Τι συμβαίνει με την ασφάλιση των αυτοκινήτων που είναι σε ακινησία

Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και η νομοθεσία στην Ελλάδα


AUTO
11:04
06/09/2018
Τι συμβαίνει με την ασφάλιση των αυτοκινήτων που είναι σε ακινησία
9
loading

Νέα δεδομένα στην υποχρέωση ασφάλισης αυτοκινήτων τα οποία είναι σε ακινησία θέτει απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, ωστόσο δεν ισχύουν για την Ελλάδα. Αφορμή στάθηκε ένα τραγικό δυστύχημα που συνέβη στην Πορτογαλία τον Νοέμβριο του 2006.

Το αυτοκίνητο είχε τεθεί σε ακινησία σε ιδιωτικό χώρο λόγω προβλημάτων υγείας της ιδιοκτήτριας και πλέον ήταν ανασφάλιστο. Εν αγνοία της ιδιοκτήτριας ο γιος της πήρε το αυτοκίνητο για μία βόλτα μαζί με δύο φίλους τους.

Το αυτοκίνητο βγήκε από το δρόμο με αποτέλεσμα να σκοτωθούν και οι τρεις νέοι. Το Επικουρικό Κεφάλαιο των ασφαλιστικών εταιρειών της Πορτογαλίας (υπεύθυνο να αποζημιώνει για ατυχήματα από ανασφάλιστα οχήματα) κατέβαλε αποζημίωση στις οικογένειες των δύο επιβατών.

Μετά το ατύχημα το επικουρικό κεφάλαιο της χώρας αποζημίωσε τους παθόντες και στράφηκε δικαστικά κατά της κατόχου για να πληρώσει τα σχετικά ποσά αποζημίωσης.

Αυτή προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και το οποίο αποφάνθηκε πως «όχημα το οποίο δεν έχει αποσυρθεί επισήμως από την κυκλοφορία και είναι σε λειτουργική κατάσταση πρέπει να καλύπτεται από ασφάλιση της αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων, ακόμη και αν ο κύριός του, ο οποίος δεν προτίθεται πλέον να το οδηγήσει, έχει επιλέξει να το σταθμεύσει σε ιδιόκτητο οικόπεδο.

Τα κράτη μέλη μπορούν να προβλέπουν ότι, όταν το πρόσωπο που είχε υποχρέωση ασφαλίσεως της αστικής ευθύνης που προκύπτει από την κυκλοφορία του εμπλακέντος σε ατύχημα οχήματος έχει παραβεί την υποχρέωση αυτή, ο εθνικός οργανισμός αποζημιώσεως μπορεί να στραφεί κατά του προσώπου αυτού, παρότι αυτό δεν υπέχει αστική ευθύνη για το ατύχημα».

Η απόφαση αφορά και την Ελλάδα όμως υπάρχει μια διαφορά για τα αυτοκίνητα που βγαίνουν σε ακινησία. Ο κ. Κώστας Μπερτσιάς, εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας ανέφερε στην ΕΡΤ ότι οι ιδιοκτήτες που θέτουν τα οχήματά τους σε ακινησία καταθέτουν υποχρεωτικά στις εφορίες τις πινακίδες κυκλοφορίας του οχήματος.

Έτσι δεν είναι υποχρεωμένοι να ασφαλίζουν τα οχήματά τους για αστική ευθύνη και βεβαίως δεν μπορούν να τα κυκλοφορούν αφού δεν έχουν πινακίδες.

«Στη χώρα μας υπάρχει νόμος και όσοι έχουν πινακίδα είναι υποχρεωμένοι να έχουν ασφάλεια. Κάποιος που δεν έχει πινακίδες και βγει στο δρόμο έχει ευθύνη. Ο νόμος υποχρεώνει όλους όσοι έχουν πινακίδες να είναι ασφαλισμένοι», ανέφερε και πρόσθεσε ότι δεν βλέπει να αλλάζει κάτι στην Ελλάδα.

Εκούσια ακινησία

Για τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, κατατίθενται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. φορολογίας:

Δήλωση ακινησίας.

Τα στοιχεία κυκλοφορίας (άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας).

Δήλωση του Ν. 1599/1986 ότι η ακινητοποίηση του οχήματος γίνεται σε κλειστό ιδιωτικό χώρο καθώς και τα στοιχεία του ιδιοκτήτη αυτού.

Για τα Επαγγελματικά αυτοκίνητα Ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) οι ακινησίες αυτών γίνονται στις αρμόδιες Νομαρχιακές Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Σε περίπτωση που τα στοιχεία κυκλοφορίας θα υποβληθούν στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. , θα πρέπει αυτά να διαβιβασθούν στις ανωτέρω Υπηρεσίες.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ


ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

9
σχόλια
  1. avatar cpt Alepou

    Ολα στον βωμο του χρηματος για το κερδος των ασφαλιστικων εταιρειων και μονο.
    Συμφωνα με τον νομο και τον ΚΟΚ το οχημα για να ειναι οχημα πρεπει να φερει πινακιδες και αδεια κυκλοφοριας. Απο την στιγμη που η πινακιδες και η αδεια εχουν παραδοθει, το οχημα αποχαρακτηριζεται. Μπορεις να το κανεις κοτετσι να εχεις και φρεσκα αυγουλακια, μπορεις να το κανεις αποθηκη, να το κανεις γλαστρα, να το βαλης στην ταρατσα, στο μπαλκονι σου, στην αυλη σου, και οπου αλλου θελεις (σε ιδιωτικο χωρο) οπως καθε αλλο περιουσιακο στοιχειο που σου ανοικει. Χωρις να δινεις αναφορα σε κανεναν που τα εχεις και γιατι.
    Και κατι αλλο για καποιους εξυπνους: Πως θα ασφαλισεις κατι που δεν εχει πινακιδες και αδεια κυκλοφοριας??????? Και σαν τι θα το ασφαλισεις???
    Σε λιγο θα μας βαλουν πινακιδες και στον κ@λ@ για να ασφαλιζομαστε μην τυχον σκουντικουμε κανενα στον δρομο και του κανουμε ζημια.
    Ειπαμε: αλλο πραγμα ο νομος, αλλο η δικαιιοσυνη.

  2. avatar dekatesera

    Εγω βλεπω οτι εχουμε μαθει να τα μετραμε ολα με τα λεφτα. Αντε για υλικες ζημιες παει στο καλο αλλα για θανατους? Δηλαδη βλεπω οτι το προβλημα ειναι αν ειναΙ σε ακινησια και αν πρεπει να εχει ασφαλεια η οχι. Το να μαθουμε απο νωρις τι ειναι σωστο και τι οχι δεν το λεει κανενας. Το να σκεφτομαστε σωστα πριν πραξουμε για να αποφευγονται τραγικα περιστατικα δεν το λεει κανενας. ΤΟΤΕ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΣΑΝ ΑΤΟΜΑ ΟΠΟΤΕ ΑΜΑ ΧΤΥΠΗΣΩ Α;ΣΧΗΜΑ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ Η ΤΟΝ ΣΚΩΤΩΣΩ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΟΚ ΚΑΙ Ο ΠΟΝΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΑΚΑΡΙΤΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΤΕ ΝΑ ΜΗ ΠΩ. Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΥΕΙ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΜΥΑΛΟ ΕΞΑΤΜΙΖΕΤΑΙ.

    1. avatar Φίλε dekatesera

      Το τι είναι σωστό και τι όχι όλοι το γνωρίζουμε. Για διαφορετικούς λόγους όμως δεν εφαρμόζουμε το σωστό ή εφαρμόζουμε αυτό που θεωρούμε σωστό ανάλογα με την περίσταση. Αν για παράδειγμα είχες το αυτοκίνητό σου ακινητοποιημένο αλλά λειτουργικό και θα έπρεπε επειγόντως να μεταφέρεις το παιδί σου στο νοσοκομείο θα το κινούσες ναι η όχι? Τότε ποιο θα ήταν το σωστό για σένα?
      Ως προς την αστική ευθύνη που αναφέρεσαι, αν κάποιο άτομο προκαλέσει υλική ζημιά ή σωματική βλάβη ή θάνατο σε άλλο άτομο βεβαίως και φέρει ως άτομο την αστική ευθύνη και ενίοτε και την ποινική. Οι ασφαλιστικές εταιρείες όμως αλίμονο αν ασφάλιζαν και άτομα (φυσικά πρόσωπα δηλαδή) για αστική ευθύνη κάθε φορά δηλαδή που θα πλάκωνες κάποιον στο ξύλο να τον αποζημιώνει η ασφαλιστική σου.....η κάθε φορά που τα έσπαγες στο Καραϊσκάκη επειδή έχασε η ομάδα σου το ίδιο...........Σκέψου

  3. avatar Nick Dsp

    Αφού ΔΕΝ ισχύει στην Ελλάδα, για τους λόγους που αναφέρονται στο άρθρο.
    Είναι εγκυκλοπαιδική γνώση για κανένα quiz ή τηλεπαιχνίδι γνώσεων.

  4. avatar ptsampi

    Όποιος κάνει μια βόλτα στην επαρχία θα δει πολλά αυτοκίνητα που έχουν καταθέσει πινακίδες να κυκλοφορούν κανονικά. Ασφάλιση κανονικά για όλα λοιπόν.......

  5. avatar BENJAMIN

    Το αυτοκίνητο που έχει καταθέσει πινακίδες δεν σημαίνει ότι δεν είναι λειτουργικό. Θυμίζω την περίπτωση πρώην πολιτικού που κυκλοφορούσε το σε ακινησία υποτίθεται με κατατεθειμένες πινακίδες πολυτελές τζιπ του με πλαστές πινακίδες . Και ποιος ξέρει πόσα ακόμη τέτοια αυτοκίνητα κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή.

    1. avatar α α

      0.60 ......

    2. avatar ΚΑΡΒΑΣ

      Το αυτοκινητο σταματημενο δεν σημαινει πως μπορει να κινηθει ,πως ειναι πληρως λειτουργικο. Μπορει να ειναι ακινητοποιημενο και να του λειπει ο κινητηρας η και οι ροδες. Το αξιοπιστο για την λειτουργεια του το κατοχηρωνει με τις πινακιδες και το χαρτι του Κτεο. Αλλιως μπορει να ειναι και ενα σαραβαλο για παλιοσιδερα. Το σαραβαλο για παλιοσιδερα πιος θα το ασφαλισει? Ας βαλει gps το υπουργειο στα ακινητοποιημενα να τα παρακολουθει με εξοδα ιδιοκτητη.

      1. avatar BOUHAHA

        Θέλω και ΄γω από αυτό που πίνεις.....

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει