Αντιδράσεις για την επανεξέταση για δίπλωμα στους άνω των 74 ετών

Οι θέσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών: Αυθαίρετη η παραδοχή ότι οι ηλικιωμένοι είναι επικίνδυνοι οδηγοί


AUTO
8:23
15/09/2018
Αντιδράσεις για την επανεξέταση για δίπλωμα στους άνω των 74 ετών
40
loading

«ΝΑΙ στην επικαιροποίηση και την αξιολόγηση οδηγητικής επάρκειας! ΟΧΙ σε εξετάσεις με τις προδιαγραφές της υ.α.50984/7947/2013,  οι οποίες δεν μπορούν να συνεισφέρουν τίποτα στην επάρκεια ενός ηλικιωμένου οδηγού.

Με ανάμεικτα συναισθήματα πληροφορηθήκαμε την διαδικασία ανανέωσης διπλώματος οδήγησης για τους άνω των 74 χρονών οδηγούς.

Θεωρούμε ότι η διαδικασία που επιλέχτηκε είναι πρόχειρη, είναι ήδη απαξιωμένη από την κοινωνία και βρίσκεται σε διαδικασία απόσυρσης,  ενώ δεν μπορεί να δώσει πειστικά αποτελέσματα.

Ξεκινώντας από μια αυθαίρετη παραδοχή ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί είναι πιο επικίνδυνοι, σε αντίθεση με τα  στατιστικά δεδομένα και τις έρευνες, υποβάλλονται σε εξέταση προσόντων και συμπεριφοράς αρχικής χορήγησης.

Νομίζουμε ότι η ελευθερία κίνησης και η κινητικότητα ως σημείο αναφοράς, αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για την ανθρώπινη ευεξία, διαμορφώνουν το προσδόκιμο ζωής και ως εκ τούτου πρέπει να προσεγγίσουμε το θέμα με εντελώς διαφορετική οπτική, εφόσον αναλύσουμε τις πραγματικές ανάγκες των ηλικιωμένων οδηγών.

Θεωρούμε ότι η Διεπιστημονική θεώρηση του θέματος και η διαμόρφωση σύγχρονων πρωτοκόλλων εκτίμησης της ικανότητας οδήγησης των ηλικιωμένων, καθώς και των ατόμων με ειδικές παθήσεις, σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης θα μπορέσει να δώσει απάντηση στο παραπάνω ζήτημα!

Πιστεύουμε ότι η πρόταση του συλλόγου μας, στην οποία περιγράφεται η διαδικασία θεσμοθέτησης του Διπλώματος Κινητικότητας και η δια βίου κατάρτιση για κάθε ομάδα τακτικών οδηγών, μπορεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για μια ολιστική λύση στην πιστοποίηση της επάρκειας ενός οδηγού καθόλη την διάρκεια της συμμετοχής του στην ΚτΚ.

Επικουρικά θα μπορούσε να αποσυμφορηθεί η διαμορφωμένη κατάσταση, με επαναληπτικά μαθήματα από ΚΕ.Θ.Ε.Υ.Ο. τα οποία θα εξελιχθούν σε Κέντρα Εκπαίδευσης Κινητικότητας, που θα περιλαμβάνουν:

- Επικαιροποίηση κανόνων κυκλοφορίας και

- Αξιολόγηση αντιληπτικοκινητικών δεξιοτήτων.

Με την ολοκλήρωση της παραπάνω διαδικασίας, θα χορηγείται πιστοποιητικό επιτυχίας και μαζί με τις ιατρικές εξετάσεις θα ανανεώνεται το δίπλωμά τους.

Επίσης, θεωρούμε ότι στις εποχές ένδειας και οικονομικής κρίσης που ζούμε, η δια βίου μάθηση και οι επιμέρους αξιολογήσεις των χρηστών του δρόμου, ΔΕΝ πρέπει να αποτελούν μια ακόμα οικονομική επιβάρυνση για τους ηλικιωμένους, αλλά  να  χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Εκπαίδευσης Κινητικότητας.

Τέλος,  θεωρούμε επιβεβλημένη την μη εφαρμογή της συμπλήρωση και τροποποίηση της υπ’ αριθμ. πρωτ. 50984/7947/22-11-2013 (Β΄3056) υπουργικής απόφασης και καλούμε τον υπουργό να ξεκινήσει μια διαβούλευση, σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο,  με τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο που αφενός θα διασφαλίζει με τον πιο σύγχρονο τρόπο την ικανότητα οδήγησης για τους ηλικιωμένους και αφετέρου, δεν θα φέρνει την κοινωνία αντιμέτωπη με τετελεσμένα και οικονομικές επιβαρύνσεις».

