Η Abarth επιστρέφει στην παγκόσμια σκηνή στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης με μια μεγάλη είδηση: την πρεμιέρα του Abarth 124 spider. Κληρονομώντας την παράδοση του roadster που το 1970 οδήγησε τη Fiat στην κατάκτηση του πρώτου Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι, είναι ένα μη συμβατικό αυτοκίνητο που αγαπάει την οδήγηση και προορίζεται να αποτελέσει ένα έμβλημα της απόλαυσης που αυτή μπορεί να συνεπάγεται, όπως ακριβώς και ο προκάτοχός του.

Το Officine Abarth μεταφέρεται στο περίπτερο της Abarth στη Γενεύη για την παρουσίαση του Abarth 124 spider. Συγκεκριμένα, θα αναδημιουργηθεί ένας διαχρονικός χώρος χρησιμοποιώντας υλικά που αποτελούν αναφορά στο αρχικό μέρος δημιουργίας των αυτοκινήτων με σήμα το Σκορπιό, όπως σίδηρος, τραχύ σκυρόδεμα, μεταλλικές πλάκες δαπέδου μεταλλικά, γυαλισμένες από τα ελαστικά των αυτοκινήτων και μεταλλικό δικτύωμα. Επίσης, οι πάγκοι εργασίας θυμίζουν εκείνες ενός πραγματικού συνεργείου αυτοκινήτου. Είναι ο τόπος όπου η τεχνολογία και η παράδοση συναντιούνται στην αναζήτηση για τις μέγιστες επιδόσεις.

ab2

Abarth 695 Biposto Record και Abarth 595 Competizione

Δίπλα στο νέο αυτοκίνητο, οι επισκέπτες θα ανακαλύψουν επίσης το Abarth 695 Biposto Record, την έκδοση που δημιουργήθηκε για το εορτασμό της πεντηκοστής επετείου από την επίτευξη ρεκόρ επιτάχυνσης στο 1/4 του μιλίου και στα 500 μ. από τον Carlo Abarth στην πίστα αγώνων της Monza. Χαρακτηρίζεται από το αποκλειστικό χρώμα «Modena Yellow» στολισμένο με τελειώματα σε χρώμα «Tar Cold Grey» και εμαγιέ σήμα «695 Record» στο πλάι. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ο ενισχυμένος κινητήρας 1.4 T-jet, που φτάνει τους 190 HP και εξασφαλίζει πραγματικά υψηλή απόδοση με τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9». Πολλά τεχνικά χαρακτηριστικά του προέρχονται απευθείας από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, όπως το ελαφρύ rollbar τιτανίου πίσω, τις 18″ ζάντες, το υπερμεγέθες σύστημα φρένων Brembo, την Akrapovič εξάτμιση, τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό.

Εκεί βρίσκεται και ένα Full Black 595 Competizione 1.4 T-Jet 180 HP Euro 6, με τουρμπίνα Garrett, ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε από την αγωνιστική εμπειρία των μηχανικών της Abarth. Είναι διαθέσιμο με ένα 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή ένα Abarth σειριακό ρομποτικό κιβώτιο και φτάνει τα 225 χλμ./ώρα.

Abarth 124 spider

Είναι το αυτοκίνητο που θα επιστρέψει το χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού, έχοντας πίσω κίνηση με μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, τέλεια κατανομή βάρους και ελαφρύ σχεδιασμό, που το καθιστά νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία των σπορ roadster και αυτό επιβεβαιώνουν και οι αριθμοί. Μεγάλο μέρος του βάρους συγκεντρώνεται μεταξύ των αξόνων και ο κινητήρας έχει τοποθετηθεί πίσω από τον εμπρός άξονα, επιτυγχάνοντας ευελιξία και οδηγική αίσθηση σε επιπέδα ρεκόρ. Εξελιγμένη μηχανική και η χρήση ειδικών υλικών επέτρεψαν να περιοριστεί το βάρος σε μόλις 1060 κιλά, εξασφαλίζοντας την καλύτερη αναλογία βάρους-ισχύος 6,2 kg/HP στην κατηγορία του και τέλεια κατανομή βάρους 50/50 για μέγιστη απόδοση. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό των αγωνιστικών ικανοτήτων της Abarth είναι η προσοχή ακόμα και στην πιο μικρή λεπτομέρεια, γεγονός που συντέλεσε στο να εξαλειφθεί κάθε περιττό γραμμάριο βάρους.

