Η βροχή ξεκίνησε ακριβώς με την έναρξη της περιόδου του Warm-up, της προθέρμανσης για τον 5ο αγώνα του πρωταθλήματος MotoGP. Η πίστα δεν στέγνωσε σε καμία φάση του 20λέπτου και τελικά ο Cal Crutchlow αναδείχθηκε ο ταχύτερος στην βρεγμένη πίστα.

Τον δεύτερο χρόνο σημείωσε ο Casey Stoner που έχει την Pole position και θα ξεκινήσει τον αγώνα από την πρώτη θέση της εκκίνησης ενώ μία ακόμη έκπληξη ήρθε από τον Rossi που ήταν 3ος ταχύτερος. Όπως δείχνουν τα πράγματα μόνο υπό βροχή μπορεί να είναι ανταγωνιστικός με την Ducati, που πέτυχε και την υψηλότερη τελική με 305 χαω…
Οι συνθήκες ήταν οι δυσκολότερες που μπορούν να συναντήσουν οι ομάδες καθώς ξεκίνησαν με ελαστικά slick για τους αναγνωριστικούς γύρους. Όσο όμως η βροχή δυνάμωνε έπρεπε να επιστρέψουν όλοι οι οδηγοί στα pits και να αλλάξουν σε βρόχινα όχι μόνο τα ελαστικά αλλά και τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων.

Ο James Ellison της ομάδας Paul Bird Motorsport ήταν το πρώτοι θύμα του καιρού όταν έχασε το μπροστινό του τροχό στα φρένα της 10ης στροφής, εννέα λεπτά πριν τη λήξη της περιόδου.

Ο Héctor Barberá της Pramac Racing Team λίγο αργότερα βγήκε στην αμμοπαγίδα, ενώ ακολούθησε μια (ακόμη) πτώση από τον Randy de Puniet της Power Electronics Aspar.

Πέντε λεπτά πριν τη λήξη της περιόδου βγήκε κόκκινη σημαία και διακόπηκε η χρονομέτρηση για να απομακρυνθεί η μοτοσυκλέτα του Ellison. Ο Βρετανός δεν είχε πάθει κάτι, όμως βενζίνη είχε χυθεί στην πίστα και υπήρχε σημαντικό θέμα ασφάλειας για τους οδηγούς.

Όταν ξεκίνησε και πάλι η περίοδος για τον υπολειπόμενο χρόνο, ήταν σειρά του Dani Pedrosa που είχε μια παρ’ ολίγον πτώση στο ίδιο σημείο με τον Ellison και για τον ίδιο λόγο, – κατάφερε όμως να μείνει όρθιος.

Το θρίλερ συνεχίστηκε με (κατά σειρά) τον Valentino Rossi, τον Jorge Lorenzo και τον Karel Abraham να επαναλαμβάνουν την ίδια ακριβώς σκηνή στην ίδια στροφή: Έσωσαν όλοι από μία πτώση λόγω γλιστρήματος του μπροστινού στα φρένα.

Τελικά ο χρόνος του Cal Crutchlow στον 7ο και τελευταίο του γύρο ήταν ο ταχύτερος της περιόδου, με τον Stoner και τον Rossi να είναι οι επόμενοι ταχύτεροι.

Οι περισσότεροι οδηγοί σημείωσαν τον ταχύτερο γύρο του στο κλείσιμο της περιόδου, κάτι ενδεικτικό και των δυνατοτήτων τους αν οι συνθήκες του αγώνα είναι όντως όπως περιγράφουν οι προβλέψεις.