Τι ισχύει για το handsfree στο αυτοκίνητο

Ποια είναι τα διοικητικά πρόστιμα για όσους πιαστούν με το κινητό στο χέρι


AUTO
13:25
13/03/2018
Τι ισχύει για το handsfree στο αυτοκίνητο
10
loading

Σημαντικές αλλαγές θα φέρει ο νέος ΚΟΚ που κατατέθηκε στη Βουλή και αφορά τις παραβάσεις. Ειδικότερα, προβλέπονται τσουχτερά πρόστιμα σε όσους οδηγούς επιδεικνύουν επικίνδυνη οδηγική συμπεριφορά, ενώ σε μια σειρά περιπτώσεων προβλέπεται ακόμη και αφαίρεση των πινακίδων αλλά και της άδειας κυκλοφορίας.

Πρέπει να τονιστεί ότι εν ώρα οδήγησης, η χρήση κινητού τηλεφώνου επιτρέπεται μόνον όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται το κινητό τηλέφωνο με ασύρματο Bluetooth, ενώ η χρήση ακουστικών (hands free) απαγορεύεται.

Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση επιτρέπεται μόνον όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση ή όταν, σύμφωνα με το newsbeast, χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας bluetooth.

Σύμφωνα, με τα όσα προβλέπει το νομοσχέδιο που κατέθεσε το υπουργείο Μεταφορών, οι παραβάτες θα τιμωρούνται πιο αυστηρά απ' ό,τι μέχρι σήμερα, μέχρι και στο τριπλάσιο του αρχικού ποσού με βάση εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.

Με τον νέο ΚΟΚ οι παραβάσεις χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:

  • Χαμηλής επικινδυνότητας
  • Μεσαίας επικινδυνότητας
  • Υψηλής επικινδυνότητας

Τα πρόστιμα θα είναι ως 100 ευρώ για την πρώτη κατηγορία, από 101 ως 300 ευρώ για τη δεύτερη κατηγορία και ως 600 ευρώ για τις υψηλής επικινδυνότητας παραβάσεις.

Παράλληλα οι παραβάσεις χωρίζονται σε «υψηλής συχνότητας» και «αντικοινωνικής συμπεριφοράς».

Ταυτόχρονα την άδεια οδήγησης και τις πινακίδες του οχήματος θα χάνουν για 60 ημέρες οι οδηγοί που:

  • Χρησιμοποιούν κινητό χωρίς τα ακουστικά ή στην ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση
  • Παρκάρουν σε θέσεις ή διαβάσεις ΑμεΑ
  • Χρησιμοποιούν την ΛΕΑ
  • Δεν φορούν ζώνη ή κράνος
  • Δεν ασφαλίζουν τα παιδιά σε ειδικά καθίσματα ή με τη ζώνη
  • Πετάνε τσιγάρο ή αντικείμενα που μπορεί να προκαλέσουν πυρκαγιά

Σημαντικός αριθμός ερευνών έχει δείξει ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης προκαλεί απόσπαση της προσοχής και αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο ατυχήματος.

Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο σύμφωνα με την ΕΕΤΤ:

  • δεν έχουν καλή αντίληψη του τι συμβαίνει στο δρόμο
  • δεν προσέχουν τις πινακίδες
  • δεν διατηρούν την κατάλληλη θέση στη λωρίδα κυκλοφορίας και σταθερή ταχύτητα
  • είναι πιθανό να μην διατηρούν την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα
  • δεν έχουν καλά αντανακλαστικά
  • αισθάνονται περισσότερο άγχος
  • Επίσης, οι έρευνες έχουν καταδείξει ότι είναι τέσσερις φορές πιθανότερο οι οδηγοί αυτοί να προκαλέσουν ατύχημα.

