Περισσότερα πληρώματα απήχθησαν στη θάλασσα το 2016 απ’ ό,τι τα προηγούμενα 10 χρόνια, παρά τη μεγάλη μείωση που καταγράφηκε το 2016 στην παγκόσμια πειρατεία.

Σύμφωνα με την έκθεση του Διεθνούς Κέντρου Αναφοράς Πειρατείας (IMB), για το 2016 καταγράφηκαν 191 περιστατικά που αποτελούν το χαμηλότερο επίπεδο από το 1998, ωστόσο οι θαλάσσιες απαγωγές τριπλασιάστηκαν σε σχέση με το 2015.

Συγκεκριμένα, οι πειρατές απήγαγαν 62 άτομα για λύτρα σε 15 ξεχωριστά επεισόδια το 2016, ενώ το 2015 είχαν απαχθεί μόλις 19 άτομα σε 5 περιστατικά.

Οι περισσότεροι από τους ναυτικούς απήχθησαν στα ανοικτά της Δυτικής Αφρικής, ενώ 28 είχαν απαχθεί από ρυμουλκά, φορτηγίδες, αλιευτικά σκάφη και εμπορικά πλοία γύρω από τη Μαλαισία και την Ινδονησία.

Σε όλο τον κόσμο το 2016, σε 150 πλοία επιβιβάστηκαν πειρατές, σε 22 σκάφη έγινε απόπειρα επίθεσης, σε 12 πλοία έγινε επίθεση με πυρά και σε 7 πλοία πειρατική κατάληψη.

«Η συνεχιζόμενη πτώση της πειρατείας είναι καλή είδηση, αλλά ορισμένες ναυτιλιακές γραμμές παραμένουν επικίνδυνες, και η κλιμάκωση της απαγωγής του πληρώματος είναι μια ανησυχητική τάση σε ορισμένες αναδυόμενες περιοχές», αναφέρει ο Πότενγκαλ Μουκουντάν (Pottengal Mukundan), διευθυντής του IMB.

Στο μεταξύ τo πρώτο περιστατικό πειρατείας σε μεγάλο εμπορικό πλοίο από το 2012 στα ανοιχτά της Σομαλίας, σημειώθηκε σήμερα.

Σύμφωνα με τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, ομάδα περίπου 12 ατόμων με δύο σκάφη κατέλαβαν το πετρελαιοφόρο «Aris 13» με οκταμελές πλήρωμα, που φέρεται να μετέφερε καύσιμα στα ανοιχτά των ακτών της Σομαλίας.

Το σκάφος ήταν εν πλω από το Τζιμπουτί στην πρωτεύουσα της Σομαλίας, Μογκαντίσου, και έκανε αλλαγή πορείας προς το λιμάνι της Αλούλα, ενώ το σύστημα εντοπισμού του ήταν απενεργοποιημένο.

Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει σαφές ποια είναι η ιδιοκτησία του πλοίου και πληροφορίες από βρετανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι είναι ελληνικής. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται μέχρι στιγμής από το υπουργείο Ναυτιλίας.

Η πειρατεία στα ανοικτά των ακτών της Σομαλίας ήταν κάποτε μια σοβαρή απειλή για την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία, αλλά έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια έπειτα από διεθνή προσπάθεια να υπάρχουν περιπολίες κοντά στη χώρα.

Σύμφωνα με το IMB το 2016 είχαν καταγραφεί μόνο δύο περιστατικά στα ανοιχτά της Σομαλίας, όπου πειρατές προσπάθησαν να επιτεθούν σε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ένα δεξαμενόπλοιο.