Το φετινό σήριαλ των τελών κυκλοφορίας της επόμενης χρονιάς (2018), βαίνει προς τη λήξη του, με μια ακόμα παταγώδη αποτυχία των οικονομικών εγκεφάλων της κυβέρνησης.

Συγκεκριμένα, ο αλγόριθμος που μας είχε υποσχεθεί από τον περασμένο Φεβρουάριο η αρμόδια υφυπουργός, με βάση τον οποίο θα προέκυπταν «δίκαια» τέλη κυκλοφορίας βάση παλαιότητας, κυβικών και ρύπων, δεν κατέστη δυνατόν να βρεθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες, παρά την επανάληψη της διαβεβαίωσης από επίσημα χείλη, τρεις μήνες πριν…

Σαν αποτέλεσμα αυτής της ανικανότητας, τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 που πρόκειται να δημοσιοποιηθούν μέχρι τέλος Οκτωβρίου, θα είναι ίδια ή σχεδόν ίδια με αυτά του 2017, με ανάλογα φυσικά αποτελέσματα.

  • Ποια θα είναι αυτά; Μα η συνέχεια του παραλογισμού, με βάση τον οποίο θα συμβούν τα εξής:
  • Πολλοί ιδιοκτήτες θα αναγκαστούν να καταθέσουν πινακίδες κυκλοφορίας με την ανάλογη υστέρηση κρατικών και ιδιωτικών εσόδων.
  • Κάποιοι (πολλοί) δεν θα πληρώσουν και πάλι τα τέλη κυκλοφορίας
  • Πολλοί θα πληρώσουν τέλη δυσανάλογα με την αξία του αυτοκινήτου τους (όπως π.χ. ένα 2λιτρο δεκαετίας και πλέον που πληρώνει τέλη περίπου στο 1/5 της αξίας του).
  • Πολλοί δεν θα αγοράσουν αυτοκίνητο αφού δεν ξέρουν αν και εφόσον θα βρει τον αλγόριθμο η κυβέρνηση και την επόμενη χρονιά.
  • Κάποιοι θα προσπαθήσουν να πουλήσουν (βλέπε σκοτώσουν) το άνω των 1600 κ.εκ. αυτοκίνητό τους, επιλέγοντας ένα όποιο (έως και σαπάκι) μικρού κυβισμού για να γλυτώσουν ένα σημαντικό ποσό από τα τέλη.

Πλέον των παραπάνω, η αγορά για μια ακόμα φορά «φρενάρισε» καθώς δεν ήταν λίγοι αυτοί που περίμεναν τα «τέλη του αλγόριθμου» για να ρυθμίσουν την επιλογή τους, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις λιανικής (από εκεί που ουσιαστικά επιβιώνει ο κύκλος διανομής αυτοκινήτων) να πέσουν ακόμα περισσότερο συμπιέζοντας τα οικονομικά μεγέθη και φυσικά τις θέσεις εργασίας.

Στο τέλος της ημέρας πάντως, αυτό που μένει είναι το ότι, ζούμε σε ένα κράτος αντίπαλο του πολίτη, που χωρίς καμιά συνέπεια, εγγύηση και ανταπόδοση, προσπαθεί συνεχώς να του «βάζει το χέρι στην τσέπη», υιοθετώντας ακόμα και παραπλανητικές τακτικές όπως αυτή που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια με τον δήθεν εξορθολογισμό των τελών που στο τέλος παραμένουν ως έχουν.

Νίκος Τσάδαρης