Την ώρα που η αναμέτρηση μεταξύ θερμικών και ηλεκτρικών κινητήριων συστημάτων μαίνεται με αμφίβολη κατάληξη και ενώ πολλοί κατασκευαστές καθυστερούν τον πλήρη εξηλεκτρισμό τους σχεδιάζοντας και παράγοντας καινούργιους θερμικούς κινητήρες, έρχονται αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όπως το Inster της Hyundai που οδηγήσαμε προ ημερών, για να δώσουν πόντους στην ηλεκτροκίνηση και να επιβεβαιώσουν στους πρώιμους υποστηρικτές της πως ξεκίνησαν με λάθος τρόπο την προσπάθεια ώστε να τους πιστέψει και να τους αποδεχθεί το κοινό.

Πανάκριβα μοντέλα, με τεράστια αμαξώματα (σαν τριάρια διαμερίσματα με… λουτροκαμπινέ), βάρους 2 και πλέον τόνων, με τερατώδεις ιπποδυνάμεις και υποσχόμενη αυτονομία 300 – 400 χιλιόμετρα (που στην πράξη μειώνεται κατά 20-30%), ήταν κατασκευές που φόβισαν το κοινό και έδωσαν ουσιώδη ερείσματα στους ηλεκτροσκεπτικιστές να αντιπαρατεθούν με ατράνταχτα επιχειρήματα στον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης, αποδυναμώνοντας το «άλλοθι» της προστασίας του περιβάλλοντος.

Πέρασαν σχεδόν τέσσερα χρόνια, με τα ηλεκτρικά να πωλούν μόνο λόγω μόδας και ισχυρών επιδοτήσεων, για να εμφανιστούν τα πρώτα (δυστυχώς προς το παρόν ελάχιστα) μοντέλα, που πραγματικά προωθούν την ιδέα της ηλεκτροκίνησης και μπορούν να πείσουν όσους τα οδηγήσουν ότι, χρησιμοποιώντας τα μπορούν να εξυπηρετηθούν απρόσκοπτα, προστατεύοντας ταυτόχρονα την ποιότητα ζωής στον πλανήτη μας.

Ένα από αυτά είναι και το Hyundai Inster, ένα μοντέλο που βάζει την Κορεάτικη μάρκα σε πλεονεκτική θέση, τουλάχιστον όταν το ευρύ κοινό κατανοήσει πως πρέπει να είναι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, προκειμένου να δικαιώνουν αυτούς που τα εμπνεύστηκαν ευαγγελιζόμενοι την προστασία του περιβάλλοντος.

Εν συντομία

Μικρό σε διαστάσεις, ευρύχωρο για τέσσερις ενήλικες, σχετικά ελαφρύ, με αξιοπρεπή χώρο αποσκευών και πολλές λύσεις για αποθήκευση μικροαντικειμένων, το Inster διαθέτει ένα ευδιάκριτο αμάξωμα, εντυπωσιακή ποιότητα κατασκευής και άριστη διαχείριση ηλεκτρικής ενέργειας.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα όχημα κατηγορίας Α-SUV/Crossover, με μήκος στα 3,8 μέτρα, ευέλικτο στον αστικό ιστό, σβέλτο, ικανό για περιαστικές διαδρομές και με αυτονομία που μπορεί να πλησιάσει ακόμα και στα 400 χιλιόμετρα.

Στα συν, συμπεριλαμβάνουμε την αναγνωρίσιμη – ιδιαίτερη σχεδίασή του και την υπερυψωμένη θέση οδήγησης, ενώ τα φωτεινά pixel εμπρός και πίσω προδίδουν την ηλεκτροκίνηση, προσθέτοντας πινελιές αισθητικής.

Το εσωτερικό εντυπωσιάζει για το ύψος του, την ποιότητα κατασκευής – συναρμογής, την άψογη εργονομία και την περιφερειακή ορατότητα με εξαίρεση τις δύο πίσω γωνίες λόγω των μεγάλων Γ- «υποστυλωμάτων» της οροφής.

Χώροι και πρακτικότητα είναι από τα βασικά ατού της κατασκευής, ενώ οι ευανάγνωστες οθόνες για το infotainment και τον πίνακα οργάνων (10,25’’ η κάθε μία), διαθέτουν όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός ενημέρωση, ψυχαγωγία, ασφάλεια και συνδεσιμότητα. Ταυτόχρονα, οι πολλοί φυσικοί διακόπτες και τα 15 συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, κάνουν πιο εύκολο το έργο του οδηγού.

Σε επίπεδο εξοπλισμού, στην premium έκδοση που οδηγήσαμε, το μόνο που μας έλειψε ήταν η ασύρματη σύνδεση της οθόνης πολυμέσων με τα «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα, όπως βέβαια και η ρεζέρβα για την οποία δεν θα σταματήσουμε να επαναλαμβάνουμε ότι είναι αναγκαία στους ελληνικούς δρόμους.

