώνα MotoGP του San Marino, στις 16 Σεπτεμβρίου.

Δεν έγινε γνωστό το χρονολόγιο του πολυπρωταθλητή, όμως ακούγεται κάτι για 1’34″6 με τα νέα ουσιαστικά αδοκίμαστα ανταλλακτικά. Το ρεκόρ γύρου του Stoner από πέρυσι είναι 1’33.138 και το ρεκόρ πίστας του Lorenzo 1’33.906, επίσης από πέρσι.

Κατά τη διάρκεια της διήμερης δοκιμής ο κόσμος μπορούσε να παρακολουθήσει την προσπάθεια της Ducati και του Rossi, με εισιτήριο 5 ευρώ. Παλιότερα τέτοια event είχαν συνήθως δωρεάν είσοδο.

Καθήκον του Valentino ήταν να δοκιμάσει ένα αναβαθμισμένο πλαίσιο και ψαλίδι, δουλειά που έπρεπε να έχει γίνει στις προηγούμενες δοκιμές της εταιρείας στο Mugello, στις 15 Ιουλίου.

Όμως τότε μια βλάβη στην κεντρική ηλεκτρονική μονάδα είχε προκαλέσει την πτώση του Rossi. Ανήμπορη να βρει την αιτία, η Ducati αναγκάστηκε να εγκαταλείψει εκείνη τη δοκιμή.

Το νέο πλαίσιο και το ψαλίδι που έτυχαν της έγκρισης του Rossi, θα φορεθούν στη GP12 στο GP του San Marino, που διεξάγεται στην πίστα Misano World Circuit Marco Simoncelli. Δήλωσε μετά το τέλος της δοκιμής ο VR:

«Τις δύο αυτές μέρες δοκιμάσαμε συστηματικά το νέο πλαίσιο και πήραμε πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα, αν και πρέπει να επιβεβαιωθούν από την ανάλυση των στοιχείων σε σχέση με τις προηγούμενες δοκιμές».

«Επίσης δοκιμάσαμε ένα νέο σετάρισμα της μοτοσυκλέτας, προκειμένου να περιορίσουμε το πρόβλημα της μειωμένης πρόσφυσης που παρουσιάζουν τα λάστιχα μετά από λίγους γύρους στον αγώνα. Και στην περίπτωση αυτή έχουμε κάποιες μάλλον καλές ιδέες που όμως πρέπει να εκτιμηθούν μέσα σε έναν αγώνα».

Στο μεταξύ ο Nicky Hayden που παραμένει στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι η ανάρρωσή του προχωράει σύμφωνα με το ιατρικό χρονοδιάγραμμα. Να τι είπε ο Αμερικανός: «Είναι πολύ σκληρό να μένεις ακίνητος και να βλέπεις τους άλλους να αγωνίζονται, κι είναι δύσκολο να δεχτείς άλλοι μπορούν να οδηγήσουν και να αποφασίσουν για πράγματα που ίσως αποδειχτούν κρίσιμα φέτος. Κατά τα άλλα όμως, όλα καλά. Τα κόκκαλα δεν έχουν δέσει βέβαια σε δέκα μέρες, αλλά το πρήξιμο έχει υποχωρήσει και το κεφάλι είναι πολύ καλύτερα. Όλα πάνε κατ’ ευχήν και δεν βλέπω την ώρα να ανέβω πάλι στη μοτοσυκλέτα».

«Τις δύο αυτές μέρες με το Valentino, επικεντρωθήκαμε στη δοκιμή του νέου πλαισίου», δήλωσε ο Filippo Preziosi. «Με βάση τα δεδομένα που πήραμε, θα το χρησιμοποιήσουμε ήδη στον επόμενο αγώνα μαζί με το νέο ψαλίδι. Στο μεταξύ πάντως το αγωνιστικό τμήμα θα συνεχίσει να δουλεύει σύμφωνα με το πλάνο εξέλιξης που καθορίσαμε στη διάρκεια των δοκιμών στην Aragon, τον περασμένο Ιούνιο. Στο υπόλοιπο της σεζόν η ομάδα δοκιμών μας θα έχει την ευκαιρία να υποβάλλει σε τεστ τα νέα μέρη που ήδη κατασκευάζονται».

Ο Rossi αλλά και η Ducati έχουν περιέλθει σε μια παράξενη κατάσταση. Ο Ιταλός που φεύγει στο τέλος της σεζόν, είναι ο μόνος που μπορεί τώρα να εκτιμήσει και καθορίσει την εξελικτική πορεία της GP12, την οποία όμως του χρόνου θα οδηγούν οι Dovizioso και Hayden, ενώ ο ίδιος θα οδηγεί για τη Yamaha.

Όχι κι ό,τι καλύτερο για τη Ducati, καθώς ό,τι σχεδιάζει τώρα, δυνητικά θα μπορούσε να μεταφερθεί στα αυτιά των μηχανικών της Yamaha. Ταυτόχρονα βελτιώνει τη μοτοσυκλέτα ενός αυριανού ανταγωνιστή του…

Όμως είναι τόσο δύσκολη η θέση των Ιταλών που δεν έχουν καμία εναλλακτική. Το πιο λογικό θα ήταν τη δοκιμή να κατευθύνει πλέον ο «παραμένων» Hayden, αλλά ο Αμερικανός δεν είναι ακόμη σε θέση να οδηγήσει.

Και τελικά, για να λέμε την αλήθεια, όπως έχει τώρα η κατάσταση, είναι ελάχιστα αυτά που μπορεί να γνωρίζει η Ducati για πλαίσιο/αναρτήσεις και να διαφεύγουν της Yamaha.

Οι Rossi και Hayden βρίσκονται στην 8η και 9η θέση της βαθμολογίας φέτος, ενώ απομένουν ακόμα 6 αγώνες.

Οι Yamaha και Honda, που δοκίμασαν νέα ανταλλακτικά αλλά και τις μοτοσυκλέτες του 2013 στο Brno (την επομένη του αγώνα), έχουν προγραμματίσει ένα ακόμα διήμερο δοκιμών στην Aragon, στις 4 και 5 Σεπτεμβρίου.