Σε περίπτωση που η συνομιλία στο κινητό τηλέφωνο με bluetooth ή με ανοικτή ακρόαση κρίνεται απαραίτητη κατά τη διάρκεια της οδήγησης - κυρίως για επαγγελματίες οδηγούς ή σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης- τότε:

  • Πρέπει να είναι σίγουρο ότι το bluetooth του κινητού τηλεφώνου ενεργοποιείται πριν ξεκινήσει η οδήγηση
  • Η συνομιλία πρέπει να είναι σύντομη. Καλό είναι να αποφεύγονται οι πολύπλοκες και συναισθηματικά φορτισμένες συνομιλίες
  • Πρέπει να ενημερωθεί ο συνομιλητής ότι ο χρήστης κινητού οδηγεί
  • Η σύνταξη γραπτών μηνυμάτων απαγορεύεται κατά τη διάρκεια της οδήγησης
  • Να τερματίζεται η συνομιλία, αμέσως μόλις γίνει αντιληπτή η απόσπαση της προσοχής από την οδήγηση

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

10
σχόλια
  1. avatar Λεφτερης κ

    Πηγαινε στον καναδα η στην αυστραλια και πετα τσιγαρο η κατι εξω η κατουρα σε δρομο σε φαγανε εδω ειμαστε μονο για ωπα και ελα μωρε στην ελλαδα εισαι

  2. avatar Νίκος Τσάδαρης

    Δυστυχώς για άλλη μια φορά, ο νέος ΚΟΚ δεν μπορεί να προστατεύσει οδηγούς, επιβάτες και πεζούς από την χρήση κινητού τηλεφώνου, δίνοντας μάλιστα λανθασμένα μηνύματα σε όσους διαβάσουν το, τι θεωρείται ακίνδυνο και τι επικίνδυνο.
    Όμως, είναι σαφές από όλες τις έρευνες ότι, η συμμετοχή του οδηγού σε τηλεφωνική συνδιάλεξη, πολλαπλασιάζει Χ 4 τον κίνδυνο εμπλοκής του σε ατύχημα, ανεξαρτήτως του πως γίνεται η συνδιάλεξη (car kit, bluetooth, κ.ά.).
    Ο λόγος που συμβαίνει αυτό, είναι το ότι, ο οδηγός που μιλά στο τηλέφωνο επικεντρώνει την προσοχή του όχι μόνο σε αυτά που του λέει ο συνομιλητής, αλλά και στο να προσπαθεί να φανταστεί την έκφρασή του την ώρα της συνομιλίας. Η προσπάθεια αυτή έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνεται η προσοχή στην διαδρομή, ειδικά σε συμβάντα που δεν είναι συνηθισμένα και αναμενόμενα, με αποτέλεσμα (όπως πολλοί έχουμε διαπιστώσει) ακόμα κι αν δεν συμβεί κάτι δυσάρεστο, στο τέλος της συνδιάλεξης, συνειδητοποιώντας το μέρος που βρισκόμαστε, απορούμε για το πως φτάσαμε εκεί, καθώς σε όλη την διάρκεια της συνομιλίας ουσιαστικά δεν είχαμε την προσοχή μας στη διαδρομή.
    Μάλιστα, σε πολλές πολιτείες των ΗΠΑ (χώρα με εμμονή στην οδική ασφάλεια), αλλά και εταιρίες (όπως η BP - εκτός Ελλάδος...) έχουν απαγορεύσει τις τηλεφωνικές συνδιαλέξεις -με όποιο τρόπο- στη διάρκεια της οδήγησης. Το ίδιο πρόκειται να γίνει σε λίγο καιρό στην Αγγλία (μετά το δυστύχημα που κόστισε τις ζωές μια οικογένειας). Εμείς βέβαια παραμένουμε ...Ελλαδιστάν...