Σημαντική λεπτομέρεια, τα πίσω καθίσματα που αναδιπλώνονται πλήρως και σύρονται (ανάλογα με την έκδοση), αυξομειώνοντας τον χώρο αποσκευών από 280 έως 351 λίτρα (1.059 με πλήρη αναδίπλωση).

Προτιμούμε την long range έκδοση

Το Inster διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με μπαταρία ιόντων λιθίου 42 ή 49 kWh. Η διαφορά τιμής των 3 χιλιάδων, χωρίς να είναι αμελητέα, μας οδηγεί στην ακριβή έκδοση, καθώς αυξάνει την αυτονομία σε αξιοπρεπέστατα επίπεδα για ένα όχημα αυτής της κατηγορίας.

Οδηγήσαμε την μεγάλη μπαταρία, με τον ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 115 ίππων (ροπή 147Nm) και δεν μας έλειψε δύναμη ποτέ παρά το ότι οδηγούσαμε πάντα με το προφίλ eco (υπάρχουν ακόμα normal, sport & snow). Δεν μας έλειψε επίσης ούτε η ροπή, καθώς τα 147Nm είναι άμεσα εφαρμόσιμα στους εμπρός τροχούς, μέσω του αυτόματου κιβωτίου μονής σχέσης, εξασφαλίζοντας εντυπωσιακές ρεπρίζ και συνεπώς προσπεράσματα.

Πολύτιμος βοηθός στην οικονομία ενέργειας, την αύξηση της αυτονομίας και την εξοικονόμηση υλικών τριβής, η σε τέσσερα στάδια ανάκτηση ενέργειας που ρυθμίζεται μέσω «αυτιών» (paddles) πίσω από το τιμόνι έως του σημείου i-pedal όπου το γκάζι χρησιμοποιείται (στο άφημα) και σαν φρένο.

Η μέση κατανάλωση ενέργειας κυμάνθηκε σε επίπεδα κάτω των 13kWh/100 χλμ, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που κινούμενοι μέσα στην πόλη είδαμε μέση κατανάλωση περί τις 7kWh/100 χλμ!

Αν στο παραπάνω δεδομένο προσθέσουμε ότι σε ταχυφορτιστή DC 120KW, η μπαταρία από σχεδόν άδεια γεμίζει σε 30 λεπτά, η θηλιά στο λαιμό που αισθανόμαστε στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα χαλαρώνει αισθητά και επιτρέπει σχεδιασμό μικρών εκδρομών.

Από τη θέση του οδηγού

Από τη σχετικά υπερυψωμένη θέση του οδηγού, το πρώτο που επισημαίνουμε είναι η ορατότητα, η πρακτικότητα και η ευελιξία του Inster, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν δείχνει το βάρος του, ενώ χωράει σχεδόν παντού και παρκάρει σαν παιχνίδι.

Η ποιότητα κύλισης και η προσεγμένη ηχομόνωση, αναβαθμίζει την άνεση πλησιάζοντας σημαντικά ακριβότερα μοντέλα, την ώρα που η ποιότητα συναρμογής και υλικών υπόσχεται πολλά απροβλημάτιστα χρόνια χρήσης.

Η απόδοση του κινητήρα είναι τόση όση να μη σου λείπει δύναμη σε όποια φάση της οδήγησης, χωρίς ταυτόχρονα να χρειάζεσαι …δραμαμίνες εξαιτίας πυραυλικών επιταχύνσεων που διαθέτουν τα περισσότερα «τερατώδη» σε όγκο και ιπποδυνάμεις ηλεκτρικά οχήματα που διατίθενται στην αγορά.

Η ανάρτηση είναι σφιχτή και στην αρχή μοιάζει ενοχλητική, αλλά στην πορεία συνηθίζεις και τελικά την εκτιμάς, αφού στους δρόμους-χωράφια της ελληνικής επικράτειας μια χαλαρή ανάρτηση δεν υπόσχεται μακροζωία της κατασκευής. Την ίδια ώρα ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω δεν δημιουργεί προβλήματα στη διατήρηση της επιθυμητής τροχιάς, ακόμα και όταν οι τροχοί περνούν πάνω από εγκάρσιες ανωμαλίες του δρόμου.

Το γρήγορο και με ικανοποιητική αίσθηση τιμόνι δίνει την πρέπουσα πληροφόρηση στον οδηγό, ενώ τα φρένα δεν παρουσιάζουν τις συνηθισμένες (λόγω ανάκτησης ενέργειας) ασάφειες, όντας σαφή και αποτελεσματικά. Στα υπερθετικά του μοντέλου και τα δυνατά φώτα, αλλά και η ευκολία μεταφοράς μεγάλων (για την κατηγορία του) αντικειμένων όταν καταργηθούν οι πίσω θέσεις επιβατών. Οι τελευταίες διαθέτουν πολύ εύκολη πρόσβαση, αφού οι πόρτες ανοίγουν σε γωνία σχεδόν 90 μοιρών.

Σε κάθε διαδρομή γίνεται εμφανής η ισορροπημένη ρύθμιση της ανάρτησης, που συνδυάζει ακρίβεια στην εκτέλεση εντολών του οδηγού και άνεση, έτσι ώστε αστικές, περιαστικές διαδρομές και μικρά ταξίδια να γίνονται ευχάριστα για οδηγό και επιβάτες.

Μειονεκτήματα έχει; Η αλήθεια είναι ότι ψάξαμε αλλά δεν βρήκαμε κάτι που να μας ενόχλησε (εξαιρείται η έλλειψη ρεζέρβας και η τιμή χωρίς κρατική επιδότηση), ενώ αντίθετα το Inster ήταν μόλις το τρίτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα από όσα έχουμε οδηγήσει τα τελευταία χρόνια, που μας έφερε πιο κοντά στην ιδέα της ηλεκτροκίνησης παρά τα παραδοσιακά …θερμικά πιστεύω μας.

Δια ταύτα

Έτσι μάλιστα. Με ένα όχημα σαν το Inster να δούμε με «καλό μάτι» την ηλεκτροκίνηση, καθώς το θετικό ισοζύγιο εκτός από περιβαλλοντικό είναι και χρηστικό.

Επιπλέον, όπως και να το κάνουμε, οι Κορεάτες απολαμβάνουν μεγαλύτερης εμπιστοσύνης στην Ευρώπη και ειδικά στην Ελλάδα από τους Κινέζους κατασκευαστές, οπότε το όποιο «ρίσκο» της εκταμίευσης των σχεδόν 20 χιλιάδων ελαχιστοποιείται, καθώς ξέρουμε πως το after sales service είναι υψηλού επιπέδου και οι εταιρίες θα είναι εδώ και αύριο με τα μοντέλα τους να διαθέτουν πιο σίγουρη «αποταμιευτική» αξία.

Πάντως αυτό που μας προβληματίζει ιδιαίτερα είναι το ότι η επιστροφή του Inster στο τέλος της δοκιμής, ήταν μόλις η δεύτερη από καταβολής ηλεκτρικών μοντέλων στην ελληνική αγορά που μας άφησε με την επιθυμία «να το κρατούσα λίγο ακόμα».

Υπέρ

Ποιότητα κατασκευής

Εργονομία – Ορατότητα

Χώροι επιβατών – Άνεση

Χώροι μικροαντικειμένων – Πρακτικότητα

Ποιότητα κύλισης

Κατανάλωση

Φρένα – Φώτα

Κατά

Έλλειψη ρεζέρβας

Έλλειψη ασύρματης σύνδεσης με smartphones

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κατηγορία: 5θυρο, 4θέσιο, επιβατικό SUV/Crossover

Διαστάσεις: 3.825 Χ 1.610 Χ 1.575 χλστ

Μεταξόνιο: 2.580 χλστ

Χώρος αποσκευών: 280 – 351/1.059 λίτρα

Βάρος: περίπου 1.335 – 1.423 κιλά

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη

Ισχύς: 115 ίπποι

Ροπή (Nm): 147

Μπαταρία: Ιόντων Λιθίου 49 kWh

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: Μειωτήρας μονής σχέσης μετάδοσης

Ανάρτηση: Εμπρός Γόνατα McPherson / Πίσω ημιάκαμπτος άξονας

Τροχοί: 205/45/17

Φρένα: Εμπρός αεριζόμενοι δίσκοι – Πίσω απλοί δίσκοι

Σύστημα διεύθυνσης: ηλεκτρική υποβοήθηση με κύκλο στροφής: 10,6 μ.

Επιτάχυνση 0-100 (χλμ/ώρα): 10.6΄΄

Τελική ταχύτητα: 150 χλμ/ώρα

Ηλεκτρική αυτονομία (δοκιμής): περίπου 370 χλμ

Κατανάλωση ενέργειας (δοκιμής): 13,0 kWh/100 χλμ

Διάρκεια φόρτισης μπαταρίας: 10 – 100%: (wallbox 11 kW 4h 35΄) – (DC 120 kW σε 30΄)

Εγγυήσεις: βασική 5 έτη (χωρίς όριο χιλιομέτρων), μπαταρίας 8 έτη/160.000 χλμ & 5 έτη δωρεάν οδική βοήθεια

Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

Τιμή: από 19.390 € (μπατ. 42kWh) & από 22.390 € (μπατ. 49kWh)