ab4

Η ανάρτηση του 124 spider έχει υψηλή διάταξη με διπλά ψαλίδια μπροστά και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων (5 στον αριθμό) στο πίσω μέρος, ειδικά ρυθμισμένων για αποτελεσματικότερο φρενάρισμα και μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση διπλού πινιόν εξασφαλίζει εξαιρετική οδηγική αίσθηση σύστημα, ενώ τα αμορτισέρ Abarth by Bilstein, μαζί με ενισχυμένες μπάρες αντικύλισης παρέχουν απόλυτο έλεγχο και οδηγική άνεση. Επίσης, το σύστημα φρένων Brembo, με σταθερή δαγκάνα αλουμινίου εμπρός, εγγυάται πολύ μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος και εξαιρετική αντοχή στην κόπωση, με αποτέλεσμα η αίσθηση του πεντάλ να είναι πάντα ευχάριστη και ασφαλής.

Το Abarth 124 spider, εξοπλίζεται με έναν ισχυρό και αξιόπιστο 4κύλινδρο κινητήρα MultiAir 1.4. Αποδίδει ισχύ 170 HP (δηλαδή περίπου 124 HP ανά λίτρο) και 250 Nm ροπής, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα και επιταχύνει από το 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 6,8″. Επιπλέον, ο ήχος του κινητήρα έχει πραγματική σημασία για ένα Abarth και έτσι η εξάτμιση Record Monza, με τον όμορφο βρυχηθμό της, ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του.

Το spider είναι διαθέσιμο με ένα 6τάχυτο χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Sequenziale Sportivo. Το πρώτο χαρακτηρίζεται από την γρήγορη και ακριβή αλλαγή ταχυτήτων με έναν άμεσο λεβιέ μικρών διαδρομών. Το κιβώτιο Sequenziale Sportivo, από την άλλη πλευρά, είναι το αποτέλεσμα προσεκτικής ρύθμισης για να εκμεταλλεύεται την πλήρη ροπή του κινητήρα και να μεταφέρει γνήσια αίσθηση αγώνων. Η αλλαγή ταχυτήτων είναι εξαιρετικά γρήγορη χρησιμοποιώντας το μοχλό ή, το πιο σημαντικό, τα κουπιά πίσω από το τιμόνι. Η απόδοση του αυτοκινήτου ενισχύεται ακόμη περισσότερο ρυθμίζοντας τον επιλογέα τρόπου οδήγησης στη λειτουργία «Sport».

Officine Abarth

Το Officine Abarth, στο Mirafiori, είναι το μέρος που προσδίδει στο 124 spider την ιταλική τέχνη της οδήγησης. Οι τεχνικοί της Abarth προσθέτουν αξία σε ένα ήδη εξαιρετικό αυτοκίνητο, με την τοποθέτηση του Racing Anti-glare kit, ενός ματ μαύρου καλύμματος για το καπό και το πορτμπαγκάζ, το Racing Alcantara Kit που συμβάλλει στην ακόμα καλύτερη συνολική ποιότητα του εσωτερικού, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα μια σωστή αγωνιστική αίσθηση, λόγω του σκούρου φινιρίσματος. Ο βασικός εξοπλισμός Record Monza εξάτμισης εγκαθίσταται επίσης στο Officine Abarth, ενώ κάθε αυτοκίνητο ελέγχεται και πιστοποιείται από έναν τεχνικό της Abarth, ο οποίος εφαρμόζει μια μεταλλική πλάκα που δείχνει τον αύξοντα αριθμό του κάθε αυτοκινήτου και πιστοποιεί την αποκλειστικότητα του Abarth 124 spider.

Σε επίπεδο σχεδιασμού το μακρύ καπό υπογραμμίζει τη σημασία του κινητήρα και την αίσθηση δύναμης του αυτοκινήτου, οι μειωμένες προεξοχές τονίζουν τον ευέλικτο χαρακτήρα του, ενώ η καμπίνα που βρίσκεται κοντά στον πίσω άξονα αφήνει τον οδηγό να «αισθανθεί» το δρόμο.

Η αναλογία καμπίνας επιβατών-καπό είναι συγκρίσιμη με εκείνη ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου. Όλα στοχεύουν στην απόδοση: τόσο ο μπροστινός προφυλακτήρας με τη μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα όσο και ο απαγωγέας του πίσω προφυλακτήρα διαμορφώθηκαν στην αεροδυναμική σήραγγα, ακόμα και η πίσω αεροτομή και ο ανεμοθραύστης συμβάλλουν στη βελτίωση της ροής του αέρα. Οι ζάντες αλουμινίου 17″, το πλαίσιο του παρμπρίζ και οι προστατευτικές μπάρες με φινίρισμα σε «Forgiato Grey».

ab5

Το πίσω μέρος του Abarth 124 spider χαρακτηρίζεται από δύο στοιχεία: τα ψαλιδωτά πίσω φτερά και τα οριζόντια πίσω φώτα θυμίζουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του προγόνου του. Μια σημαντική λεπτομέρεια είναι τα πίσω ένθετα στα φωτιστικά σώματα, στο ίδιο χρώμα του αμαξώματος, που σχηματίζουν μια φωτεινή επιφάνεια σε σχήμα δακτυλίου.