    1. avatar Dimitritrianta

      Νίκο μου με το σκεπτικό σου στο αυτοκίνητο θα πρέπει να υπάρχει μόνο ο οδηγός, γιατί και ο συνεπιβάτης που του μιλάει του αποσπά την προσοχή, και θα θέλει να δει τις εκφράσεις του οπότε θα κοιτάει στο κάθισμα του συνοδηγού. Η μουσική επίσης γιατί μπορεί να τον κοιμήσει ή να τον κάνει νευρικό (ροκ).
      Είπαμε μην περνάμε στην άλλη πλευρά. Πολλά αποσπούν την προσοχή του οδηγού. Το κινητό είναι μεγάλο πρόβλημα, αλλά το handsfree το εργοστασιακό για σύντομες συνομιλίες είναι ιδανικό. Δεν διαφωνω πως σου μειώνει τον χώρο που ελέγχεις ειδικά τους καθρέπτες, αλλά τουλάχιστον μπροστά σου βλέπεις, αν φρενάρουν αν στρίβει ο δρόμος ... ενώ αν το έχεις σφηνωμένο στον ώμο, ή στο χέρι και ειδικά όταν ψάχνεις για να καλέσεις .... εκεί είναι άκρως επικίνδυνο.
      Εδώ οδηγούν και στέλνουν μηνύματα, τραβούν selfie, μιλάνε και το έχουν σφηνωμένο στον ώμο και δεν βλέπουν καθρέπτες τίποτα, ψάχνουν επαφές ενώ κινούνται στον δρόμο.
      Ακόμα και οι πεζοί είναι απρόσεκτοι με το κινητό.

  3. avatar Ασσος

    Το ιδανικό θα ήταν να τηρούνταν οθ νόμοι. Όμως , δυστυχώς οδηφούμε χωρίς αύριο.

  4. avatar Αιδώς

    Το κινητό στην οδήγηση απαγορεύεται και με τον υφιστάμενο ΚΟΚ. Έχω κάνει συγκεκριμένη καταγγελία στον ΟΑΣΑ για οδηγό τρόλλευ με κινητό (με hands free) και τσιγάρο στο τιμόνι. Περιμένω την εξέλιξη αλλά σ' αυτή τη χώρα-παρωδία δεν ιδρώνει το αυτί κανενός. Η τροχαία στο δρόμο είναι για να γράφει μόνο κανένα παπάκι χωρίς κράνος. Η πλειοψηφία των οδηγών τρόλλευ και λεωφορείων με hands free περασμένο μόνιμα στο αυτί και συνομιλία στη διάρκεια της οδήγησης. Κι αν τους πεις και τίποτα θα πέσουν να σε φάνε. Πώς κατάντησε αυτή η χώρα έτσι?

    1. avatar 30 χρόνια ΠΑΣΟΚ

      Να τα αποτελέσματα!

    2. avatar firetom

      και με το τσιγάρο στο στόμα...εννοείτε.

  5. avatar Οδηγός

    Θα ήθελα να δω τι θα γίνει με τους οδηγούς λεωφορείων που έχουν 50 άτομα μαζί τους κι όλη μέρα μιλάνε με τα hands free στο κινητό

  6. avatar Lefteris23

    Γελάνε και τα τσιμέντα με τους νόμους που ψηφίζουν.
    Απορώ τι τους ψηφίζουν αφού ξέρουν οτι δεν θα εφαρμοστούν.

    Δλδ εγώ θα περιμένω να δω να γράφουν οχήματα στην ΛΕΑ ή σε διαβάσεις ΑΜΕΑ ε?
    Καλά για το πετάνε τσιγάρο, εκεί λογικά είχε μεγάλο χιούμορ αυτός που το έγραφε

    1. avatar Γιώργος7878

      Καλά λέει ο άνθρωπος γιατί αρνητικές..;; Το θέμα είναι να εφαρμόζονται οι νόμοι όχι να ψηφίζονται για να λέμε στην Ε. Ε. ότι είμαστε πολιτισμένο κράτος.. Ωραίο αυτό με την ΛΈΑ συμφωνώ, θα εφαρμοστεί;; Μόνο το Πάσχα και στις 15 Αυγούστου... Το ίδιο και για τα ΑΜΕΑ κ. ο. κ.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει