Υποχώρησαν σημαντικά (-21,4%) οι πωλήσεις καινούριων επιβατικών οχημάτων τον περασμένο Αύγουστο, φρενάροντας τον ετήσιο δείκτη που για το πρώτο 8μηνο περιορίζεται στο +5,7%.

Έτσι και με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

Αύγουστος 2024Αύγουστος2023Μεταβολή 2024/2023
Καινούργια επιβατικά8.15310.368-21,4%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)794565+40,5%
Καινούργια λεωφορεία11821+461,9%
 
Ιανουάριος – Αύγουστος2024Ιανουάριος -Αύγουστος2023Μεταβολή 2024/2023
Καινούργια επιβατικά98.37893.109+5,7%
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα)7.7147.526+2,5%
Καινούργια λεωφορεία660187+252,9%

Όσον αφορά τις κατηγορίες δεν έχει αλλάξει κάτι από τους προηγούμενους μήνες με την κατηγορία Β να καταλαμβάνει το 55,7% της αγοράς στην οποία τα SUV συνολικά πλησιάζουν το 60%.

Επίσης, στις κατηγορίες κινητήριων συστημάτων τα υβριδικά παραμένουν πρώτα στην προτίμηση των καταναλωτών με 40,7%, τα θερμικά συνολικά κατέχουν το 47,5% και αυτά που μπαίνουν στην πρίζα έχουν σταθεροποιηθεί στο 10% εξ αιτίας και του «Κινούμαι ηλεκτρικά 3».

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Αύγουστο, έχει ως εξής:

SegmentΑύγουστος 2024Αύγουστος 2023Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Ιανουάριος –Αύγουστος 2024Ιανουάριος–Αύγουστος 2023Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
A5,2%16,2%-11,07,1%7,9%-0,8
A-SUV3,4%2,9%+0,44,3%2,2%+2,1
(A TOTAL)(8,6%)(19,2%)(-10,6)(11,4%)(10,1%)(+1,3)
B22,5%24,6%-2,124,7%27,4%-2,7
B-SUV36,1%26,8%+9,431,0%25,7%+5,3
(B TOTAL)(58,7%)(51,4%)(+7,3)(55,7%)(53,1%)(+2,7)
C5,9%4,6%+1,36,7%8,4%-1,7
C-SUV18,6%17,8%+0,818,3%20,6%-2,2
(C TOTAL)(24,5%)(22,4%)(+2,2)(25,1%)(29,0%)(-3,9)
D1,7%1,5%+0,21,6%1,3%+0,3
D-SUV4,8%4,3%+0,54,0%4,8%-0,9
(D TOTAL)(6,5%)(5,8%)(+0,7)(5,6%)(6,2%)(-0,6)
E0,1%0,0%+0,10,1%0,1%+0,0
E-SUV0,4%0,3%+0,10,4%0,3%+0,1
(E TOTAL)(0,6%)(0,3%)(+0,2)(0,5%)(0,4%)(+0,1)
F-G0,1%0,1%+0,00,1%0,1%-0,0
F-G-SUV0,3%0,2%+0,00,3%0,3%-0,0
(F-G TOTAL)(0,3%)(0,3%)(+0,0)(0,4%)(0,4%)(-0,0)
SPORTS0,0%0,1%-0,00,2%0,3%-0,1
MPV0,0%0,0%+0,00,0%0,1%-0,1
MPV-M/COMBI0,7%0,5%+0,31,2%0,6%+0,6
(SUV TOTAL)(63,7%)(52,4%)(+11,3)(58,3%)(53,9%)(+4,4)
 100,0%100,0%0,0100,0%100,0%0,0
 Αύγουστος 2024Αύγουστος 2023Διαφορά (μονάδες μεριδίου)Ιανουάριος – Αύγουστος 2024Ιανουάριος – Αύγουστος 2023Διαφορά(μονάδες μεριδίου)Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Ιουλ. ‘24
Βενζίνη32,7%39,2%-6,639,1%43,5%-4,435,1%
Πετρέλαιο4,2%13,0%-8,88,4%14,0%-5,612,8%
Υβριδικά (HEV)48,3%35,5%+12,740,7%30,0%+10,729,6%
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV)12,3%10,0%+2,210,2%9,8%+0,419,4%
Φυσικό αέριο(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)0,0%0,3%-0,30,0%0,3%-0,33,2%
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου)2,6%1,9%+0,71,5%2,3%-0,8

Τέλος, σε επίπεδο ΕΕ, η αγορά παρά τη σταθερότητα των καλοκαιρινών μηνών, σημειώνει μικρή άνοδο σε σύνολο 7μήνου.

Έτσι και με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιούλιο ως εξής:

 Ιούλιος 2024Ιούλιος2023ΜεταβολήΙανουάριος-Ιούλιος 2024Ιανουάριος-Ιούλιος 2023Μεταβολή
ΕΕ(1)852.051850.068+0,2%6.537.3626.290.388+3,9%
ΕΕ 14(2)740.888748.515-1,0%5.698.2615.530.645+3,0%
ΕΕ(1) + EFTA(3)877.773877.460+0,0%6.751.9116.518.347+3,6%
Ελλάδα12.20512.380-1,4%90.22582.741+9,0%

(1) ΕΕ των 27.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.