Πέντε χρώματα αμαξώματος είναι διαθέσιμα: τα ειδικά «Turini 1975 White» και «Costa Brava 1972 Red», το μεταλλικό «Isola d’Elba 1974 Blue», το «Portogallo 1974 Grey» και το «San Marino 1972 Black». Η λογική ονομασίας τους είναι ένας ξεκάθαρος φόρος τιμής στην επιτυχημένη αγωνιστική ιστορία στο ράλι.

Το Abarth DNA επιβεβαιώνεται και εσωτερικά με τα δερμάτινα καθίσματα να προσφέρουν στήριξη αλλά και άνεση, ενώ όλα τα χειριστήρια βρίσκονται σε τέλεια αρμονία με το σπορ στήσιμο του αυτοκινήτου για να συμβάλλουν στην μεταφορά μιας σπορ οδηγικής αίσθησης.

Το Abarth 124 spider είναι εφοδιασμένο με ένα πλήθος κορυφαίων συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Εκτός από το ABS, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει και το EBD, που προσαρμόζει την κατανομή της δύναμης πέδησης εμπρός και πίσω, όπως και το ESC για την αύξηση του ελέγχου σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, μέσω του επιλεκτικού φρεναρίσματος και του ελέγχου στο γκάζι, ενώ το ERM είναι μια επέκταση του ESC, που αξιοποιεί τους αισθητήρες για να υπολογίσει αν το αυτοκίνητο πλησιάζει μια δυνητικά επικίνδυνη κατάσταση με κίνδυνο ανατροπής. Ακόμα, το Abarth 124 spider εξοπλίζεται με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με περιοριστή δύναμης αλλά και προσαρμοζόμενους προβολείς LED.

Ωστόσο, αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι πως το Abarth επιτρέπει στον οδηγό να απενεργοποιήσει τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου για να ζήσει μια μοναδική και αφιλτράριστη αίσθηση οδήγησης, χάρη στην τέλεια μηχανική ισορροπία και τη γραμμική απόκριση του κινητήρα, απολαμβάνοντας πλήρως τη δυναμική ενός πισωκίνητου σπορ αυτοκινήτου. Το Abarth 124 spider μπορεί να οδηγηθεί μόνο με τον έλεγχο του τιμονιού και του πεντάλ του γκαζιού, προσφέροντας οδηγική απόλαυση άνευ προηγουμένου.

ab3

Το νέο Abarth 124 spider, διαθέτει πίνακα οργάνων με 3 μετρητές: ένα μεγάλο στροφόμετρο στη μέση, ένα ταχύμετρο δεξιά και μια οθόνη δεδομένων αριστερά. Ο βασικός του εξοπλισμός περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και χειροκίνητο κλιματισμό, ραδιόφωνο με τέσσερα ηχεία, MP3 player και θύρα USB, cruise control, ρυθμιζόμενους και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους πλαϊνούς καθρέφτες.

Διατίθεται κατόπιν παραγγελίας και με σύστημα Infotainment (με έγχρωμη οθόνη 7), σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, ραδιόφωνο με αναλογικό AM/FM και ψηφιακό δέκτη DAB, δύο θύρες USB, είσοδο AUX, τέσσερα ηχεία, σύνδεση Bluetooth και κάμερα οπισθοπορείας).

Για ανώτερη ποιότητα ήχου, υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης ηχοσύστηματος Bose premium με εννέα ηχεία, συμπεριλαμβανομένων και 2 ηχείων στα προσκέφαλα των καθισμάτων καθώς και επιλογή subwoofer.

Αγώνες

Οι αγώνες αποτελούν θεμελιώδες κομμάτι του DNA της Abarth. Για πρώτη φορά φέτος, ιστορικά μοντέλα θα συναγωνίζονται στο πρωτάθλημα Abarth Cup Classics.