Νίκος Τσάδαρης

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

40
σχόλια
  1. avatar Χρηστος κα

    Λοιπον...οσοι ειστε καθε μερα στους δρομους ας μου πει ενας οτι οι ηλικιωμενοι δεν ειναι επικινδυνοι.Τα τελευταια 25 χρονια οδηγω καθημερινα μηχανη.Ειχα 2 σοβαρα ατυχηματα και στα 2 εμπλεκονταν ηλικιωμενοι.Συν οτι στο συνολο το 90% που εχω γλυτωσει καταστασεις στο δρομο ηταν ολοι ηλικιωμενοι οδηγοι.Εκτος αυτου στο συνολο τους ειναι αγενεις στο δρομο δεν εχουν οδηγικη παιδεια,και δυστηχως αρκετοι δε βλεπουν κιολας.Οποτε ναι ειναι επικινδυνοι περισσοτερο απο ολους.Φυσικα και να γινει επανεξεταση τους και ολα τα υπολοιπα οπως το πως θα πανε στο γιατρο και μπλα μπλα μπλα τα ακουω βερεσε.Οι επικινδυνοι πρεπει να αποσυρθουν.Οποιος κανει χλμ καθημερινα στους δρομους καταλαβαινει τι λεω.

  2. avatar νικος αλ

    ολα αυτα ειναι [...] ,ας βαλουν παντου καμερες για ελεγχο κυκλοφοριας
    και υστερα ψαχνουν να βρουνε, πορτες ,παραθυρα νομους κλπ.

  3. avatar Βασίλειος ο Β’

    Καλό θα ήταν να απαγορευτεί και στις γυναίκες η οδήγηση.

  4. avatar Σε πια Ευρωπαϊκη χωρα

    τα διαβατηρια πχ εχουν ισχυ 5 χρονια (οπως στην Ελλαδα) και οχι 10? Σε ποια ευρωπαϊκη χωρα για ανανεωση διπλωματος οδηγησης χρειαζονται 120 ευρω (χωρις τα τυχον εξοδα σε Σχολη οδηγων)?

  5. avatar Sama

    Το πρόβλημα δεν είναι αν οδηγούν ή όχι σωστά οι ηλικιωμενοι. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι νομίζουν ότι είναι ο Νίκι Λαουντα!

  6. avatar β.γ.

    ποτε δεν καταλαβα γιατι μπορει καποιος να οδηγει απο τα 18, αλλα για να γινει προεδρος της δημοκρατιας πρεπει να εχει κλεισει τα 40 !

  7. avatar Πλακα μου κανεις

    Εκτος εξαιρεσεων με 20χιλ την ωρα πανε!Απορω τι το θελουν το αυτοκινητο !

  8. avatar Ruff

    Βρε κοθωνια, δεν ξερετε τι σας γινεται οι περισσοτεροι. Ο Τασος Μαρκουιζος ειναι 70 χρονων. Υπονοει, μηπως, κανεις απο εσας, οτι ειναι καλυτερος οδηγος απο αυτον??? Ή οτι αυτος δεν ξερει και δεν μπορει να οδηγαει???
    "Αυτα που αυτος εχει ξεχασει μεχρι σημερα στην ζωη του, εσεις δεν θα τα μαθετε ποτε".
    Εγω ειμαι 58. Οποιος θελει. ομως, μπορει να ερθη να του μαθω τι σημαινει οδηγηση και τι σημαινει οδηγηκη παιδεια και ας μην εχω ολες τις γνωσεις του Τασου. Και υπαρχουν πολλοι σαν και μενα εκει εξω. Απλως οι αχρηστοι και ανικανοι τους βλεπουνε σαν εχθρους και οχι σαν δασκαλους να παραδειγματιστουν.

  9. avatar Φτανειιιι

    Δεν ειναι επικινδυνοι ειναι πολύ επικινδυνοι.

  10. avatar Σπυρος Λαυριο

    Εγω πιστευω οτι τα 74 χρονια ειναι παρα πολλα για τα γεροντια. Πρεπει μετα τα 58 ή max τα 60 χρονια να παιρνουν αυστηρες εξετασεις οδηγησης , γιατι ειναι πλεον δημοσιος κινδυνος. . Αρκετα μας κατεστρεψε η γεροντιλα. Τοπο στους νεους..!!

  11. avatar ΚΑΡΒΑΣ

    Ουτε και οι 14 χρονοι ειναι επικυνδινοι οδηγοι.

  12. avatar iasonakos

    δεν περιμενω κατι περισοτερο απο αταλαντους κ επιπολαιους.......το να τολμας να αλλαζεις ..θεματα που αφορουν δομη μιας κοινωνιας θελει ιδιαιτερη προσοχη κ γνωση!!!
    σε λιγο θα βαλουν κ ωραριο κυκλοφοριας στους δρομους για τους ανθρωπους αυτους
    μηπως να επιβαλουν κ μερη συγκεντρωσης για να προφυλαξουν αυτους κ τους γυρω τους!!!
    για αυτο καλα κανω.....κ θα κανω κ χειροτερα,,,,,,,,

  13. avatar ΘΙΘΥςΕ;

    ΟΙ ΦΟΡΟ ΕΙΣΠΡΑΚΤΟΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ , Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ
    ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΧΑΡΑΤΣΩΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΡΜΕΓΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ ΧΑΡΑΤΣΙ ΧΑΡΑΤΣΙ ΧΑΡΑΤΣΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  14. avatar Απο τα 65 το μέτρο

    Κατά τη γνώμη μου το δίπλωμα πρέπει να δίνεται στα 25 και να επανεξετάζεται στα 65.Κατα κανόνα όσοι τρέχουν σαν τρελοί χωρίς να υπακούουν σε κανένα κανόνα είναι κάτω των 25 και όσοι πηγαίνουν σα χελώνες χωρίς να χρησιμοποιούν φλας και αλάρμ (εξίσου επικίνδυνο) είναι άνω των 65.Οσον αφορά το εξωτερικό με το οποίο συγκρίνετε αν εισαι υπαίτιος σε τροχαίο πας μέσα και χάνεις το δίπλωμα,δε βάζεις βύσμα και τη γλιτώσεις,οπότε μη συγκρίνετε ανόμοια πράγματα.Επομένως αυστηρό περιορισμό του διπλώματος χρονικά ή αστυνόμευση και κάμερες παντού με αυστηρή εφαρμογή των νόμων.Ναι,αγαπητοί συμπολίτες.Αν σταματάτε χωρίς αλάρμ και στρίβετε χωρίς φλας είστε εξίσου επικίνδυνοι με τον ηλιθιο που τρέχει με 200 και αλλάζει λωρίδες λες και είναι στο σαλόνι του...

  15. avatar hsshj

    το σωστο ειναι μετα τα 65 να γινονται εξετασεις.Τα 74 ειναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ, ηδη θα εχουν προκαλεσει ατυχηματα ως τοτε.

    1. avatar ασχετος..

      Τα περισσότερα ατυχήματα τα κάνουν σε ηλικία 35-45 ετών.!!Αυτά λένε οι στατιστικές .

    2. avatar Πφφφ…

      Σύνταξη περνούμε στα 67!! Δηλαδή για εργασία είναι μια χαρά αλλά για οδήγηση όχι; Αποφασίστε και όχι ότι σας συμφέρει!

  16. avatar Stateless

    Οι νεαροί είναι κακοί οδηγοί λόγω παιδείας ενώ οι γέροι λόγω ανικανότητας.
    Για παράδειγμα, ο νεαρός θα οδηγήσει αντίθετο ρεύμα σε εθνικό δρόμο γιατί έβαλε στοίχημα ενώ ο παππούς γιατί δεν κατάλαβε.
    Καλά στο παρκάρισμα θα πρέπει να πάρουν τα διπλώματα όλων των γυναικών. Πολλά λάθη που ευτυχώς δεν είναι θανατηφόρα.

  17. avatar Μ.

    Επειδή οι Έλληνες οδηγοί, και κυρίως οι νεότεροι,ενοχλούνται απο αυτόν που προπορεύεται και έχουμε γίνει και πολλοί στους δρόμους, καλα ειναι να βγάλουμε μερικούς απο την κυκλοφορία ´ απόσυρση δλδ!
    Ας μας βρούμε λύση πως αυτοί οι άνθρωποι, που να σημειωθεί δεν κάνουν σοβαρά ατυχηματα θα προμηθευτούν τα τρόφιμα τους, θα πάνε στο φαρμακείο, στον γιατρό κλπ κλπ, ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες περιοχές, χωριά κλπ.
    Θα πρέπει για κάθε ηλικιωμένο που «αποσυρουν» να εξασφαλίσουν συγκοινωνίες της προκοπής και «βοήθεια στο σπίτι» για να μην τους καταδικάσουν σε ακινησία και απομόνωση!
    Ντροπή τους!

  18. avatar mnimwn

    Επειδή δεν ξέχασα να διαβάζω , 50984 /7947/ 22- 11- 13 υ . α. ο Τσίπρας για άλλη μία φορά εφαρμόζει πρόγραμμα προηγουμένων , όπως με τα μνημόνια , τις συνάξεις ,κ.α. με άλλα λόγια έχουμε ανάγκη αλλαγής πολιτικής και όχι προσώπων , δεν αλλάζει ο Μανωλιός αν βάλλει την κάπα του αλλιώς .

  19. avatar Real

    ΤΟ ΠΙΟ ΑΠΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΠΟΥ ΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΝ ΕΠΙΚΥΝΔΙΝΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΤΡΟΧΑΙΑ Η ΑΛΛΗ ΑΡΜΟΔΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΝΑ ΤΟΥΣ ΑΦΑΙΡΕΙ ΤΟ ΔΙΠΛΩΜΑ.ΑΠΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.

  20. avatar Παύλος Λαδοπουλος

    Στην Γερμανία μπορώ να οδηγώ με Γερμανικό δίπλωμα ΕΦ όρους ζωής . Τέλος πια με τα χαράτσια έχετε γίνει ρεζίλι των σκυλιών .

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει