Τεχνολογία που εξελίχθηκε για πρώτη φορά για μαχητικά αεροσκάφη συμβάλλει στη βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας με το νέο Focus, το οποίο διαθέτει την πρώτη οθόνη «Head-up display» της Ford στην Ευρώπη.

Αυτό το σύστημα προβολής πληροφοριών επιτρέπει στους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους συνεχώς στραμμένη στο δρόμο, ενώ παρακολουθούν δεδομένα ταχύτητας, πλοήγησης και οδικής σήμανσης που προβάλλονται στο πεδίο ορατότητάς τους.

Ωστόσο, κάποια συστήματα ενδέχεται μην υποστηρίζουν αυτή την τεχνολογία, ενώ όσοι φορούν πολωτικά (polarized) γυαλιά ηλίου* που εξουδετερώνουν την αντανάκλαση, θα βλέπουν τις πληροφορίες θολά. Η οθόνη ‘Head-up display’ της Ford εκπέμπει επίσης το είδος του φωτισμού που τα πολωτικά γυαλιά είναι σχεδιασμένα να εξαλείφουν ως αντανάκλαση. Το πρόβλημα λύνεται με ένα προσεκτικά ρυθμισμένο φίλτρο που αντανακλά το πολωτικό φως.

«Η χρήση πολωτικών γυαλιών μπορεί να κάνει τη διαφορά σε οδηγούς που υποφέρουν από την αντανάκλαση, όπως όταν μεγάλες εκτάσεις νερού, χιονιού, ή ακόμα και ασφάλτου αντανακλούν το ηλιακό φως. Η «Head-up display» του νέου Focus προσφέρει μία από τις πιο φωτεινές οθόνες, διαθέτει από τα μεγαλύτερα πεδία ορατότητας, και θα είναι ευδιάκριτη σε όλους τους πελάτες μας» δήλωσε ο Glen Goold, στέλεχος της μάρκας.

Τα καλοκαιρινά βράδια συχνά οδηγούμε σε ώρες αιχμής, όταν ο ήλιος βρίσκεται χαμηλά στον ορίζοντα. Και στο Ηνωμένο Βασίλειο για παράδειγμα, ο ήλιος θεωρείται η αιτία για σχεδόν διπλάσια ατυχήματα από όσο το χιόνι, η βροχή και η ομίχλη μαζί . Η Head-up display της αμερικάνικης μάρκας εξασφαλίζει ότι οι οδηγοί δεν χρειάζεται να εστιάζουν αλλού την προσοχή τους, πλην του δρόμου, για να βλέπουν πληροφορίες και να επιλέγουν ειδοποιήσεις.

Ενώ τα παραδοσιακά συστήματα head-up display χρησιμοποιούν κύματα φωτός παλλόμενα παράλληλα με το δρόμο, η οθόνη ‘Head-up display’ του Focus ενισχύει φωτεινά κύματα που πάλλονται κάθετα στο δρόμο, ώστε η εικόνα να μπορεί να φαίνεται καθαρά μέσα από πολωτικά γυαλιά ηλίου. Η πολυανθρακική οθόνη έχει πολυστρωματική, ανακλαστική επικάλυψη που επιτρέπει στους μηχανικούς να ελέγχουν την πόλωση, το χρώμα, τη μετάδοση και την αντανάκλαση του φωτός, και να την προσαρμόζουν στις ανάγκες του συστήματος.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτή την «οθόνη» μπορεί να μάθει κανείς, επικοινωνώντας με τον κ. Finn Thomasen ([email protected] or +441268401908)

*(Μερικά γυαλιά που πωλούνται για γενική χρήση μπορεί να είναι πολύ σκούρα και ακατάλληλα για οδήγηση. Σε μερικές χώρες, οι οδηγοί μπορεί να τιμωρούνται με πρόστιμο όταν φορούν γυαλιά ηλίου “κατηγορίας τέσσερα” που μπλοκάρουν το φως κατά 92%.)

Νίκος Τσάδαρης