Η αγωνιστική σεζόν 2016 θα είναι ακόμη πιο έντονη με το Abarth Trophy (Abarth 500 Assetto Corse και Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione) που θα ξεκινήσει 1 Μαΐου στην αγωνιστική πίστα της Monza στην Ιταλία και θα καταλήξει στο Mugello στις 16 Οκτωβρίου, και τα πρωταθλήματα Formula 4 στην Ιταλία και τη Γερμανία. Αυτή θα είναι η όγδοη αγωνιστική σεζόν συμμετοχής του Abarth 500 σε ένα διεθνές πρωτάθλημα, το οποίο συγκεντρώνει οδηγούς από πολλές διαφορετικές χώρες.

Το Ιταλικό Πρωτάθλημα F4 powered by Abarth αποτελείται από επτά αγωνιστικές εκδηλώσεις τριών αγώνων από τις 10 Απριλίου στο Misano Adriatico μέχρι τις 16 Οκτωβρίου στο Adria. Το Πρωτάθλημα ADAC Abarth F4, που αποτελείται από οκτώ αγωνιστικές εκδηλώσεις τριών αγώνων, θα ξεκινήσει στις 17 Απριλίου στην πίστα Oschersleben και θα τελειώσει στις 2 Οκτωβρίου στο Hockenheim.

Με δεδομένη την εξαιρετική επιτυχία που γνώρισε στην Ιταλία και τη Γερμανία, η Abarth αποφάσισε να στηρίξει τη δεύτερη έκδοση του πρωταθλήματος F4 στη Γερμανία φέτος και να επαναβεβαιώσει τη συμμετοχή της στο ιταλικό πρωτάθλημα ως χορηγός και επίσημος προμηθευτής κινητήρα. Ο κινητήρας T-Jet 1.4 Turbo 160 hp, που προέρχεται από τον κινητήρα που έχει τοποθετηθεί στο 595 δρόμου και χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα Abarth που παίρνουν μέρος στα πρωταθλήματα Abarth Trophy, θα εξοπλίσει όλα τα αυτοκίνητα του ιταλικού κατασκευαστή Tatuus και φέτος.

ab6

Η Abarth έχει επιλέξει να επεκτείνει τους ορίζοντές της στον τομέα των ιστορικών αυτοκινήτων με τη διοργάνωση Abarth Cup Classics. Με πέντε αγώνες στην Ιταλία (τρεις αγώνες ανάβασης και δύο αγώνες πίστας) το Abarth Cup Classics θα είναι η ευκαιρία για όλα τα ιστορικά αυτοκίνητα Abarth να αρχίσουν να συναγωνίζονται και πάλι σε ένα πρωτάθλημα με ένα ειδικό τζάκποτ και μια σειρά από παράλληλες εκδηλώσεις κατά τη διάρκεια των αγώνων.

Ψηφιακή παρουσία

«The Scorpionship», η μόνη επίσημη κοινότητα της Abarth, αφιερωμένη στους ιδιοκτήτες, τους συλλέκτες, τα μέλη του Abarth club και τους οπαδούς, ανοίγει την 1η Μαρτίου. Καθένας μπορεί να εγγραφεί, συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα που θα βρει στην ιστοσελίδα scorpionship.abarth.com.

Τα μέλη της κοινότητας «The Scorpionship» θα λάβουν μια προσωπική «Scorpionship Card» που τους επιτρέπει να επωφεληθούν από προσφορές, να λάβουν μέρος σε διαγωνισμούς και να συμμετάσχουν σε διεθνή γεγονότα, ενώ θα απολαύσουν πολλά ενδιαφέροντα πλεονεκτήματα, όπως πρόσβαση στα «Scorpionship News», έναν τομέα στην ιστοσελίδα της Abarth που είναι αφιερωμένος στην κοινότητα με προεπισκοπήσεις, εκδηλώσεις, πιο πρόσφατες πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα, τις εξαρτήσεις και αξεσουάρ. Επιπλέον, τα μέλη μπορούν να επωφεληθούν από εξειδικευμένες προσφορές για αγορές στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Abarth, καθώς και για την αγορά σετ και αξεσουάρ Mopar. Μπορούν επίσης να εγγραφούν για να λάβουν μέρος σε ειδικούς διαγωνισμούς με αποκλειστικά βραβεία. Άλλες ευκαιρίες περιλαμβάνουν τη μοναδική δυνατότητα να εργάζονται με τις αγωνιστικές ομάδες, κατά τη διάρκεια των αγώνων Abarth Trophy, ή να απολαύσουν ένα Σαββατοκύριακο στο τιμόνι ενός Abarth 695 Biposto.

Η κοινότητα θα είναι αρχικά διαθέσιμη στην Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ελβετία και τη Γαλλία και θα ενεργοποιηθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη, ξεκινώντας από τον Μάιο.

Του Νίκου Τσάδαρη