Η Σουάντ Χντιντού αμφισβητεί τους κοινωνικούς κανόνες και καταρρίπτει στερεότυπα από το τιμόνι της, ως η μόνη γυναίκα οδηγός ταξί στη μαροκινή πρωτεύουσα Ραμπάτ και μία από τις λίγες στη χώρα.

Η Χντιντού, 33 ετών, ξεκίνησε να εργάζεται ως οδηγός φορτηγού, εγκαταλείποντας το σχολείο, πιάνοντας δουλειά σε εταιρεία διανομής ψαριών, αλλά αποφάσισε να δουλέψει σε ταξί για καλύτερο μισθό και μεγαλύτερη ελευθερία, όπως δήλωσε στο αφιέρωμα που της ετοίμασε το Reuters.

Τώρα κερδίζει αρκετά για να πληρώσει την υποθήκη στο διαμέρισμά της κοντά στο Ραμπάτ, καθώς και για να στηρίξει την οικογένειά της στην ύπαιθρο, ενώ έχει δημιουργήσει μια σταθερή πελατειακή βάση.

«Οι μητέρες με εμπιστεύονται συχνά να παίρνω τα παιδιά τους από το σχολείο όταν οι ίδιες είναι απασχολημένες», τόνισε στους δημοσιογράφους του πρακτορείου ειδήσεων και στη συνέχεια: «Λαμβάνω επίσης κλήσεις για να παραλάβω γυναίκες τη νύχτα επειδή αισθάνονται πιο άνετα μαζί μου».

Στο τιμόνι του μπλε σεντάν της, λαμπερό καθαρό και αρωματικό στο εσωτερικό του, και μ’ ένα φυλαχτό σε σχήμα καρδιάς με θρησκευτικούς στίχους που κρέμονται από τον καθρέφτη, η Χντιντού είναι ένα σπάνιο θέαμα στους δρόμους του Ραμπάτ.

«Χρειαζόμαστε περισσότερες γυναίκες οδηγούς ταξί», τονίζει από τη μεριά της η Νουχίλα Ασά, πελάτης της Σουάντ, την άποψη της οποίας ζήτησαν οι ρεπόρτερ, προσθέτοντας ότι με την Χντιντού μπορεί να συνομιλήσει και να μιλήσει ελεύθερα, σε αντίθεση με έναν άντρα οδηγό.

Παλιά υπήρχαν επτά γυναίκες που είχαν άδεια ως οδηγοί ταξί στην πρωτεύουσα, αλλά όλες σταμάτησαν να εργάζονται εκτός από την Χντιντού. Οι γυναίκες οδηγοί ταξί αντιμετωπίζουν μερικές φορές σεξουαλική παρενόχληση, με αντάλλαγμα επαγγελματικά προνόμια, προσέθεσε.

Ακόμη και για τους άνδρες, όμως, το επάγγελμα του ταξιτζή είναι δύσκολο στο Μαρόκο – οι περισσότεροι οδηγοί δεν έχουν πρόσβαση στην κρατική κάλυψη υγείας και συντάξεων και θέλουν η κυβέρνηση να μεταρρυθμίσει τον τομέα.

Η δε, άδεια λειτουργίας ταξί είναι τόσο δαπανηρή που πολλοί την «νοικιάζουν» από ευκατάστατους ανθρώπους που έχουν τις σωστές διασυνδέσεις. Η Χντιντού – αναφέρει στο αφιερωματικό για τη ζωή της βίντεο – ότι το κόστος ενοικίασης της άδειας καθώς και τα έξοδα λειτουργίας αυτοκινήτου αντιπροσωπεύουν έως και το 70% των μηνιαίων εσόδων της.

Για την Χντιντού, ωστόσο, είναι ένα βήμα προς την εκπλήρωση του παιδικού της ονείρου: «Η επιθυμία μου είναι να εργαστώ σε διεθνείς μεταφορές … Είμαι τώρα στη διαδικασία απόκτησης διαφορετικών τύπων αδειών οδήγησης. Αυτή είναι η ζωή της Σουάντ», ανέφερε γελώντας.

TAGS
Μάθετε πρώτοι τι συμβαίνει στην Ελλάδα και τον κόσμο στο Google News του Newsbeast. Ακολουθήστε το Newsbeast σε Instagram, Facebook και Twitter.